Monitor ziek ?

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Kep een Compaq V50 15"monitor
(ik weet Compaq :r )
en al de hele dag wordt langzaam het beeld steeds groenkleuriger, en dan in 1x *plop* is het weer goed
ik zie dus elke 2 minuten ofzo de kleur verspringen :( als het groener wordt valt niet echt op, maar daarna lijkt alles in 1x zo rood :(
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn (heb monitorkabels al gecheckt)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoe oud is die monitor? Op een gegeven moment is ook een monitor gewoon 'op'. En zoals jij het omschrijft zou dat best wel eens kunnen.

Wat ik iig WEL zeker weet is dat ie eigenlijk in Videoplankjes en beeldpistooltjes thuis hoort ;)

Verwijderd

Volgens mij gaat je monitor langzaam dood.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
ach compaq is op zich best aardig, maar volgens mij is je monitor gaar, ik zou een nieuwe kopen, want om hem te laten maken dat is toch nog best duur

Verwijderd

ik heb ook zo'n kleuren monitor aan me server hangen.. de ene dag issie rood, andere dag paars en soms rood of blauw :P en heel soms doet ie gewoon normaal :)
ik denk dat ie gewoon z'n tijd heeft gehad

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
het wordt niet echt zuiver groen, maar groener als normaal zeg maar (ik weet, is vaag)
Ik heb geen idee hoe oud dit ding is... heb em paar weken terug gratis bij Zadkine weggehaald (werd al weggepleurd)
op de achterkant staat geschreven met viltstift: BRAND
en op de bovenkant: A
(right :? )
en er zat een sticker op met een of ander adrse in Den Haag maar die heb ik er afgesloopt
Hopelijk gaat ie niet stuk, moet ik weer terug naar m'n LG 14" :(

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 20:13 schreef IceStorm het volgende:
Wat ik iig WEL zeker weet is dat ie eigenlijk in Videoplankjes en beeldpistooltjes thuis hoort ;)
foutje |:(

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
ik heb een V55 van compaq en dat ding werkt perfect

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

kapoet waarschijnlijk

helaas :'(

Verwijderd

is onderweg naar de eeuwige j8 velden
helaas nix aan te doen! ik heb hier een monitor (Tulip) die begind met sneeuw en strepen, 4x enorm hard >:) op de bovenkand slaan en hij werkt weer(al 2 jaar zo)

• Xoverride
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

dies afgelopen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/8"]Videoplanken & Beeldkanonnen[/url] <<

Verwijderd

staat 'r nog een datum op ? vast wel...

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:01
die van mij sterft ook langzaam...

beeld is s'ochtends heel erg dof en vaag en na 5 minuten weer goed.

eind zomer nieuwe...

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ow.. dat hebben ze bij m'n buren ook.. ook zo'n comprak van een jaar of 5 oud.. :( weggooien denk ik maar !

Verwijderd

Mijn oude monitor deed het ook.
Begon met groene strepen in beeld, na 2 maanden ging ineens het hele beeld op groen als ie een half uur aanstond.
Paar keer goed hard op de bovenkant meppen ging die weer aan >:) 5 weken later gaf hij toch de geest.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:25

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je kan naar de compaq site gaan, en daar bij support je serie nummer invullen. Dan krijg je (indien goed geregistreerd) extra info (zo ook leeftijd). Ik hoop dat dit er ook voor monitoren is, ik gebruik alleen het deel van servers en desktops.
Als het een V50 is, mail me dan ff het serie nummer (angelfire@planet.nl). Ga ik wel ff voor je spitten, zit niet de hele dag op tweakers.net

Ik schat dat ie van '94 of '95 is.

I play my enemies like a game of chess...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geheid dat dat ding binnen 3 mndn de geest geeft.

Ik moet voor mijn monitor ook alvast koffie+cake inslaan, dit omdat mijn monitor ook binnenkort komt te overlijden.

Ik zal mijn 17" gaan missen, het was nl mijn eerste. :'(

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Kan ook zijn dat het stekkertje van de monitorkabel beetje smerig is. Ik weet niet hoe handig je bent met elektro etc. Maar als je je monitor openschroeft (be carefull) dan zul je zien dat de monitorkabel naar de printplaat gaat en daar met een stekertje op vastzit. schrijf even op hoe de pinnetes zitten, en haal ze er allemaal even uit. door dat metaaltje in te drukken schuif je die stekkertjes er zo uit. Dan al die stekkertje schoonmaken met alcohol en wattenstaafje ofzo. Ook die pinnetjes op de printplaat even langslopen (lees: schoonmaken).
als je mazzel hebt verhelpt dit je probleem. Als je pech hebt ligt het aan de brakke koperspoortjes op de printplaat. Dat is weer mindermakelijk, maar ook niet onmogelijk. Ik weet wel dat het een kwaaltje was van de oudere monitoren van compraq (nog ouder als V50 dus :) .

Op de eerste mnaier heb ik oit een pgilips 14" gefixed. ded het daarna weer perfect.

als hij namelijk groen wordt kan het namelijk zijn dat er een kleur af en toe uitvalt door smerige contactjes. en dan gaat groen of weke kleur dan ook overheersen.

succes ermee
Pagina: 1