Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Zie ook mijn review: productreview: Alcatel PIXI 4 (4) Dual Sim Zwart review door Tjolk

Een paar weken terug heeft mijn vrouw de Alcatel Pixi 4 gekocht. Leuk toestelletje voor erbij, met vooralsnog 1 vervelend dingetje: het accupercentage lijkt voor geen pepernoot te kloppen. Het toestel ligt het grootste deel van de tijd stil in een hoek dus dat-ie het lang uithoudt op een acculading is logisch. Echter na een dag of 4 valt de telefoon zonder waarschuwing vooraf ineens uit. Steeds bij ± 70% lading.

Ik heb het vermoeden dat het accupercentage dat wordt weergegeven simpelweg niet klopt. Nu heb ik begrepen dat je op 2 manieren de accu kunt kalibreren:
1. Root access en dan een app als Battery Calibration draaien
2. Accu volledig ontladen, alsnog aanzetten, echt ontladen, volledig opladen, aanzetten, bijladen en weer laten ontladen

Methode 1 schijnt echter niet echt te werken (plus: hoe krijg ik root access?) en methode 2 schijnt slecht te zijn voor de accu.

Maar hoe slecht is methode 2 nu echt? En -niet onbelangrijk- hoe groot is de kans op succes bij beide methodes? Ik lees veel op internet maar ik heb het idee dat er veel kaf tussen het koren zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 08-11-2016 16:16 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ger schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:14:
Zie ook mijn review: productreview: Alcatel PIXI 4 (4) Dual Sim Zwart review door Tjolk

Een paar weken terug heeft mijn vrouw de Alcatel Pixi 4 gekocht. Leuk toestelletje voor erbij, met vooralsnog 1 vervelend dingetje: het accupercentage lijkt voor geen pepernoot te kloppen. Het toestel ligt het grootste deel van de tijd stil in een hoek dus dat-ie het lang uithoudt op een acculading is logisch. Echter na een dag of 4 valt de telefoon zonder waarschuwing vooraf ineens uit. Steeds bij ± 70% lading.
Als je dit probleem al hebt na een paar weken zou ik het toestel gewoon aanmelden voor RMA.