GPU Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Nope sensei
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zoek een?
Betere GPU om mooiere graphics te krijgen tijdens het gamen

Wat is je budget?
200-400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
processor :i5-4460
moederbord: Medion H81H3-EM2
PSU: FSP Group 350W
RAM: Samsung M378B5173QH0-CK0 1x4GB

Het is GEEN custom desktop, gekocht bij de me media markt, mijn grootste vraag is OF ik mijn GPU kan upgraden zonder een nieuw moederbord/nieuwe psu te hoeven aanschaffen

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

ik zou niet op teveel hopen, die voeding is namelijk niet heel geweldig. Mocht je bios 't toelaten zou ik naar een 1050 kijken zonder extra stroomaansluiting. pak dan ook direct even wat extra ram mee

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Nope sensei
bedankt voor je advies en snelle reactie, ik zat zelf natuurlijk ook al aan RAM te denken maar er is niet veel "compatible" met mijn moederbord, dus ik zat er al aan te denken om gewoon iets nieuws te maken en mijn SSD, HDD en CPU over te plaatsen naar mijn "nieuwe" build

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:27
Ik zou zeker de boel ff overzetten. Als ik de goede medion voor ogen heb dan is er weinig ruimte voor het plaatsen van een GPU en zit er maar een matige airflow in (voeding boven voert warme lucht af?).

Voor 400 euries moet het best lukken om een nieuwe kast, voeding, mobo, RAM en een mooie videokaart aan te schaffen :)

Een lijstje als dit :

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B85M-E45€ 58,50€ 58,50
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 237,93€ 237,93
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 40,67€ 40,67
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 390,05

Mobo met 4 geheugensloten wat later bijprikken van RAM makkelijker maakt. Ik merk nl bij een spel als BF1 dat 8GB aardig krap is..

Dan nog een reepie RAM wat precies hetzelfde is : V&A aangeboden: Samsung M378B5173QH0-CK0 4gb pc3 van een betrouwbare verkoper.

Das een beheurlijke upgrade zouk zo zeggen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Baloes op 08-11-2016 18:33 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Zou je kunnen aangeven welke PC je exact hebt? Er zijn namelijk aardig wat Medion modellen met aangegeven specs.

Edit; RAM is in ieder geval geen dure upgrade, dit reepje kan je er mooi naast plaatsen;

pricewatch: Kingston KCP3L16NS8/4

Ik vermoed dat alle Medion Akoya modellen met de i5 4460 hetzelfde moederbord hebben. Nu is de PSU niet fantastisch, maar de 'low budget' kaarten verbruiken amper nog wat(t) (mhah), een 1050 ti verbuikt maximaal 75 watt en heeft geen extra voeding nodig. Wat ik op het internet zie bij H81 bordjes in Medions, is dat er gewoon een PCI-e lane beschikbaar is voor een videokaart;

http://www.heise.de/imgs/..._09-1222256c25e58478.jpeg

Foto hierboven heeft een 750 ti er in zitten.

[ Voor 76% gewijzigd door MadDogMcCree op 08-11-2016 17:42 ]

• Nope sensei
nogmaals bedankt voor de reacties en moeite, een RAM upgrade van vraag en aanbod is een heel goed idee!

zou een 750 ti sterk genoeg zijn voor spellen zoals GTA V en BF1, nadat ik mijn RAM een upgrade heb gegeven? of zouden jullie voor zulke spellen de transformatie van Baloes aanraden ?

• Baloes
Tsja... Het zijn natuurlijk altijd behoorlijke beslissingen. Geld kun je tenslotte maar 1 keer uitgeven. Maar je krijgt er igv de "transformatie wel weer wat voor terug.

wat reviews :

http://www.legitreviews.c...p-evga-msi-zotac_187659/3
http://www.kitguru.net/co...gb-gaming-x-4g-review/10/

Hier vergelijk ik de rx 480 dan even met de 1050 ti omdat dat de max kaart is die je huidige pc kan hebben.

Zoals te zien is is de RX 480 veel sterker. Logisch, want je betaald er meer voor natuurlijk maar gezien de prestatiewinst en regelmatig bijna het dubbele van de behaalde fps is de RX 480 momenteel meer bang for buck dan de 1050ti.

Ik denk dat je van een RX 480 gewoon veel langer plezier gaat hebben dan de 1050ti. Een rx 480 geeft je bv ook nog eens (mocht je dat ooit willen) de mogelijkheid tot upgraden naar een scherm met een hogere resolutie. Of meerdere schermen. Verder lijkt het er op dat de rx 480 de komende tijd aan prestaties kan winnen met, mits goed geïmplementeerd, vulkan en dx12. En niet te vergeten Freesync. Ook een mooie feature.

Een 750ti moet je helemaal niet aan beginnen omdat die echt te zwak is voor de games die je opnoemde..

http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page2.html

Natuurlijk kun je nu al de settings terug gaan zetten maar juist een spel als bf1 ziet er errug mooi uit op ultra..en de spellen worden er niet lichter op.

Affijn het blijven altijd goedbedoelde adviezen maar ik denk dat je er erg veel plezier aan zou beleven je moet alleen voor jezelf afwegen of het de uitgave waard is.

• MadDogMcCree
Nope sensei schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:33:
nogmaals bedankt voor de reacties en moeite, een RAM upgrade van vraag en aanbod is een heel goed idee!

zou een 750 ti sterk genoeg zijn voor spellen zoals GTA V en BF1, nadat ik mijn RAM een upgrade heb gegeven? of zouden jullie voor zulke spellen de transformatie van Baloes aanraden ?
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Het plaatje is enkel om aan te geven dat Medion ook een versie verkocht met een 750ti (vandaag de dag niet een kaart die ik zou aanraden), en daarmee dus een PCIe lane op het moederbord zit. Als ik het goed begrijp draait de PC nu via Intel HD Graphics 4600. Als er een 750ti op het moederbord kan, dan kan er ook een Nvidia 1050 ti in. Een prima kaart voor 1080p 60fps op medium/high settings bij de nieuwste games.

Maar het is dus vooral de vraag, heb je een PCIe 3.0 x16 lane op je moederbord? Zoja, dan zou ik er voor kiezen om op een nette prijs te wachten van een 1050ti (rond de 150-160 euro) en 4gb extra RAM er in te mikken. Dan heb je een prima systeem voor de komende jaren. Ik zou wel een kaart aanraden met minimaal 4GB VRAM, dan kan je er een tijdje mee door. Een andere optie is dan de AMD RX 460 4GB, goedkoper, maar deze kaart is kwa prijs/kwaliteit een stukje minder.

• MadDogMcCree
Baloes schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:10:
Tsja... Het zijn natuurlijk altijd behoorlijke beslissingen. Geld kun je tenslotte maar 1 keer uitgeven. Maar je krijgt er igv de "transformatie wel weer wat voor terug.

wat reviews :

http://www.legitreviews.c...p-evga-msi-zotac_187659/3
http://www.kitguru.net/co...gb-gaming-x-4g-review/10/

Hier vergelijk ik de rx 480 dan even met de 1050 ti omdat dat de max kaart is die je huidige pc kan hebben.

Zoals te zien is is de RX 480 veel sterker. Logisch, want je betaald er meer voor natuurlijk maar gezien de prestatiewinst en regelmatig bijna het dubbele van de behaalde fps is de RX 480 momenteel meer bang for buck dan de 1050ti.

Ik denk dat je van een RX 480 gewoon veel langer plezier gaat hebben dan de 1050ti. Een rx 480 geeft je bv ook nog eens (mocht je dat ooit willen) de mogelijkheid tot upgraden naar een scherm met een hogere resolutie. Of meerdere schermen. Verder lijkt het er op dat de rx 480 de komende tijd aan prestaties kan winnen met, mits goed geïmplementeerd, vulkan en dx12.

Een 750ti moet je helemaal niet aan beginnen omdat die echt te zwak is voor de games die je opnoemde..

http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page2.html

Natuurlijk kun je nu al de settings terug gaan zetten maar juist een spel als bf1 ziet er errug mooi uit op ultra..en de spellen worden er niet lichter op.

Affijn het blijven altijd goedbedoelde adviezen maar ik denk dat je er erg veel plezier aan zou beleven je moet alleen voor jezelf afwegen of het de uitgave waard is.
RX480 eet 150 watt, dan moet je ook gelijk de voeding gaan vervangen, anders wordt het wel erg krap. Uiteindelijk kan het altijd beter. Daarnaast gaan RAM en de CPU de RX480 bottlenecken. Ik vind het geen juist advies gezien de wensen van de OP.

• Baloes
Natuurlijk kan de RX 480 niet in z'n huidige setup. Vandaar dat ik ook die andere onderdelen aanraadde :)
TS speelde zelf al met de gedachte om de boel over te zetten naar een ander systeem.

En de i5 4460 met de rx 480 is een prima combi. Youtube staat vol met benchmarks die er prima uitzien. Ken genoeg mensen met een vergelijkbare setup en dat draait prima zonder problemen.

Verder kan ik nu al voorspellen dat die 8GB RAM al gauw te weinig gaat zijn vandaar ook dat moederbordje met 4 sloten voor een eenvoudige upgrade.
Affijn meningen mogen verschillen natuurlijk :)

• Nope sensei
ik heb er nu een GeForce gt 720 in zitten, overwatch op low spelen, heerlijk :P

als het een "best case scenario" zou zijn zou ik dus een RAM stickje er bij in drukken en een betere GPU kopen?

in het andere geval moet ik een nieuw
moederbord
PSU
GPU

misschien ook een nieuwe behuizing, en als dat het geval is denk ik ook een nieuwe CPU koeler aangezien mijn huidige CPU koeler zo'n mooie toeter heeft en precies aansluit op een rooster in mijn behuizing.

(als het bovenstaande verhaal over de "toeter" niet duidelijk klinkt zie de afbeelding van MadDogMcCree in de 5e post)

• Baloes
Alles is beter dan een gtx 720 :)
Dus waar je ook voor kiest je zult er er qua graphics flink op vooruit gaan.

Ik heb vooral geprobeerd te laten zien wat er met jouw budget mogelijk was en er samen met een aantal componenten van je huidige pc een kwalitatief goede gamebak van te maken waar je de eerste 4 jaar qua componenten geen omkijken meer naar hebt.

Maar zoals ik al aangaf blijven allemaal suggesties en je kunt geld maar 1 keer uitgeven. 400 euries is niet niks natuurlijk :)

Je hoeft geen andere koeler te kopen wanneer je een andere kast aanschaft. Die toeter is voor de medion nodig omdat de kast een zeer beperkte airflow heeft en de onderdelen dicht op elkaar zitten. Zo krijgt de CPU iig frisse lucht :)

In een normale kast heb je meer ruimte, een betere airflow, zit de voeding beneden waar hij door de bodem frisse lucht aanzuigt, en heeft de grafische kaart meer ruimte waarbij deze en de voeding elkaar dan niet in de weg zitten qua airflow.

Misschien heb je mazzel en kun je het medion moederbordje zo overzetten in een andere kast.. Weet niet of het gewoon een standaard mobo betreft met de schroefgaten op de normale plekken. Dat zou je dan eerst even moeten checken.
Omdat je ook bf1 gaat spelen ben ik wel een beetje bang dat je al gauw beperkt gaat worden door de 8GB RAM. Ik had er iig niet genoeg aan. Maar je kunt het altijd eerst proberen natuurlijk.

Als je van plan bent een andere voeding op je huidige mobo aan te sluiten dan is dat ff een dingetje. Als ik het goed heb heb je dan weer een verloopstuk nodig omdat het moederbord een 14 pins aansluiting heeft ipv een normale 24 pins zoals de meeste bordjes.

Verder wordt het ook even afwachten of het moederbord een GPU van de 1xxx serie accepteert.

Genoeg dingen om uit te proberen iig :)

• Nope sensei
Ik heb zelf ook even gezocht naar mooie onderdelen, open kast etc, dan is nu mijn vraag of dit allemaal compatible is met elkaar, ik weet dat het mobo in de kast past en het de juiste socket is voor mijn i5-4460 CPU.

ik weet dat de ram past (DDR3) maar werkt het ook vol uit?
en past de GPU in het moederbord?

Verwijderd

Wat heb je exact uitgekozen?

• Nope sensei
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 65,50€ 65,50
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Kingston HyperX Fury black HX313C9FBK2/16€ 105,50€ 105,50
1Antec VPF Series 450W€ 53,49€ 53,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,37

was vergeten dit erbij te zetten....

• Baloes
Uh das ff een lijstje van een ander budgetje ineens.

Op zich allemaal prima componenten.

Maar je weet dat het moederbor behoorlijk groene schakeringen heeft? Wel vrolijk overigens :)

De kabels van de door jou uitgekozen voeding zijn niet gesleeved waardoor je een kleurenspaghetti in je kast krijgt. Neem dan de corsair die ik aanraadde. Die is prima en heeft dat wel.

Verder zou ik er, als je toch voor cosmetisch gaat, dan toch een CPU koelertje opzetten bv. een pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim als het nog bijj je budget past natuurlijk. Meteen ook een stuk stiller daar de stock koeler, omdat de i5 een stuk harder moet gaan werken, zich zeker zal laten horen tijdens het gamen.

Verwijderd

1333 Mhz vind ik een vreemde keuze. 1600 MHz is beter pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
De VPF450 is ook niet alles in een behuizing met raam.Een pricewatch: Corsair CX450M staat door de volledig zwarte kabels een stuk netter.

• Baloes
Dat zei ik :) Maar dat geheugen had ik dan weer gemist :) Sneller is idd beter.

• Nope sensei
bedankt voor al jullie tijd en advies ! word erg gewaardeerd.

lijstje updated

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 65,50€ 65,50
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/16€ 94,99€ 94,99
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,32

dit is een veel betere upgrade, meer RAM, die aardappel van mijn huidige GPU eruit mikken en er een redelijke in doen en ik kan eer een paar jaar mee door.

als ik mijn huidige set up gewoon een upgrade geef ben ik denk ik over 2 jaar weer je sjaak, en kan ik denk ik nooit bf1 op hoge settings spelen met een 60+FPS ofwel ?

als dat wel het geval is zou ik best wel een mijn voeding willen upgraden zodat mijn build ook een zwaardere GPU aan kan, wat zouden jullie mij hier aanraden, zowel GPU als voeding?

als ik mijn huidige build ga upgraden prik ik er natuurlijk hetzelfde RAM stickje bij die er al in zit zodat het 8 GB word (zoals eerder werd aangeraden), maar dat is alsnog niet ideaal voor gamen aangezien de games alleen zwaarder worden

• Baloes
Dit filmpie laat het wel zien eigenlijk : YouTube: Battlefield 1 GTX 1050 Ti Benchmark - Ultra Settings Gameplay

Zoals je in het filmpje ziet is de 1050ti absoluut niet slecht, zeker als je bedenkt hoe weinig stroom ie verbruikt. Echter hoe laag bepaalde settings ook gezet worden hij duikt toch regelmatig onder de 60 FPS.
En het voelt niet prettig als dat nu al gebeurt en je wil nog een paar jaar door met dit kaartje om ook andere zwaardere games te spelen..

Dat gaat je met kaarten als een RX 480 of gtx 1060 for what that matters voorlopig niet gebeuren.
En die zou ik in je huidige behuizing (ook niet met een andere voeding) plaatsen om dat die toch wel behoorlijk crap is voor dat soort kaarten. Qua ruimte en airflow.

Je ziet trouwens ook mooi dat het RAM gebruik in bf1 boven de 8GB ligt..zoals ik dat zelf ook ervaar. Heb daarom onlangs ook m'n RAM geupgrade naar 16GB.

[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 09-11-2016 20:56 ]

• Nope sensei
Je bedoeld NIET in mijn huidige medion behuizing plaatsen neem ik aan ?

• Baloes
Yup :)
Pagina: 1