Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC muziek producen

Pagina: 1
Acties:

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-11 21:10
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
100% Muziek producen. Voornamelijk met FL studio 12

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1500,- incl. verzendkosten. Software en assemblage niet inbegrepen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
3 monitoren 1920x1080, GTX 660Ti, keyboard & muis, externe USB geluidskaart en overige apparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende RAM (16 of 32GB), betrouwbare componenten, stilte

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel door hoogste prestaties. Voor de rest geen voorkeuren als het maar betrouwbaar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo laag mogelijke geluidsproductie en goede koeling en betrouwbare componenten.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Feedback op mijn lijstje en verbetering waar mogelijk binnen budget.

Lijst aangepast 8-11-2016 14:50
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 350,90€ 350,90
1ASRock Z170 Extreme4€ 139,90€ 139,90
1HGST Ultrastar 7K4000 (SATA 6Gbps, 512N), 4TB€ 212,60€ 212,60
1Antec P100€ 84,85€ 84,85
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1be quiet! Silent Wings 2 PWM, 140mm€ 22,-€ 22,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 84,91€ 84,91
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Intel 600p 512GB€ 165,50€ 165,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.183,61

[ Voor 7% gewijzigd door thijs2163 op 08-11-2016 19:29 . Reden: aanvulling ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Euh, PC muziek producen 1000 euro vergeten?

/edit: ah, zie nu dat die exact een jaar oud is. Bij deze dit topic weer open.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 08-11-2016 12:59 ]

• thijs2163
br00ky schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:58:
Euh, PC muziek producen 1000 euro vergeten?

/edit: ah, zie nu dat die exact een jaar oud is. Bij deze dit topic weer open.
Klopt inderdaad, is een computer voor een vriend die ineens van gedachte was veranderd. Budget is tevens verhoogd ;)

Verwijderd

De keuze van de cpu kan ik begrijpen. De Skylake met de hoogste singlecore performance echter als je niet gaat overklokken is het zonde om een Z170 bord te nemen. Een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P zal het dan niet minder doen. Wil je bij Z170 blijven dan adviseer ik een pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3 wat ik een net wat stabieler bord vind dan de ASRock.
De Antec behuizing ben ik niet erg bekend mee. Heb deze wel eens bekeken maar nooit met inhoud aan het werk gezien. Ben zelf erg te spreken over Nanoxia Deep Silence pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black welke erg stille fans heeft en is uitgerust met 2 fancontrollers. Hoef je geen extra casefans aan te schaffen.
De Fuma is overkill als je niet gaat overklokken. Een pricewatch: Arctic Freezer i32 zal het niet minder en luider doen, integendeel; idle staat de fan van de i32 stil.
Als stilte een wens is moet je geen Seasonic M12 voeding nemen (en geen hdd in de behuizing overigens). Omdat het verbruik van het systeem beperkt is volstaat een 400w. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is bij elke belasting onhoorbaar en van goede kwaliteit.

• thijs2163
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:25:
De keuze van de cpu kan ik begrijpen. De Skylake met de hoogste singlecore performance echter als je niet gaat overklokken is het zonde om een Z170 bord te nemen. Een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P zal het dan niet minder doen. Wil je bij Z170 blijven dan adviseer ik een pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3 wat ik een net wat stabieler bord vind dan de ASRock.
De Antec behuizing ben ik niet erg bekend mee. Heb deze wel eens bekeken maar nooit met inhoud aan het werk gezien. Ben zelf erg te spreken over Nanoxia Deep Silence pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black welke erg stille fans heeft en is uitgerust met 2 fancontrollers. Hoef je geen extra casefans aan te schaffen.
De Fuma is overkill als je niet gaat overklokken. Een pricewatch: Arctic Freezer i32 zal het niet minder en luider doen, integendeel; idle staat de fan van de i32 stil.
Als stilte een wens is moet je geen Seasonic M12 voeding nemen (en geen hdd in de behuizing overigens). Omdat het verbruik van het systeem beperkt is volstaat een 400w. pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W is bij elke belasting onhoorbaar en van goede kwaliteit.
De keus voor dit moederbord komt voort uit het hoge aantal USB poorten. Ik ben hier zelf namelijk niet erg bekend mee. De pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3 die je net noemde gebruikt tevens registered memory.

Ik heb bij de buren reviews vergeleken, en beide behuizingen presteren zo goed als gelijk op het gebied van cooling en stilte. Echter is de plaatsing van de USB-poorten aan de voorkant handiger. Tevens had ik een extra (stille) fan gekozen om toch wat meer airflow te creëren.

De cooler die ik gekozen heb is inderdaad overkill, maar kwam als een van de stilste uit verschillende testen. Maar de verschillen tussen deze 2 zijn inderdaad klein.

Een build zonder HDD is tevens geen optie aangezien er grote hoeveelheden data moet worden opgeslagen, en het niet binnen het budget past om dit op SSD's te doen. Tevens gaat mijn voorkeur uit naar een modulaire voeding ivm het verbeteren van de airflow. Ik heb net een review opgezocht en zag inderdaad dat deze erg luidruchtig is. Ik heb nu vervangen met de Pricewatch:Corsair RM550x

Bedankt voor je feedback! Ik heb de CPU-cooler vervangen met de artic freezer.
Weet iemand nog iets om te verbeteren?

[ Voor 5% gewijzigd door thijs2163 op 08-11-2016 19:13 ]

• thijs2163
Heeft iemand nog een aanvulling/verbetering op mijn configuratie?

Verwijderd

thijs2163 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:12:De keus voor dit moederbord komt voort uit het hoge aantal USB poorten. Ik ben hier zelf namelijk niet erg bekend mee. De pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD3 die je net noemde gebruikt tevens registered memory.
Heeft de mogelijkheid registered ram te gebruiken. Werkt ook met regulier ddr4 ram.
Ik heb bij de buren reviews vergeleken, en beide behuizingen presteren zo goed als gelijk op het gebied van cooling en stilte. Echter is de plaatsing van de USB-poorten aan de voorkant handiger. Tevens had ik een extra (stille) fan gekozen om toch wat meer airflow te creëren.
De Nanoxia komt standaard met 3 fans. Hoef je geen extra fan toe te voegen waardoor het prijsverschil aanzienlijk is.
Tevens gaat mijn voorkeur uit naar een modulaire voeding ivm het verbeteren van de airflow. Ik heb net een review opgezocht en zag inderdaad dat deze erg luidruchtig is. Ik heb nu vervangen met de Pricewatch:Corsair RM550x
Modulair of niet maakt niet uit voor de airflow. De kabels gaan vanuit de voeding direct achter het moederbord.
Pagina: 1