• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Beneden heb ik een streacom behuizing staan met de o-zo-handige IR schakeling waarmee je met je AB de machine aan kan zetten.
Dit wil ik op de slaapkamer ook wel (ja, ben lui).
Streacom is wel een relatief dure oplossing. zijn er ook goedkopere alternatieven? Ik kan niks vinden.
Het liefste wel itx formaat, want dan kan ik het moederbord nog eens swappen als 4k/hvec een commodity is.

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hiervoor had Origen AE dit systeem ook maar ook duur. Dan heb je nog Flirc alleen dan zal je moederbords USB poorten 5v standby poorten moeten hebben en dat is een zeer lastige om uit te zoeken. In nagenoeg geeneen moederbord boekje is dit terug te vinden en vaak hebben alleen de backpoorten het en niet de front poorten waar je juist je flirc in wilt steken.

Het beste wat ik gebruik nu (naast een streacom) en een oude in het vak; Wake on lan.
Als je een beetje luxe universele afstandsbediening hebt kun je die gebruiken om over een afstand een magic package te sturen om je htpc aan te zetten. Bovendien als je dat goed instelt hoef je zelfs niet eens meer te richten en kan je je htpc mooi achter een deurtje in een kast zetten.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Intel NUC modellen hebben ook meestal een IR-oogje. Werkt prima voor mijn Kodi machine in de huiskamer.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
S1NN3D schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:29:
Intel NUC modellen hebben ook meestal een IR-oogje. Werkt prima voor mijn Kodi machine in de huiskamer.
dat overweeg ik ook nog. Heb nog ddr3 so-dimm liggen en een 2.5" disk en een microsoft MCE remote, dus dat zou de kosten wel drukken.
De vraag is welke NUC modellen zijn & "goedkoop" && kunnen met IR aangezet worden && draaien vlekkeloos met openelec
bv:
https://tweakers.net/pric...8/intel-nuc-nuc5cpyh.html
https://tweakers.net/pric...2/intel-nuc-nuc5ppyh.html
?