Een laptop uitkiezen is zou geen probleem moeten zijn zou je zeggen, totdat er strenge budgeteisen gezet worden! momenteel gebeurd alles op een laptop met nog een Athlon X2 P360 of P340, maar begint nu toch wel op z'n laatste pootjes te lopen
Wat ga je met je laptop doen?
internet, mail en word/ppt en hier en daar een licht schoolprogramma als juf zijnde, het normale huis tuin en keukenwerk. geen games, geen 3d-tekenen (dus losse GPU = overbodig) en geen grote spreadsheets. Wel moet de laptop lang meegaan (5-7 jaar), en hij zal altijd minder herrie maken dan de huidige
Wat is je budget?
Minder is beter, maar bij 400 moet het wel op houden
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, maar 17" is te groot, en 14" te klein, gewoon 15,6" is prima, dikte en gewicht maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Packard Bell komt d'r niet in!
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo B50-50 80S2000QMH is dan net iets duurder maar lijkt het me in alle opzichten waard; SSHD en een i3. een Celeron lijkt me vreselijk, zeker in combinatie met een gewone HDD.
zelf een SSD ergens inzetten is geen optie ivm breken van de garantie; daarvoor is ze te gesteld op garantie.
Wat ga je met je laptop doen?
internet, mail en word/ppt en hier en daar een licht schoolprogramma als juf zijnde, het normale huis tuin en keukenwerk. geen games, geen 3d-tekenen (dus losse GPU = overbodig) en geen grote spreadsheets. Wel moet de laptop lang meegaan (5-7 jaar), en hij zal altijd minder herrie maken dan de huidige
Wat is je budget?
Minder is beter, maar bij 400 moet het wel op houden
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, maar 17" is te groot, en 14" te klein, gewoon 15,6" is prima, dikte en gewicht maakt niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Packard Bell komt d'r niet in!
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo B50-50 80S2000QMH is dan net iets duurder maar lijkt het me in alle opzichten waard; SSHD en een i3. een Celeron lijkt me vreselijk, zeker in combinatie met een gewone HDD.
zelf een SSD ergens inzetten is geen optie ivm breken van de garantie; daarvoor is ze te gesteld op garantie.
R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger