Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schoonmoeder's laptop

Pagina: 1
Acties:

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Een laptop uitkiezen is zou geen probleem moeten zijn zou je zeggen, totdat er strenge budgeteisen gezet worden! momenteel gebeurd alles op een laptop met nog een Athlon X2 P360 of P340, maar begint nu toch wel op z'n laatste pootjes te lopen

Wat ga je met je laptop doen?
internet, mail en word/ppt en hier en daar een licht schoolprogramma als juf zijnde, het normale huis tuin en keukenwerk. geen games, geen 3d-tekenen (dus losse GPU = overbodig) en geen grote spreadsheets. Wel moet de laptop lang meegaan (5-7 jaar), en hij zal altijd minder herrie maken dan de huidige

Wat is je budget?
Minder is beter, maar bij 400 moet het wel op houden

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, maar 17" is te groot, en 14" te klein, gewoon 15,6" is prima, dikte en gewicht maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Packard Bell komt d'r niet in!

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Lenovo B50-50 80S2000QMH is dan net iets duurder maar lijkt het me in alle opzichten waard; SSHD en een i3. een Celeron lijkt me vreselijk, zeker in combinatie met een gewone HDD.
zelf een SSD ergens inzetten is geen optie ivm breken van de garantie; daarvoor is ze te gesteld op garantie.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:04:
een Celeron lijkt me vreselijk, zeker in combinatie met een gewone HDD.
zelf een SSD ergens inzetten is geen optie ivm breken van de garantie; daarvoor is ze te gesteld op garantie.
Welkom in het budget segment... Als er slechts 400 euro te besteden is dan kan je schoonmoeder niet veel eisen. Voor deze prijs heb je alleen instap CPU's en trage harde schijven.

De goedkoopste laptop met een SSD: pricewatch: Medion Akoya S6219 (30020603, Qwerty) Zwart
Moet ze wel met 128GB kunnen volstaan. Anders moet het toch echt een normale schijf worden.

Deze heeft een SSD en full HD resolutie:
pricewatch: HP Pavilion 15-AY082ND

Windows 10 is best licht, dus met een Celeron zou het nog wel moeten lukken. Het is niet geweldig, maar wederom, met dit budget kan je niet bepaald veeleisend worden.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:28
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:04:
Daarmee verlies je de garantie niet.
En als je de laptop terug moet sturen voor reparatie, kun je altijd de hdd weer terug plaatsen. Dat is dan meer, zodat je de ssd niet kwijt raakt.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
Is met dit buget een 2e hands geen optie? Zelf in het verleden voor kennisen/familie een aantal 2e hands dell/hp zakelijke series laptop aangeschaft(i5/i7 met ssd + 8gb). Deze werken nog geruime tijd en naar tevredenheid.

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
2ehands is geen optie Helaas, zelf heb ik ook zo,n Dell die ik naar volle tevredenheid gebruik :)
Ik meende dat de meeste laptops garantiezegels hebben onder de klep, zodat er indien er wijzigingen gemaakt worden de garantie vervalt.
Natuurlijk snap ik dat er concessies gemaakt moeten worden, ik had liever dan ook iets meer budget gehad, maar dat ben ik! 128gb is wel weinig, maar ik zal eens even kijken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
NLBUURMAN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:35:
Natuurlijk snap ik dat er concessies gemaakt moeten worden, ik had liever dan ook iets meer budget gehad, maar dat ben ik! 128gb is wel weinig, maar ik zal eens even kijken.
Het is volgens de Pricewatch de enige optie op een SSD als je niet zelf eentje plaatst. Anders is het een normale (S)HDD.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NLBUURMAN schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:35:
Ik meende dat de meeste laptops garantiezegels hebben onder de klep, zodat er indien er wijzigingen gemaakt worden de garantie vervalt.
Veel laptops hebben die inderdaad. Zijn die stikkers rechtsgeldig? Het antwoord is nee.

Verwijderd

Is dit niks? pricewatch: HP 15-BA071ND

Cpu toch een stuk sneller dan een langzame celeron, 128GB SSD, en 8GB ram wat ik de toekomst waarschijnlijk wel van pas kan komen aangezien hij 5-7 jaar mee moet gaan.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Leg eens uit waarom 128GB SSD te klein is? Meeste oudjes zijn niet van die datamonsters en die typen ze echt niet vol.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• NLBUURMAN

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
OgWok schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:45:
Leg eens uit waarom 128GB SSD te klein is? Meeste oudjes zijn niet van die datamonsters en die typen ze echt niet vol.
familiefilmpjes en dergelijke komen er ook op te staan, net als foto's, dan gaat 't toch wel vrij vlot met de GB's.
zo oud is ze namelijk nog niet ;)

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:40
Zou er geen 100 euro bij kunnen? Dan weet ik nog wel leuke Asus
Pagina: 1