Toon posts:

Quake3 hapert als de ziekte..hoe komt dat nou ?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik zit met een zeer irritant probleem wat maar niet weg gaat.. Quake3 hapert als de ziekte.. Heb al vanalles geprobeerd..andere detonators, andere directx, formatteren, AGP texture size in de bios op ALLE settings gehad, geheugen veranderd, noem maar op... maar nog hapert hij ontzettend (vooral in het begin, bijna onspeelbaar, daarna gaat het wat beter maar blijft hij haperen).

Oke, hij gaat laden, "awaiting snapshot" en het spel begint...swapperdeswapperdeswapperdesswap, frames per seconde knallen van 60 naar 5, 60 naar 5, 60 naar 5 etc etc en het geluid blijft steken... telkens als het spel hapert, heb ik HD activiteit...

What gives?

Specs :

Abit be6
celeron 500
128 MB Intern (swapfile op 128 MB)
Windows ME (98 zelfde probleem)
Detonator 10.80 (6 andere versies zelfde probleem)
Netwerk kaartje
SB Live value
Hercules 3dprophet 2 mx (geforce2mx)

Niets is overgeklokt of wat dan ook en het geheugen draait op CAS3.

Wie o wie kan mij helpen?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou je swapfile groter zetten (256 mb of iets meer zelfs 2-2,5 x je RAM is vuistregel).

Maar op wat voor resolutie speel je? Want dat maakt wel veel uit.

Verwijderd

Topicstarter
ja..da's helemaal om te huilen... Ik speel op normal (da's geloof ik 640x480x16 met detail op medium ofzo)

ik snap er echt helemaal niets meer van

Swapfile staat inmiddels op 256 mb en het heeft geen enkel effect :( :( :(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 29 juni 2001 20:01 schreef Techwarrior het volgende:
ja..da's helemaal om te huilen... Ik speel op normal (da's geloof ik 640x480x16 met detail op medium ofzo)
Das wel HEEL erg.
En een ander spel, werkt dat wel (want dan wordt het HELEMAAL vaag).
Ok, dit wordt stappenplan werk.

Verwijderd

Topicstarter
Andere spellen doen het goed tot zeer goed maar quake3 is niet vooruit te branden...zelfs niet in een klein level met 1 botje erin, hij blijft zich verslikken

Verwijderd

Welke versie van Q3A heb je?
orginele? of van je buurjongen ;)

Verwijderd

Hoor je je HD ratelen terwijl ie hapert?
anders moet je defrag een proberen, wil wel eens helpen.. (niet vaak, maar kan toch geen kwaad)

en probeer anders een alle programma's af te sluiten behalve Explorer..

succes!

Verwijderd

Ik had een soortgelijk probleem, mijn HD stond bijna vol, en ik had al een klein jaar geen defrag gedraait..

Bij mij hielp het toen wel :)

Verwijderd

Wat jij hebt had ik ook.
Ik weet niet of je een nieuwe patch hebt geinstalleerd?

Maar bij mij begon het nadat ik van versie 1.17 naar 1.25 ging. Quake3 ging al bij het opstarten van een map compleet happeren.

Ik ben er toen achter gekomen dat het met de optie texture compressie te maken had.

In versie 1.17 en lager staat S3 texture compressie aan en dat zorgt ervoor dat quake3 met mijn geforce lekker snel draait.

Maar vanaf 1.25 hebben ze deze optie standaard uitgezet. Ik heb nu 1.29f en texture compressie weer aangezet en het loopt weer als vanouds.

Je kan deze optie aanzetten door in de console r_ext_compressed_textures 1 in te tikken.

Probeer het maar eens en succes!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 17:02

Copyman

Dode muis

/r_ext_compressed_textures 1 ;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Compressed textures kunnen je systeem ook helemaal lam leggen. Dat gebeurt mij in UT met S3TC aan met een RAdeon SDR.

Verwijderd

Dat komt waarschijnlijk omdat in UT het High resolution textures zijn. Die vragen nogal veel van je systeem.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Misschien meer geheugen kopen? eerst liep het ook niet met 128SDRAM... 256 doet wonderen *D .

Steam

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 00:28 schreef JeanLucPicard het volgende:
Misschien meer geheugen kopen? eerst liep het ook niet met 128SDRAM... 256 doet wonderen *D .
daar ligt het echt niet aan. Quake 3 draait goed met 64 SDRAM. Ram is het dus absoluut niet.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 16:51
Uhuh, ook met update? D8ut niet.

Steam

Verwijderd

Heb zelfde probleem :(

VM op 2x - 2.5 ram
windows laten beheren helpt ook niks

Winme
128mb ram
duron 800
hercules prophet 2 MX

heb dat 1.29 patch geinstalleerd en is erger geworden

heb dat compressed commando iotgevoerd, moest restarten en quake start niet meer :(

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb Quake3 met 32 Mb gespeeld op een K6-2... Daar zal 't dan toch niet echt aan liggen lijkt me..

Verwijderd

Is het online? Check dan ff in je config file of je tpevallig synchronousclients op 1 hebt staan..

Verwijderd

Het is natuurlijk ook heel belangrijk dat je de nieuwste drivers voor je videokaart hebt geinstalleerd.

De nieuwste drivers van Nvidia geven wel de meeste compatibility en snelheid aan je kaart.

Directx 8 moet je ook wel geinstallleerd hebben want vanaf versie 6.1 is quake3 niet aan te raden.

Ik draai quake 3 op een Pentium 366 (overcl) 128 Mb intern en geforce 256 en hij draait erg goed met texture compression aangezet natuurlijk.

Verwijderd

Ach als echt niets meer werkt je config deleten en dan moet alles wel weer goed zijn..

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
Op zondag 01 juli 2001 00:32 schreef ds het volgende:

[..]

daar ligt het echt niet aan. Quake 3 draait goed met 64 SDRAM. Ram is het dus absoluut niet.
hahahaha
quake3 hapert als de pest als je geen 128mb heb. met 64 liep ie bij mij als een gek te swappen en ik had een schone windhoos installatie!

nu natuurlijk geen last meer van met 256 :)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Lees en huiver..

32 Mb en Quake3 liep prima...

Verwijderd

/me heeft/had(nu cel 633) pII 350 - voodoo banshee (nog steeds) en geluidskaart voor 50,- en heb hier geen last van.

Ik had er wel last van maar dat bleek aan me geluid te liggen dus misschien moet je daar ff naar kijken.

Verwijderd

een Celeron bij mun beurjongen was gewoon te sloom met aan levern van info voor je VGA kaart dus..

OCen gaat ook al slecht tot bijna nix want het is een oude PP-GA CPU

koop een nieuwe of koop een Duron niet duur en snel :)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 16:19 schreef Wekkel het volgende:
Lees en huiver..

32 Mb en Quake3 liep prima...
Wat versta jij onder prima dan :? Hij liep hier niet zo mooi op een P3450 met 64 MB >:)

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Jongens, niet afdwalen :) .

Misschien ligt het aan het volgende : Je kan gewoon in windows het aantal geheugen van je videokaart dat toegekend wordt aan het renderen van textures veranderen, misschien heb je hier onbewust mee zitten klooien, heb ik wel eens gehad :) .

Verwijderd

Ik weet niet waar het hiernaar toe gaat maar ik weet wel dat quake3 goed te draaien is op welk systeem dan ook.

Ik heb zelfs quake3 nog op een oude pentium 133 met 32 mb kunnen draaien.

Je gelooft het misschien niet maar het is wel een feit. Ik had wel een framerate van zo rond de 20 fps maar het draaide zonder te happeren en weinig Hd activiteit.

Gewoon een kwestie van goed configuren van je systeem!

Verwijderd

Als ik q3 alleen heb geinstalleerd, haal ik rond 90fps met mijn mx kaartje. (demo001)

maar nadat ik team arena heb bijgeinstalleerd, krijg ik maar 30fps. (mpdemo1)

exact zelfde settings, high quality.
zoveel kan het toch niet schelen?
De hadd zit als een gek te swappen na installatie team arena.

Verwijderd

De systeem eisen voor Team Arena zijn gewoon wat zwaarder geworden. Bij quake3 een minimum van een pentium 233 en bij teamarena 300. Maar dit zegt niet dat het dan lekker soepel draait.

Team arena draait nu eenmaal zwaarder door de vele shaders die geladen moeten worden.
Pagina: 1