Gaming toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
Weet niet zo goed of het nu bij de componenten aankoopadvies is (kon geen randapparatuur vinden :-) ).
Ik ben aan het kijken voor een gaming toetsenbord. Niet al te fancy, hoeft van mij geen verlichting te hebben, het moet gewoon werken :)

Daarbij wil ik ook niet te veel betalen en weet ook niet zo goed of ik, met mijn game skills, echt het verschil ga merken in een toetsenbord van 200 euro of eentje van 50 euro.

Ik gebruik nu een simpele DELL toetsenbord en merk dat ie af en toe het niet goed aan kan als ik meerdere knoppen tegelijk in druk...

Ben aan het kijken voor een toetsenbord rond de 50 euro, meer mag ook als er een goede reden voor is :)
ik speel nu voornamelijk BF1, ben sowieso van de MP shooters.

Ter info, heb er een Madcats R.A.T. 3 muis bij (bevalt me prima).

Beste antwoord (via crimby op 08-11-2016 16:25)

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
crimby schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:40:
[...]

hahaha true... maar hebben die mechanische bordjes? ik zie ze niet in de webshop of het staat er niet bij... dat kan ook :)
Ze hebben vooral Razer en Logitech borden liggen. Wat weer buiten je prijsrange ligt.

Wat voorbeeldjes uit de pricewatch rond je prijs:

pricewatch: Corsair Vengeance K65 Compact QWERTY

pricewatch: Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US)

pricewatch: Razer DeathStalker Essential (2014)

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het eerste wat je moet willen bepalen is mechanisch ja of nee, dan kun je een hele hoop uitsluiten. Ik kan niet jouw gameskills inzien. daarnaast kun je kijken of je aparte functieknoppen wilt.

Na het elimineren van een groot aantal kun je dan een stuk specifieker zoeken (ook in budget) en kijken wat je er voor over hebt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Voor FPS games zou ik naar red switches kijken.

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-02 16:23
Mechanisch toetsenbord is echt geweldig, wil niet meer terug! Heb zelf de Logitech G810. Voor 50 euro heb je een paar bordjes, maar ik zou er dan 2/3 tientjes extra tegen aan gooien, en een goeie kopen.

• crimby
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:07:
het eerste wat je moet willen bepalen is mechanisch ja of nee, dan kun je een hele hoop uitsluiten. Ik kan niet jouw gameskills inzien. daarnaast kun je kijken of je aparte functieknoppen wilt.

Na het elimineren van een groot aantal kun je dan een stuk specifieker zoeken (ook in budget) en kijken wat je er voor over hebt.
Ik heb geprobeerd te verdiepen in de verschillende typen mechanische toetsenborden. Echter kwam ik er niet helemaal wijs uit.
De aparte functieknoppen mis ik nu niet en weet ook niet zo goed hoe ik die zou kunnen gebruiken in een FPS.. maar misschien heb je wat voorbeelden/tips :)
legendareN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:30:
Voor FPS games zou ik naar red switches kijken.
Mechanisch dus? Enig idee welke?
Waltro schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:32:
Mechanisch toetsenbord is echt geweldig, wil niet meer terug! Heb zelf de Logitech G810. Voor 50 euro heb je een paar bordjes, maar ik zou er dan 2/3 tientjes extra tegen aan gooien, en een goeie kopen.
Oke, stel ik zou naar max 80 euro gaan heb je dan een idee welke ik zou moeten kiezen? Ik zie dat die G810 129 euro is en weet niet zo goed wat het voordeel daar (voor mij) van is:)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij Logitech eerst altijd bedenken of je problemen hebt met de ISO layout ipv de standaard ANSI layout (ISO = kleine linkershift, grote enter). Want onafhankelijk van hoe het plaatje eruit ziet bij de winkel, je krijgt altijd de ISO layout.

• Elwin93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-02 15:15
Ben je al een keer een winkel zoals de mediamarkt binnengelopen?
De meesten hebben ondertussen wel een redelijk aantal toetsenborden liggen in alle soorten. Red/brown/black Cherry switches, Logitech en Razer's eigen switches en de simpelere toetsenborden
Kan je een beetje inspiratie opdoen van wat je zoekt,. wat fijn typt en het belangrijkste: of je het het waard vindt.
Heb zelf vorige week de Logitech G810 gekocht en ik zou ook niet meer zonder mechanisch toetsenbord willen op het geluid na. Helaas is die nu net uit de aanbieding bij Alternate. (was namelijk €100)

Vanaf €70 kan je al een cherry red toetsenbord vinden, zoals de Gigabyte Force K83 met anti-ghosting, al zullen ze ondertussen allemaal wel anti-ghosting hebben.
Als je toch besluit dat een membraan toetsenbord goed genoeg is voor jou, let dan ook even op de input lag, dat kan met BF1 net dat verschil maken.. Ik had ook eerst de Trust GXT 285 op het oog als budget toetsenbord tot ik zag dat het 16ms input lag had.

TL;DR: Toetsenbord keuze is erg persoonlijk. Loop een winkel binnen en begin er op een paar te tikken.

• crimby
Sissors schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:39:
Bij Logitech eerst altijd bedenken of je problemen hebt met de ISO layout ipv de standaard ANSI layout (ISO = kleine linkershift, grote enter). Want onafhankelijk van hoe het plaatje eruit ziet bij de winkel, je krijgt altijd de ISO layout.
Nee heb ik niet... kwestie van wennen, maar heb nu beide toevallig voor me liggen (werk/prive) en typt beide prima hahaha
Elwin93 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:42:
Ben je al een keer een winkel zoals de mediamarkt binnengelopen?
De meesten hebben ondertussen wel een redelijk aantal toetsenborden liggen in alle soorten. Red/brown/black Cherry switches, Logitech en Razer's eigen switches en de simpelere toetsenborden
Kan je een beetje inspiratie opdoen van wat je zoekt,. wat fijn typt en het belangrijkste: of je het het waard vindt.
Heb zelf vorige week de Logitech G810 gekocht en ik zou ook niet meer zonder mechanisch toetsenbord willen op het geluid na. Helaas is die nu net uit de aanbieding bij Alternate. (was namelijk €100)

Vanaf €70 kan je al een cherry red toetsenbord vinden, zoals de Gigabyte Force K83 met anti-ghosting, al zullen ze ondertussen allemaal wel anti-ghosting hebben.
Als je toch besluit dat een membraan toetsenbord goed genoeg is voor jou, let dan ook even op de input lag, dat kan met BF1 net dat verschil maken.. Ik had ook eerst de Trust GXT 285 op het oog als budget toetsenbord tot ik zag dat het 16ms input lag had.

TL;DR: Toetsenbord keuze is erg persoonlijk. Loop een winkel binnen en begin er op een paar te tikken.
Ik vertrouw jullie meer dan de mensen van bv mediamarkt :) vandaar...
Dus nee heb ik nog niet gedaan, wist eigenlijk ook niet dat ze daar kwalitatief goede geschikte bordjes hadden liggen...

Als 70-80 euro nou eenmaal een betere keus is dan 50 euro weggooien, ben ik daar voor...

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je moet ook niet die mensen vertrouwen, maar er binnen lopen ;). Het blijft toch een persoonlijke keuze wat voor een soort switches je wil gebruiken.

• crimby
Sissors schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:41:
Je moet ook niet die mensen vertrouwen, maar er binnen lopen ;). Het blijft toch een persoonlijke keuze wat voor een soort switches je wil gebruiken.
hahaha true... maar hebben die mechanische bordjes? ik zie ze niet in de webshop of het staat er niet bij... dat kan ook :)

Acties:
  • Beste antwoord

• Rubixd
crimby schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:40:
[...]

Ze hebben vooral Razer en Logitech borden liggen. Wat weer buiten je prijsrange ligt.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• crimby
Rubixd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:14:
[...]

Thanks ga ik daar eens naar kijken :)

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Mag ik nog 1 tip geven.

een compact toetsenbord (10keyless) toestenborden zijn goedkoper.
Maar mijn advies is om toch altijd voor een toetsenbord te gaan met een numpad.
Games als GTA 5 maken hier soms gebruik van (vooral als je met Trainers (cheat programma) werkt om beetje lol te trappen.

Ik had een CM Storm 10keyless keyboard gehad en na 1 jaar ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe.

Mijn voorkeur ging uit naar een fancy toetsenbord met ledverlichting.
uiteindelijk bij de Corsair STRAFE RGB gekomen.
Duur toetsenbord, maar echt zijn geld waard.
De kleuren zijn helder, hij typt geweldig.
Daarnaast zal ik altijd voor een mechanische toetsenbord gaan, mijn collega's zeuren wel eens op kantoor haha, maar ik kan niet meer zonder.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Rubixd
Pykow schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:41:

Mijn voorkeur ging uit naar een fancy toetsenbord met ledverlichting.
uiteindelijk bij de Corsair STRAFE RGB gekomen.
Duur toetsenbord, maar echt zijn geld waard.
De kleuren zijn helder, hij typt geweldig.
Daarnaast zal ik altijd voor een mechanische toetsenbord gaan, mijn collega's zeuren wel eens op kantoor haha, maar ik kan niet meer zonder.
Ik heb ook de STRAFE RGB Silent MX, dat is MX red maar dan silent. Erg fijn toetsenbord.
Prijzig, maar heb er ook geen spijt van. Het is toch iets wat je bijna elke dag gebruikt.

Corsair is prijs/kwaliteit erg goed, daar kan je ook naar kijken.

Pagina: 1