Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 14:46
Met terminal server 2016 zit ik op een punt vast.

Voor verschillende apps maken we nu gebruik van TS 2008R2 dmv RemoteApp. Ik heb met één bepaalde app op TS 2016 problemen als er gebruik wordt gemaakt van RemoteApp.

Wanneer er rechtstreeks ingelogd wordt op de server, werkt de app onmiddellijk en zonder problemen. Start je de app met de zelfde user via remoteapp, dan wilt het programma niet starten. Ergens een melding van "bad working directory".

Is er een verschil tussen lokaal inloggen en inloggen via remoteapp (RDP)? Het profiel van de gebruiker laad in beide instanties perfect in.

UAC heb ik eveneens al volledig uitgeschakeld. Dit maakt geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door ShaneV op 08-11-2016 10:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in de logboeken op de RemoteApp server. En kijk ook eens naar de instellingen van je RemoteApp zelf. En welke applicatie gaat het om?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Hero of Time schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:33:
Kijk eens in de logboeken op de RemoteApp server. En kijk ook eens naar de instellingen van je RemoteApp zelf. En welke applicatie gaat het om?
Ik heb het programma al alle mogelijke toegangsrechten gegeven. In het logboek staan er geen foutmeldingen. Het programma zelf geeft de melding dat hij geen toegang heeft tot de database. Dit terwijl hij wel perfect toegang heeft wanneer de gebruiker lokaal aanmeld via RDP ipv over RemoteApp.

Dus er moet wel degelijk iets anders zijn, maar ik vindt het niet.

Programma betreft PlanExpert Geocom. Is een uurrooster programma.

//edit: een nieuwe gebruiker aanmaken geeft ook geen verandering. De app start perfect wanneer er over RDP wordt ingelogd op de server, via remoteapp lukt dit niet.

De foutcode vertelt dat zijn basis directory verkeerd is. Hiermee bedoelt hij dus "C:\" of "E:\folderprogramma\start.exe" etc... Deze map is echter wel correct waardoor de foutmelding zelf foutief is.

[ Voor 20% gewijzigd door ShaneV op 08-11-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
Updates aan beide kanten bijgewerkt?

Heb je de remoteapp aangemaakt met dezelfde instellingen als de normale shortcut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Start de applicatie vanaf een netwerkshare? (Drivemapping)

[ Voor 14% gewijzigd door Oogje op 12-11-2016 11:05 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
Craven schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:46:
Updates aan beide kanten bijgewerkt?

Heb je de remoteapp aangemaakt met dezelfde instellingen als de normale shortcut?
Jip, the remoteapp shortcut heb ik al exact het zelfde gezet als op de 2008R2 server als via de nieuwe settings op de 2016.

De app wilt niet starten via remoteapp. Log je in met gelijk welke gebruiker over remoteapp komt telkens de foutmelding "bad working directory". Log je dan in rechtstreeks op de server, werkt het perfect..

Ik heb al de alternate shell en working directory in de rdp instellingen gezet, maar dat maakt ook niets uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gs32bZ4.png

En de 2 andere foutmeldingen. Deze betekenen dat het programma een bestand niet kan vinden, echter is het pad naar het bestand wel correct. Dus alles staat correct en toch werkt het niet :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oVyiRKw.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EjXo7Ho.png
Oogje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:05:
Start de applicatie vanaf een netwerkshare? (Drivemapping)
Nee, de app start rechtstreeks vanaf de local server drive.

Wanneer ik de nieuwe rdp snelkoppeling aanpas naar de huidige server (2008R2, gewoon het ip adres wijzigen) verbindt hij perfect. Dus aan de rdp instellingen ligt het eveneens niet. Het is een probleem met server 2016 maar, ik ben ten einde raad waar te zoeken.

UAC staat ook al uit, run as admin staat aan.

Een ander programma (bv wordpad) werkt dan wel zonder problemen. Het is dus een combi van 2016 en ons uurrooster programma maar, waar het zich bevindt, geen idee.

[ Voor 42% gewijzigd door ShaneV op 15-11-2016 12:44 . Reden: tekst toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:44
Kijk eens mee op de achtergrond met ProcesMonitor en filter op een Denied actie om te kijken waar het spaak loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShaneV
Even updaten: het probleem is gevonden.

Het programma werkte wanneer er manueel via powershell de snelkoppeling naar het programma ipv de exe werd genomen. In de snelkoppeling staat er wel een vermelding naar de working directory.

code:
1
New-RDRemoteApp -CollectionName "programma" -DisplayName "PlanExpertTEST" -FilePath "C:\geocom\GeoComPlanExpert.lnk" -IconPath "C:\Windows\system32\shell32.dll" -IconIndex 46

Oplossing is dus de snelkoppeling van een bureaublad te kopiëren, plaatsen in de directory van het programma (of een andere toegankelijke plaats voor alle gebruikers) en deze snelkoppeling inladen via powershell. Vergeet ook geen icoon er aan toe te voegen. In mijn voorbeeld had ik een gewone icoon genomen van microsoft ipv het programma zelf.
Pagina: 1