Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Synology NAS inscheren als VPN server Nederland <> China

Pagina: 1
Acties:

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-11 14:28
Hallo allen,

Juni dit jaar ben ik teruggekomen uit Xiamen, China na een verblijf van 14 maanden waarbij ik voor mijn Internet vertrouwde op ExpressVPN (betaalde service). Hoewel redelijk tot goed niet altijd even stabiel (met name de mobiele client) en regelmatig moest ik dan ook terugvallen op ArkVPN (kent iemand deze gratis client? Werkt erg snel met 95% uptime).

Omdat ik over een week voor langere tijd weer naar China ga wil ik eigenlijk mijn eigen (Synology) NAS in Nederland gaan opzetten als VPN server, maar ben benieuwd of iemand wat kan zeggen over het te gebruiken protocol? Welke zet gelijk de Great Firewall op DEFCON 5, of niet ...

Met vriendelijke groet,

Lawrence.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 14:58

DJVG

Gewoon DJVG

OpenVPN gebruiken en dat tunnelen over TLS met stunnel, nooit problemen als ik in China ben en de boel in Nederland (of andere dingen ;) ) wil bereiken.
Je kan ook OpenVPN los gebruiken maar ik heb helaas gemerkt dat dat verkeer via DPI nog weleens gefrustreerd wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door DJVG op 08-11-2016 11:08 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• Skyrunner
Bedankt voor je reactie, maar kun je iets specifieker zijn? (VPN is niet echt mijn expertise zeg maar)

VPN server configureren op de Syno NAS met OpenVPN als protocol of de service van openvpn.net?

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 14:58

DJVG

Gewoon DJVG

Hier zou je al een heel eind mee moeten kunnen komen: http://nas.deadcode.net/2...for-openvpn-with-stunnel/

Je gebruik stunnel dus om het OpenVPN verkeer te tunnelen, op die manier ziet de Great Firewall niet dat je OpenVPN gebruikt maar "gewoon" SSL/TLS verkeer. Over het algemeen is poort 443 niet geblokkeerd maar je zou stunnel op elke poort kunnen draaien, dus ook 80.

Je OpenVPN verbind dus lokaal naar stunnel, stunnel verbind naar stunnel hier in Nederland en die verbind weer lokaal met OpenVPN op je NAS. Op internet zijn genoeg tutorials hierover te vinden!

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• Skyrunner
Ik ga ermee aan de slag, bedankt!