Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Manshande
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-07-2023
Kan je in de MSI Nightblade MI-020EU een nieuwe videokaart er in stoppen?

Ik kan wel vinden dat je er een nieuwe harde schijf in kan doen, eventueel een ssd schijf, maar ik kan nergens vinden of je ook een proccesor kan vervangen. Dit is voor mij essentieel, want dat is de slechtste schakel in deze pc voor gamen.

Beste antwoord (via Bart Manshande op 08-11-2016 14:57)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Allereerst je hebt een CPU c.q. processor de Intel Core i5-4460S. Ten tweede, je hebt een GPU c.q. grafische kaart: de GTX 950. Je haalt deze twee nu door elkaar.
De processor is socket, d.w.z. moederbord afhankelijk. Als je deze zou willen vervangen zou je ook je moederbord en waarschijnlijk ramgeheugen moeten vervangen. Misschien zelfs ook wel de PSU c.q. voeding.
De grafische kaart kan vrij makkelijk vervangen worden, mits deze in je kast past en je PSU de eventuele extra aansluitingen heeft.

Als laatste. Wat is je probleem? Wat ervaar je waardoor je denkt het ding te moeten upgraden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:46
Allereerst je hebt een CPU c.q. processor de Intel Core i5-4460S. Ten tweede, je hebt een GPU c.q. grafische kaart: de GTX 950. Je haalt deze twee nu door elkaar.
De processor is socket, d.w.z. moederbord afhankelijk. Als je deze zou willen vervangen zou je ook je moederbord en waarschijnlijk ramgeheugen moeten vervangen. Misschien zelfs ook wel de PSU c.q. voeding.
De grafische kaart kan vrij makkelijk vervangen worden, mits deze in je kast past en je PSU de eventuele extra aansluitingen heeft.

Als laatste. Wat is je probleem? Wat ervaar je waardoor je denkt het ding te moeten upgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Misschien leuk om een 4de generatie i7 er in te zetten, zoals een 4770. Weet niet of je moederbord unlocked multipliers heeft.
En wat is je budget? We kunnen je nu wel componenten aanraden, maar als je maar een klein budget heeft, gaat dat niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Manshande
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 31-07-2023
Allereerst mijn excuses voor het door elkaar halen van de processor en de videokaart. Ook wil ik zeggen dat de componenten op dit moment gewoon goed zijn, maar als gamer wil ik ook later nieuwe games kunnen spelen, en dan is het misschien handig om te weten of je de processor en de videokaart kan vervangen als het nodig is. Ik heb de pc ook nog niet gekocht, het is uit voorzorg. Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze pc zal kopen. Voor UltiemePCNerd, het budget zal dan ongeveer 300 euro zijn, maar dan zijn er nieuwe processoren en videokaarten, dus een component wat u aanraad is op het moment niet nodig. Als dat nodig is, zal ik u benaderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart Manshande op 08-11-2016 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bart Manshande schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:56:
Allereerst mijn excuses voor het door elkaar halen van de processor en de videokaart. Ook wil ik zeggen dat de componenten op dit moment gewoon goed zijn, maar als gamer wil ik ook later nieuwe games kunnen spelen, en dan is het misschien handig om te weten of je de processor en de videokaart kan vervangen als het nodig is. Ik heb de pc ook nog niet gekocht, het is uit voorzorg. Ik zit namelijk te twijfelen of ik deze pc zal kopen. Voor UltiemePCNerd, het budget zal dan ongeveer 300 euro zijn, maar dan zijn er nieuwe processoren en videokaarten, dus een component wat u aanraad is op het moment niet nodig. Als dat nodig is, zal ik u benaderen.
Indien je de pc nog niet hebt gekocht dan raad ik je aan om even verder te kijken. Ik zou zeggen, begin eerst bij de Best Buy Guides van tweakers. Mocht de prijs van het basis gamesysteem te duur zijn dan kan je deze aanpassen of medetweakers vragen deze aan te passen (zie de subfora hiervoor). Ik raad je wel aan eerst goed door te lezen wat er van je gevraagd wordt, dingen zoals gebruik van de pc etc.

Indien je het niet aandurft om zelf een pc in elkaar te zetten dan kunnen de meeste webshops dit voor jou doen.

Voor 800-900 euro kan je heel veel meer pc krijgen dan het systeem waar jij naar linked. Dat zou ik niet meer voor 350-450 euro durven verkopen. Indien je budget 900 + 300 is dan kan je echt iets moois samenstellen.