Low on memory, wat is de beste keuze

Pagina: 1
Acties:

• Obi-wan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2022
Mijn computer van 7 jaar oud loopt tegen het maximale aan mbt geheugen. De computer heeft de volgende onderdelen:
ASUS M4A785TD-M EVO,sAM3
AMD PHENOM II X4 955 AM3 BLACK ED BOX
Kingston 4GB DDR3-1333 PC3-10600 KIT
+ een 256 gb SSD hardeschrijf van Samsung en 3 TB hardeschrijf
De aparte videokaart die er in zat is overleden door muizen in mijn comupter.

Ik weet nu niet wat de beste optie is om te voorkomen dat mijn computer "low on memory" zit. Is dat:
1: Dat de computer nog steeds dagelijks gebruik makkelijk aan moet kunnen en dat het probleem softwarematig moet worden opgelost.
2: De videokaart van het moederbord teveel geheugen vraagt (draaien twee beeldschermen op) en dat met een extra videokaart dit weer wordt opgelost (maar dan welke videokaart is het meest geschikt?)
3: De geheugen niet meer toereikend is en er geheugen bij moet (wat is dan de beste optie. Het moederbord is slechts 4 slots met een maximale ondersteuning van 1800 en 16GB).
4: het moederbord te oud is en het beter om in de toekomst het moederbord met geheugen en processor te vervangen

Graag advies wat de beste vervolg stap is qua upgrading van de pc

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:40
Als je je PC nog dagelijks gebruikt, en hij werkt prima zou ik overwegen om er wat extra RAM bij te prikken.
1 videokaart of zelfs on-board moet makkelijk gaan icm 2 monitoren. DDR3 geheugen is prijzig, omdat het steeds schaarser wordt.

Je kunt er voor kiezen om bijvoorbeeld 4GB 2dehands bij te zoeken. Dan ben je voor een paar tientjes klaar.

V&A aangeboden: Corsair Value Select 4GB ddr3 1333Mhz meerdere beschikbaar

Kan dr bijvoorbeeld ook 2 nemen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Clavis op 08-11-2016 10:04 ]

• Obi-wan
Dank voor de tip, kan ik weer even een jaartje of 2 vooruit

• Obi-wan
Bij het plaatsen van het geheugen blijft mijn scherm zwart, dus ben nu weer bezig met het oude geheugen. Wat kan het problem zijn?

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:44
Misschien te hoge clockspeed van je nieuwe RAM, of stof in je RAM-slots? Misschien is het verstandig om een nieuwe behuizing te kopen inclusief GPU. ( Die muizen moeten toch op de een of andere manier in je PC zijn gekomen? ) Je CPU is niet de beste maar voldoet nog prima.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het wil wel eens handig zijn om na het plaatsen van het geheugen op te starten naar de bios, vandaaruit doorstarten. Maar als dat lukt kan je gelijk controleren of het geheugen er staat.
En, zitten ze in de juiste slots? soms is de layout ABAB soms AABB waarbij je dezelfde modules in A en B hebt. Zie gebruiksaanwijzing van je moederbord.

• Obi-wan
Dank voor de tips, maar bleek te zitten in Updates van de BIOS. De Updates uit 2010 geinstalleerd en nu blijkt het probleemloos op te starten
Pagina: 1