Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CreatoX
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-10 10:05
Goedemorgen Tweakers,

Het was lastig te bepalen in welke categorie ik deze vraag zou stellen. Excuses wanneer dit niet de beste optie was. Mijn vraag gaat over het volgende:

We hebben het verzoek gekregen om een soort van "Stil alarm" optie in te bouwen. Denk hierbij aan een icoon op het bureaublas van de gebruiker welke na dubbelklikken andere gebruikers informeerd.
Het mooie is dat deze gebruikers werken in dezelfde omgeving (2 Remote Desktop Servers in hetzelfde domein).

Het is niet zo heel moeilijk om iets te maken middels een popup (msg commando), maar we zoeken iets wat er net even iets meer uitspringt. Ook zal er een bepaald geluid moeten klinken bij de ontvangende gebruiker (s).

Alvorens iets hierin te gaan bouwen ben ik op zoek naar advies hoe dit het beste te doen. Misschien zijn er zelfs al tools aanwezig waarmee zoiets gerealiseerd kan worden. En met een beetje gelukt heeft iemand van jullie ervaring met het een of ander. ;)

Ik het kader van niet geschoten.... hoop ik waardevolle input van jullie te mogen krijgen.

Alvast bedankt.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Wat is het doel van de knop? Ik bedoel, wanneer moet het ingedrukt worden? moet ik denken aan een soort panic-butten bij een bank of iets?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een fysieke knop zal bij nood veel beter werken. Als iemand over de tafel springt dan zal je oog-handcoördinatie tekortschieten om de ene icoontje snel te vinden.

Er zijn best oplossingen voor, maar dat hangt af van concrete redenen van alarmering, en budget.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gebruikers die gebruikers informeren? Recept voor (Powershell) disaster ivm permissies op RDS tenzij je iedereen admin maakt.

Ben benieuwd of je mag/kan posten wat nu de daadwerkelijke wens is, waarom het wel/niet op RDS moet en wat het resultaat moet zijn (als in, wie moet/mag wie aansturen)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:58
Heb je hier wellicht iets aan? Kun je erg veel acties aan koppelen:
http://www.fibaro.com/en/the-fibaro-system/the-button

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
F_J_K schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:19:
Een fysieke knop zal bij nood veel beter werken. Als iemand over de tafel springt dan zal je oog-handcoördinatie tekortschieten om de ene icoontje snel te vinden.
Nou ja, dat dus. Mee eens. Fysieke knop is sneller ingedrukt dan met de muis naar een bepaalde plek.
MAX3400 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:28:
Gebruikers die gebruikers informeren? Recept voor (Powershell) disaster ivm permissies op RDS tenzij je iedereen admin maakt.
Leuk, zoals vroeger toen netsend nog mogelijk was enzo.....

Anyway, laten we CreatoX even afwachten voor wat meer context.
Pagina: 1