Mijn vraag
ik heb het probleem dat ik via Q-fan op de manual mode niet alle ventilatoren kan instellen van de maximus VIII Ranger. kan ze wel op silent mode set bijvoorbeeld maar kan ze niet allemaal handmatig instellen.
vaak zijn 2 of 3 mogelijk, als ik bij andere de duty cycle verander of temperatuur gaat deze automatisch terug op de waarde waar deze op stond.
Moet ik de cmos ff leeg gooien en opnieuw alles instellen? of is er wat anders aan de hand?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
cpu fan aanpassen, dit wil wel altijd (probleem is alleen bij case fans)
via meerdere manieren binnen de Bios de Fan in te stellen
Q-fan automatisch een fan curve laten opzetten, ging 1 van direct op alles 100% en kon ik niets meer instellen
ik heb het probleem dat ik via Q-fan op de manual mode niet alle ventilatoren kan instellen van de maximus VIII Ranger. kan ze wel op silent mode set bijvoorbeeld maar kan ze niet allemaal handmatig instellen.
vaak zijn 2 of 3 mogelijk, als ik bij andere de duty cycle verander of temperatuur gaat deze automatisch terug op de waarde waar deze op stond.
Moet ik de cmos ff leeg gooien en opnieuw alles instellen? of is er wat anders aan de hand?
Relevante software en hardware die ik gebruik
1 | Intel Core i7-6700K Boxed |
1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER |
1 | be quiet! Dark Rock TF |
1 | G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB |
1 | Corsair RM650x |
1 | be quiet! Silent Wings 2 PWM, 120mm |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
cpu fan aanpassen, dit wil wel altijd (probleem is alleen bij case fans)
via meerdere manieren binnen de Bios de Fan in te stellen
Q-fan automatisch een fan curve laten opzetten, ging 1 van direct op alles 100% en kon ik niets meer instellen