Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Rz4MbsShCic]
Toen ik een oplossing zocht voor mijn probleem wat betreft de HUE+ (Hij knippert sinds de laatste update of gaat soms zelfs niet eens aan), stuitte ik op deze video. Wat daar aan het spreekwoordelijke "licht" kwam is dat de HUE+ van NZXT. 2 computers naar de filistijnen heeft geholpen.

Op Reddit vond ik een interessant draadje: https://www.reddit.com/r/...ponents_in_connected_pcs/

Verbaas me eigenlijk dat hier op Tweakers nog niets van is gemeld of besproken.
Zijn er meer Tweakers problemen met hun HUE+ sinds de laatste update?? Er schijnen momenteel tussen de 5 a 10 (recente) gevallen bekend te zijn wat betreft het probleem. Als je gaat zoeken op Youtube kom je weer meerdere video's ervan tegen.

Toch maar slim om onze HUE+ te disconnecten?

Dit is het antwoord van NZXT tot zover:
Salazar's problem is the result of a short circuit. Most modern power supplies have integrated Short-Circuit Protection (SCP) to prevent damages from occurring. The HUE+ itself has integrated protection to prevent potential shortages from happening as a result of LEDs improperly connected. All HUE+ units undergo tests to ensure full product functionality from the factory. We're currently running internal tests to clarify this situation, for the moment we have not been able to reproduce a similar incident. HUE+ is being used by several thousand users and this is an unprecedented situation.
Our main priority is to find the root cause of this potential issue and we're fully committed to solve this as soon as possible.
In good faith, we will be providing Salazar with replacement products so he can get back to creating the amazing content we all appreciate. As PC users we do understand how it feels to damage a PC, even more so when it's someone's main work tool, and we hope to get him back on his feet as soon as possible.
If other users face similar situations, they should contact our customer support team. As usual, we are fully committed to delivering the highest quality of products and service to our customers.
We will communicate our findings in a transparent way as soon as possible and we'll do our best in order to protect our customers' interests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja waarom nog tig keer kortsluiting veroorzaken wanneer je weet dat de NZXT een probleem heeft?
'Als ik met een hamer op mn pc mep gaat hij uit, kijk de twintigste keer ook!'...
Dus echt twee pc's gesloopt door de HUE+, nee...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Onzintopic... geen van de 2 pc's is gesloopt. Ze starten enkel niet op wanneer de Hue is aangesloten, wat volgens NZXT wordt veroorzaakt door kortsluiting in die NZXT module, en die ze dus zullen vervangen. Kortom niks aan de hand..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Meelobee schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:56:
Onzintopic... geen van de 2 pc's is gesloopt. Ze starten enkel niet op wanneer de Hue is aangesloten, wat volgens NZXT wordt veroorzaakt door kortsluiting in die NZXT module, en die ze dus zullen vervangen. Kortom niks aan de hand..
Na 6 minuten. gaat de hue+ er toch echt tussen uit. En doet zijn PC niets meer. Dit noem ik gesloopt. Was het slim om het keer op keer te proberen? Nee dat niet. Maar ook hier is er een naar de filistijnen. Dat noem ik niet niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb de hue+ al ongeveer een halfjaar draaien en ik merk tot nu toe geen enkel probleem. Draai met een corsair AX860 voeding geen idee of die scp bescherming heeft zal het zo eens nakijken. Want ik wil ook geen kortsluiting in mijn componenten.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Wie überhaupt begint aan rommel zoals een Hue is mij niet duidelijk. Als ik leds gebruik in mijn build zijn het Darkside leds. En niks anders. :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
Meelobee schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:56:
Dit probleem staat niet op zichzelf. Er zijn meerdere mensen die na maanden gebruik van de Hue+ problemen kregen en vervolgens ook hun moederbord of PSU in rook op hebben zien gaan, ZONDER dat er extra geklooid werd zoals in de video.

True, de manier van troubleshooten had anders gekund. Had het zelf ook heel anders gedaan. Maar toch, dat een dingetje van 50,00 in staat is complete pc's van weet ik hoeveel euro's in rook op te laten gaan, vind ik zorgbarend.
wiLLius schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:00:
Wie überhaupt begint aan rommel zoals een Hue is mij niet duidelijk. Als ik leds gebruik in mijn build zijn het Darkside leds. En niks anders. :)
Omdat NZXT over het algemeen wel kwaliteitsproducten weet af te leveren. _/-\o_

Overigens is het zo dat hij bij de eerste keer niet eens wist wat het probleem veroorzaakte. (Heeft dus niet lopen pielen daar). Toen de 2e pc er ook ermee begon op te houden ging hij pas troubleshooten.

[ Voor 8% gewijzigd door MICL op 08-11-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Tjm De Groot schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:59:
Ik heb de hue+ al ongeveer een halfjaar draaien en ik merk tot nu toe geen enkel probleem. Draai met een corsair AX860 voeding geen idee of die scp bescherming heeft zal het zo eens nakijken. Want ik wil ook geen kortsluiting in mijn componenten.
Ja die heeft Short Circuit Protection of te wel SCP, maar SCP voorkomt kortsluiting niet het zorgt er voor dat de PC wordt uitgeschakeld bij kortsluiting om erger te voorkomen. Zelfs de meest gare voedingen hebben trouwens bijna allemaal SCP.

Die knakkert is trouwens best wel dom om honderd maal achterelkaar te proberen terwijl je kortsluiting hebt, dan wil je echt dat je spul stuk gaat.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 09-11-2016 23:58 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
-The_Mask- schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:43:
[...]

Ja die heeft Short Circuit Protection of te wel SCP, maar SCP voorkomt kortsluiting niet het zorgt er voor dat de PC wordt uitgeschakeld bij kortsluiting om erger te voorkomen. Zelfs de meest gare voedingen hebben trouwens bijna allemaal SCP.

Die knakkert is trouwens best wel dom om honderd maal achterelkaar te proberen terwijl je kortsluiting hebt, dan wil je echt dat je spul stuk gaat.
Ik denk niet zo zeer dom. De kans dat hij dingen vergoed krijgt is vrij groot(al niet gesponsord & op iedere hue+ probleem komt zijn filmpje tevoorschijn). en heeft een flinke boost in views opgeleverd voor hem. 150k t.o.v van bv een oude 1070 giveaway die net 50k views heeft.

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Mijn NZXT hue+ is ook al 2x voor rma gegaan.

1ste x gooide hij de driver er zonder pardon eruit en herkende hij hem helemaal niet meer.

2de x waren er 2 led strips kapot gegaan (Mis is dit ook een te hoge spanning geweest waardoor ze stuk gegaan zijn.

Wordt zo wel trikkie om de nieuwe HUE+ in te gaan bouwen.

Buiten het feit om dat hij misschien wel dom is geweest om zo vaak de pc te willen starten mag dit alsnog niet voorkomen. bij laatste x dat hij de pc starten het goed mis ging had net zo goed bij de eerste x kunnen gebeuren ( Dan is het niet dom)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:59
Het is en blijft hardware en dit soort dingen gebeuren overal. Snap de discussie en dit draadje al helemaal niet. Gaan we voor alle monitoren met dode leds/blacklight bleeding en gpu's met artifacts/andere problem ook een draadje apart aanmaken?

Maak ook gelijk een draadje anders over die gpu die laatst in de fik stond. Die zou ik ook niet meer kopen, niet verantwoord.

[ Voor 20% gewijzigd door rolandos582 op 10-11-2016 15:37 ]

• marcelmaria
rolandos582 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
Het is en blijft hardware en dit soort dingen gebeuren overal. Snap de discussie en dit draadje al helemaal niet. Gaan we voor alle monitoren met dode leds/blacklight bleeding en gpu's met artifacts/andere problem ook een draadje apart aanmaken?

Maak ook gelijk een draadje anders over die gpu die laatst in de fik stond. Die zou ik ook niet meer kopen, niet verantwoord.
1x ? Zoals in het topic wordt aangegeven is het al meerdere x gebeurd dan noem ik het niet even een hardware fout

Natuurlijk blijft het hardware en kan er iets gebeuren (Maar er kan ook een productie fout begaan zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmaria op 10-11-2016 16:12 ]

• rolandos582
marcelmaria schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:10:
[...]
1x ? Zoals wordt in het topic aangegeven dat het al meerdere x gebeurd is

Natuurlijk blijft het hardware en kan er iets gebeuren (Maar er kan ook een productie fout begaan zijn)
Achja het is en blijft massa productie, als een batch videokaarten kapot gaat hoor je daar ook niks over. Er zijn ook genoeg gebruikers die tevreden zijn met hun producten waaronder ik. Dat hou je toch altijd

• marcelmaria
rolandos582 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:12:
[...]

Achja het is en blijft massa productie, als een batch videokaarten kapot gaat hoor je daar ook niks over. Er zijn ook genoeg gebruikers die tevreden zijn met hun producten waaronder ik. Dat hou je toch altijd
Ben ik helemaal met je eens maar ik snap de topicstarter ook wel.

Indien het wel een productie fout is en er idd meerdere pc stuk gaan ( sta ik er niet op te wachten) Zoals Nzxt zelf ook aangeeft nemen ze het wel serieus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wiLLius schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:00:
Maar die zijn toch niet RGB controleerbaar? Vandaar mijn keuze voor HUE+. Lekker makkelijk en als ik ooit van kleur verander kan ik zo de led kleuren aanpassen
marcelmaria schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:15:
[...]
Ben ik helemaal met je eens maar ik snap de topicstarter ook wel.

Indien het wel een productie fout is en er idd meerdere pc stuk gaan ( sta ik er niet op te wachten) Zoals Nzxt zelf ook aangeeft nemen ze het wel serieus
Tsja ik ook niet. Maar ik kan nog altijd niet duidelijk opmaken dat daadwerkelijk de pc stuk is gegaan voor de HUE+ bij normaal gebruik.

[ Voor 36% gewijzigd door rolandos582 op 10-11-2016 16:18 ]

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwTK0vyWIAEuJ0o.jpg

- FOUND IT. The Hue+ was the cause @NZXT Toasty and leaking resistor.

https://twitter.com/Salaz...status/793982443535695873

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

rolandos582 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:15:
[...]

Maar die zijn toch niet RGB controleerbaar? Vandaar mijn keuze voor HUE+. Lekker makkelijk en als ik ooit van kleur verander kan ik zo de led kleuren aanpassen
Nee dat niet, wel in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Ik heb ze zelf gemod, 4pin fan connectors opgezet, dan kan je de licht sterkte van de leds aanpassen met fanspeed in je BIOS.
Control mijn fans en pompen met een Aquaero6 dus de fan connectors op mijn mainboard waren niet in gebruik.
De kwaliteit van de leds, van de strip (een daadwerkelijke PCB) etc zijn gewoonweg ongeëvenaard. Ze werken zelfs nog bij -196 Celsius! :P (getest door ze in LN2 te houden)

Iedereen die voor het eerst darkside gebruikt is altijd zeer enthousiast over ze! :)

hwbot; wiLLius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vergeet ook vooral niet de reacties te lezen. Een lekkende weerstand. :') Geeft wel direct de slimheid van de persoon aan en de mensen die hij heeft gevraagd.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 10-11-2016 16:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• rolandos582
wiLLius schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:30:
[...]
Nee dat niet, wel in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Ik heb ze zelf gemod, 4pin fan connectors opgezet, dan kan je de licht sterkte van de leds aanpassen met fanspeed in je BIOS.
Control mijn fans en pompen met een Aquaero6 dus de fan connectors op mijn mainboard waren niet in gebruik.
De kwaliteit van de leds, van de strip (een daadwerkelijke PCB) etc zijn gewoonweg ongeëvenaard. Ze werken zelfs nog bij -196 Celsius! :P (getest door ze in LN2 te houden)

Iedereen die voor het eerst darkside gebruikt is altijd zeer enthousiast over ze! :)
Oh dat geloof ik wel, alleen is het dan onhandig om bij verandering van je loop na bijvoorbeeld 1 jaar. Je gaat van rood naar groen. Hebt nu rode/witte leds en wil andere kleur. Daarom vind ik RGB wel fijn. Maarja ieder zijn keus :D

• Utreg72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-11-2022
Een weerstand kan ohm's lekken maar niet fysiek, er zit geen vloeistof in een weerstand.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Heb ook een hue+, ding gaf allemaal storingen. Kwam er achter dat ik het afdek dopje niet op het einde van de led strip had zitten en hij daarom contact maakte met mijn case. Alleen een kapotte usb header tot gevolg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 13:34
Zoals jullie misschien gezien hebben werkt het videootje van Salazar Studio niet meer.
Hij heeft nu een nieuwe video gemaakt waarin hij toegeeft dat de hue+ niet het probleem was.

Maar dat hij het probleem veroorzaakt heeft. Bij het inpluggen van de HUE+ in zijn modulaire voeding heeft hij een kabel gebruikt die niet van zijn voeding is. Hierdoor kwamen op de verkeerde pinnen een voltage te staan. Zo gaf de pin waar 5V op moet staan 3.5V en gaf de pin die eigenlijk Ground is 12V.

Zie de youtube video voor de volledige verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat een noob en hij snapt nog steeds niet goed wat die heeft gedaan. :') Zulke mensen zouden geen Youtube video's moeten maken. Zoveel mensen halen dit namelijk als een zogenaamde bron aan, terwijl 99% van die Youtube filmpjes onzin is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 11:39:
Wat een noob en hij snapt nog steeds niet goed wat die heeft gedaan. :') Zulke mensen zouden geen Youtube video's moeten maken. Zoveel mensen halen dit namelijk als een zogenaamde bron aan, terwijl 99% van die Youtube filmpjes onzin is.
Waarom is hij een noob, hij begrijpt wel degelijk wat hij verkeerd gedaan heeft. Hij leest zelfs voor wat er fout was aan de kabel. Hij geeft verder toe dat hij inderdaad de verkeerde kabel gebruikt heeft terwijl hij in eerst instantie dacht dat hij de juiste kabel gebaseerd op de kabels die uit de voeding zelf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hij begrijpt niet echt zie de video maar. Anderen hebben hem vertelt wat het probleem is, maar begrijpen doet die het niet. Zie eigen uitleg slaat namelijk nergens op.

Daarnaast ik zei het hierboven ook al, want in de vorige drie video's deed hij ook allemaal onzin uitspraken. Zelf al had die de juiste kabel gebruikt dan was die nog heel dom bezig. Je gaat niet bij een kortsluiting tientallen malen opnieuw proberen, al helemaal niet met een 1000W single rail 12V voeding. Dan vraag je echt om een gefrituurde PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1