Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto sleutels werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een seat ibiza en sinds kort werkt mijn sleutels niet meer goed 1 op de 20 keer drukken reageert hij pas.
2 maand geleden was de batterij leeg dus heb ik hem vervangen.
Voordat ik die batterij vernieuwde werkte hij gewoon.
En nu 1 op de 20 keer drukken maar het lichtje brand wel gewoon goed.
Ik heb in de tussentijd mijn reserve sleutel gebruikt die deed het gewoon perfect.
Maar natuurlijk ben ik mijn reserve sleutel kwijt geraakt |:( :F

Nu vraag ik me af hoe het kan dat mijn sleutel ineens niet meer doet.
Alvast bedankt. Jan B

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 01:27:
Ik heb een seat ibiza en sinds kort werkt mijn sleutels niet meer goed 1 op de 20 keer drukken reageert hij pas.
2 maand geleden was de batterij leeg dus heb ik hem vervangen.
Voordat ik die batterij vernieuwde werkte hij gewoon.
En nu 1 op de 20 keer drukken maar het lichtje brand wel gewoon goed.
Ik heb in de tussentijd mijn reserve sleutel gebruikt die deed het gewoon perfect.
Maar natuurlijk ben ik mijn reserve sleutel kwijt geraakt |:( :F
Waarom is dat 'natuurlijk'? :+
Nu vraag ik me af hoe het kan dat mijn sleutel ineens niet meer doet.
Weet je zeker dat ie weer helemaal lekker in elkaar zit, nadat ie open geweest is? Over wat voor 'n leeftijd hebben we het eigenlijk? Misschien speelt er gewoon corrosie.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Je zou even langs de dealer kunnen rijden, zij kunnen de sleutel nakijken en misschien ook repareren opnieuw pairen met je auto.

Als de sleutel defect zou zijn kan je kiezen voor een vervangende sleutel oude sleutel kan je dan laten vernietigen door de dealer. Anders gaat de verzekering zeuren :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Doet de sleutel het op een andere plek wel goed? Het zou kunnen dat er een stoorzender in je omgeving aanwezig is. Denk bijv. aan een weerstation met bijna lege batterijen, die gaan dan continu 'roepen' dat de batterijen leeg zijn.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien is de nieuwe batterij niet zo goed meer?
Druk er eens een andere nieuwe in...

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Even opnieuw inleren. Dit staat in je boekje, anders is het via google wel te vinden hoe dat exact moet.

Ook oppassen met teveel te snel achter elkaar indrukken, hierom werkt hij dan waarschijnlijk niet meer, de code wordt dan tijdelijk geblokkeerd.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:49
xinix03 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:29:
Even opnieuw inleren. Dit staat in je boekje, anders is het via google wel te vinden hoe dat exact moet.

Ook oppassen met teveel te snel achter elkaar indrukken, hierom werkt hij dan waarschijnlijk niet meer, de code wordt dan tijdelijk geblokkeerd.
idd opnieuw inleren. Als je je sleutel een aantal keer indrukt zonder contact met de auto gaat hij op een gegeven moment out of sync lopen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Knip, heeft niks met de vraag van de TS te maken.

[ Voor 81% gewijzigd door deepbass909 op 08-11-2016 19:46 ]

Gadgets FTW!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-11 20:46
Zou even langs de dealer gaan en een 2e bij maken als deze kwijt of defect is heb je een nog groter probleem.

Die kunnen je ook wel helpen met dit probleem, nieuwe batterij kan ook slecht zijn.

• geonosys
  • Laatst online: 27-08 21:17
Opnieuw inleren is idd een idee om als eerste te proberen.
Daarnaast had ik een soortgelijk probleem met mijn sleutels (Peugeot dan wel). Na de sleutel te hebben geopend bleek bij mij dat één van de schakelaartjes op het printje losliet. Ik heb daar een nieuwe op laten zetten en dat hielp enigzins.
(Die oplossing was niet optimaal, het is nogal een priegelwerk).

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zou gewoon beginnen om een nieuwe batterij te halen . (en te dubbelchecken dat je het goede type hebt). Ook nieuwe batterijen kunnen stuk zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 09:20
Er staat niet hoe 'oud' de auto is maar ik heb ook een seat ibiza. In mijn sleutel zitten 2 batterijen (CR2016). Ik had dat eerst niet in de gaten dus verwisselde ik een aantal keer maar 1 batterij en de sleutel ging het steeds slechter doen. Toen kwam ik er achter dat er 2 batterijen in zaten en nu werkt de sleutel weer naar behoren.
Koop wel van een verzoenlijk merk de batterijen (duracell) en ga het niet porberen met action batterijen.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:12
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:46:
Koop wel van een verzoenlijk merk de batterijen (duracell) en ga het niet porberen met action batterijen.
Want? Veel batterijen komen gewoon uit dezelfde fabriek..

De meerkosten van Duracell batterijen wegen niet op tegen de zeer geringe langere levensduur.. Ik koop tegenwoordig lidl/aldi batterijen en die werken prima.

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-09-2015/KN_1673117

[ Voor 6% gewijzigd door Nopheros op 08-11-2016 11:44 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
CR2016 heb ik tijdje terug bij HEMA gekocht voor de autosleutel van m'n Toyota Yaris (2006).

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

Nopheros schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:44:
[...]

Want? Veel batterijen komen gewoon uit dezelfde fabriek..

De meerkosten van Duracell batterijen wegen niet op tegen de zeer geringe langere levensduur.. Ik koop tegenwoordig lidl/aldi batterijen en die werken prima.

http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-09-2015/KN_1673117
Hoewel ze uit dezelfde fabriek komen worden er wel verschillende recepturen gebruikt. Ook is er wel degelijk kwaliteitsverschil:

http://www.batteryshowdown.com/results-lo.html

Duurder is niet beter, en duracells zijn niet de beste maar er zit wel degelijk verschil in batterijen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de batterij wel vervangen voor de juiste ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ThinkPadd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:46:
CR2016 heb ik tijdje terug bij HEMA gekocht voor de autosleutel van m'n Toyota Yaris (2006).
Duracell €1,89 ps ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:40

IQM

Wellicht kun je ook kijken of de ontvanger in de auto wel goed functioneert? Dat is een soort antenne en daar kan ook een draadbreuk in zitten. (bij sommige auto's zit die in de achterklep.)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

IQM schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:10:
Wellicht kun je ook kijken of de ontvanger in de auto wel goed functioneert? Dat is een soort antenne en daar kan ook een draadbreuk in zitten. (bij sommige auto's zit die in de achterklep.)
Zijn reserve sleutel reageert wel goed

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Sinds wanneer zijn we auto forum geworden.
In ieder geval wat al meer mensen zeggen rij ff langs de dealer.
Maar probeer dit Forum eens http://www.seat-online.nl...8bd5371c75ad80e3d52ba8017
Zij zullen waarschijnlijk meer verstand hebben dan wij, over een seat.
Succes

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:32

BLACKfm

O_o

Ik weet niet welk model ibiza het is, ik heb een 6J uit 2010 en daar was een aantal jaar geleden de batterij ook van leeg (blijkbaar, had er op zich geen problemen mee).

Ik kreeg van de boordcomputer echter wel te weten dat er iets mis was met de sleutel waar vervolgens bij de dealer een nieuwe batterij is geplaatst. De melding op de boordcomputer bleef echter nog een paar dagen aan. Verhaal was toen dat er op een bepaalde manier wel weer opnieuw een verbinding moest worden gelegt maar dit ging automatisch en na een paar dagen was de melding dan ook weg.

Het kan dus zijn dat de 'link' sleutel <> auto weer even moet worden hersteld en dat dit een paar dagen nodig heeft.

Maar een bezoekje aan de dealer/garage zal daar meer uitsluitsel over kunnen geven.

Een stoorzender zou ook kunnen. Mijn ouders hebben een polo (en een collega een ibiza station), als mijn ouders de zender ingedrukt houden kan ik mijn zender niet gebruiken (signaal wordt onderdrukt).

Bij een collega was dat wel leuk toen die in de stromende regen naar de auto rende en vervolgens de auto niet los kreeg omdat ik met mijn sleutel het signaal blijkbaar blokkeerde :+ (werkt ook leuk op een parkeerplaats :P)

[ Voor 21% gewijzigd door BLACKfm op 08-11-2016 13:19 ]

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
coolbvrobin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:16:
Sinds we in Verkeer en Vervoer zitten?
En er zijn ook mensen die hier een blog over hun auto of werkzaamheden er aan hebben.

Verder is je tip natuurlijk wel behulpzaam.

Verwijderd

coolbvrobin schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:16:
Sinds we hier in de categorie Verkeer & Vervoer zitten
In ieder geval wat al meer mensen zeggen rij ff langs de dealer.
Maar probeer dit Forum eens http://www.seat-online.nl...8bd5371c75ad80e3d52ba8017
Zij zullen waarschijnlijk meer verstand hebben dan wij, over een seat.
Succes
Als we op GoT tegen iedereen met een probleem zeggen 'fiets maar langs de winkel' of 'bel maar even met de fabrikant', dan verliest een (technisch) forum een beetje zijn nut toch?

@TS
- batterijen checken
- inleren
- reservesleutel zoeken :9
Pagina: 1