Mechanisch toetsenbord en "del" key voor bios werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kom hier niet uit grrr. Ik heb een QuickFire TK op een P55-UD6, in Windows werkt dat allemaal prima - alle toetsen inclusief de delete toets. Echter kan ik gewoon niet in het bios komen, of ik nu op del ram vanaf boot tot ik een ons weeg of del zelfs ingedrukt houdt op verschillende momenten - no way. Met een ander toetsenbord lukt het wel. Bevindingen / probeersels:

- Legacy USB support staat aan
- F12 werkt wel, dan kom ik vrolijk in het "boot from <x>" menu, maar via die route kom ik niet in het bios
- NKRO of 6KRO modus maakt geen verschil
- Het toetsenbord aansluiten via USB naar PS2 werkt niet
- Voor de zekerheid met en zonder numlock de delete geprobeerd (omdat deze gemixed is met de '4' op deze plank), niets
- Ik dacht, ik doe het via de "EasyTune" omweg, maar amai dat is rommel; BSOD's en moet er een AppCenter onder hangen wat ook half werkt op Win10 x64

Er is geen andere / tweede delete knop, ik kom er gewoon niet in :D . Iemand nog ideëen behalve een extra toetsenbord kopen voor €5 }:O ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
Op het lockscreen van windows > aan/uit knop rechtsonderin > en dan shift + click op Opnieuw Opstarten en daar zal een opties moeten zitten om te booten in de bios/uefi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

MichaelvD2203 schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:45:
Op het lockscreen van windows > aan/uit knop rechtsonderin > en dan shift + click op Opnieuw Opstarten en daar zal een opties moeten zitten om te booten in de bios/uefi.
Dat is een UEFI only feature en we praten over pre-UEFI hardware :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:49
nelizmastr schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:55:
[...]

Dat is een UEFI only feature en we praten over pre-UEFI hardware :)
Dan heb ik niks gezegd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 11:23

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

shift+4, of FN + 4? wij hadden op school ook van die ramp- Bakker Elkhuizen toetsenborden waardoor je bijna niet fatsoenlijk kon inloggen... ik herken de frustratie ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
NLBUURMAN schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:42:
shift+4, of FN + 4? wij hadden op school ook van die ramp- Bakker Elkhuizen toetsenborden waardoor je bijna niet fatsoenlijk kon inloggen... ik herken de frustratie ;)
Fn+4 geeft visueel niets aan op het keyboard en shift-4 levert een dollarteken op. Ik kan het wel proberen hoor :D ! Keyboard:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2000537393.jpeg

Misschien gaat het ook gewoon nat op die "numpad meets function keys" inrichting van dat bordje hoor :X .

[ Voor 32% gewijzigd door Cassius op 08-11-2016 16:05 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarschijnlijk is het probleem dat je BIOS het apparaat niet als normaal keyboard kan zien. Soms heb je een shakelaar om te kiezen tussen advanced en standaard USB HID aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

Voor dit soort dingen heb ik nog steeds een oude €10 ramplank in de kast liggen, die ik inplug als het nodig is. Het is geen elegante oplossing, maar het scheelt een boel gedoe als m'n daadwerkelijke toetsenbord moeilijk doet met in de BIOS komen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met een ander bordje de optie numlock on boot uitzetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 16:49:
Met een ander bordje de optie numlock on boot uitzetten.
Een tijdje laten varen omdat ik niet maandelijks in het bios kom, maar nu met dual-boot Ubuntu weer actueel. Dit omdat de GRUB boot manager numlock standaard "aan" zet waardoor mijn pijltjestoetsen op dit bord cijfers worden. Dan kan ik daarmee geen bootoptie selecteren :'( . Kan ik het op e.o.a. magische wijzen forceren zodat het tijdens boot al uitstaat?

Lees: numlock opties staan niet in de f11d bios voor de P55-UD6 :/ ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grappig, want als ik zoek naar 'grub2 numlock' krijg ik alleen maar hits dat het juist UIT wordt gezet bij het opstarten. Ik kom ook geen optie tegen in de grub configuratie. Wel apart, want het werd in eerste instantie altijd uit gezet om problemen te voorkomen, zoals bij laptops, omdat je anders bij het wijzigen van een regel via 'i' dat niet kon aangezien je dan eigenlijk '5' zou typen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik heb hetzelfde probleem en las destijds dat het te maken heeft met het feit dat je toetsenbord zich moet initialiseren, en de modernere toetsenborden doen daar langer over i.v.m. alle extra's.
Wat bij mij geholpen heeft is de timeout van de uefi\bios te verhogen. Het opstarten duurt daardoor wel 2 sec langer maar nu kan ik wel netjes in de uefi\bios komen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Misschien een gek iets, sommige moederborden zijn ook met F1 , F2 te benaderen ( afhankelijk merk /type) .

Werkt dat niet?
Pagina: 1