Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• berndw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 23:51
Mijn vraag
is eigenlijk heel simpel. Het antwoord is wat ingewikkelder ben ik bang. Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een vervanger voor mijn HTC One M7. Deze heb ik nu bijna 2 jaar in mijn bezit. Ik neem altijd een 1-jaar abo en dan betaal ik tussen de 100 en 200 bij voor een toestel. Dat is dus vaak een overjarig topmodel, of een wat nieuwere midrange. Hier probeer ik dan 2 jaar mee te doen, zodat ik het tweede jaar een sim-only kan doen. Ik kan weer verlengen en de HTC begint wel wat kleine kuren te vertonen, dus is de zoektocht weer gestart. Waar ik meestal wel vrij snel iets kon vinden, heb ik er dit jaar een stuk meer moeite mee.
Ik kom op heel veel geschikte kandidaten, dit omdat ik niet veel eisen heb.
Het gaat er mij om dat hij stabiel draait, dat ik kan whatsappen, internetten, af en toe youtube en verder eigenlijk weinig bijzonders. Maar dit moet wel soepel en snel en hij moet het makkelijk een dag kunnen volhouden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie bijna alleen maar goede berichten over de Nexus 5X. Deze is nu ook vrij voordelig verkrijgbaar. Maar je leest het bij bijna elke review: de accuduur valt zwaar tegen.
Moto G4 Plus, ook veel goede reviews, maar ook weer die accuduur.

Aan de ene kant vind ik het voor mezelf vervelend dat ik geen geschikte telefoon kan vinden, maar daar kom ik ook wel weer overheen. Wat me wel verbaasd, is dat men blijkbaar nog steeds geen telefoon kan maken met een beetje fatsoenlijke accuduur. Vaak zijn het wel toestellen van 4, 5 á 600 euro nieuwprijs. Ik kan die twee zaken moeilijk rijmen.

Ik heb het liefst een HTC, Motorola of Nexus. Geen samsung of Chinees. Al heb ik wel een Huawei gehad in het verleden naar alle tevredenheid. Is de spoeling zo dun, of zie ik telefoons over het hoofd?

...

Beste antwoord (via berndw op 09-11-2016 09:13)

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-11 13:48

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Na mijn HTC One M8 ben ik voor de Honor 8 gegaan en geen minuut spijt. Prachtige telefoon zowel in looks als in specs. Enige wat ik mis zijn de frontfacing stereo speakers. Ben vooral blij met de accuduur en de algehele feel van het OS. Beetje wij van wc eend verhaal maargoed ben toch kritisch. Het bekijken waard in ieder geval.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Alle reacties

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Volgens mij is je wensenlijst als volgt:
- Goede accu
- Soepele gebruikerservaring, zonder zwaar gebruik (bellen, appen, browsen, niets bijzonders)
- Liefst van Motorola, HTC of Nexus
- Overjarig geen probleem

Wat je als budget in gedachte hebt is me niet helemaal duidelijk, maar als ik je een na laatste alinea lees denk ik dat je onder de 400 euro wilt blijven.

Met die wensen zou ik zelf eens kijken naar Moto X Play. Wel van vorig jaar, maar wel lekker voordelig en met een prima accu.

Maar er zijn vast nog wel wat meer tweakers met goede suggesties, als is de lijst wel beperkt door je merkvoorkeur. Weet niet of je behalve de accuduur ook nog meer dingen hebt die je belangrijk vind? Schermformaat is bijvoorbeeld ook wel echt iets wat een hoop telefoons 'uit kan schakelen'. Ook cameraprestaties is iets wat lang niet vanzelfsprekend is.

• berndw
Ja, je slaat de spijker op z'n kop. Ik was niet helemaal duidelijk.

wensenlijst zoals door jou genoemd klopt. Budget tot €400 inderdaad, maar dat is wel echt maximaal.

Scherm liefst tot 5", maar 5.5" maximaal.

Accu blijft het belangrijkst. Ik vind het geen probleem om elke nacht te laden, maar dat ik om 1900 op 15% zit, ben ik echt zat.

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Neem een OnePlus 3. Deze heeft een goede accuduur, 5.5 inch scherm, krijgt software updates, zit tegen het stock android aan. Een high end smartphone voor een midrange prijs

[ Voor 16% gewijzigd door Drumstick3 op 07-11-2016 23:28 ]

• berndw
Die heeft ook de revue gepasseerd. Heeft alleen vrij hoge losse aanschafwaarde en is niet verkrijgbaar icm abo's. Die optie moet ik nog eens doorrekenen. Bedankt voor je opmerking.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

berndw schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:34:
Die heeft ook de revue gepasseerd. Heeft alleen vrij hoge losse aanschafwaarde en is niet verkrijgbaar icm abo's. Die optie moet ik nog eens doorrekenen. Bedankt voor je opmerking.
Ik heb nu een paar dagen de honor 8 en die bevalt mij prima, is denk redelijk vergelijkbaar met de op3 en is wel met abbo verkrijgbaar. Is een dochter ondernening van huawei.

Mij heeft ie positief verrast iig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • Beste antwoord

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Na mijn HTC One M8 ben ik voor de Honor 8 gegaan en geen minuut spijt. Prachtige telefoon zowel in looks als in specs. Enige wat ik mis zijn de frontfacing stereo speakers. Ben vooral blij met de accuduur en de algehele feel van het OS. Beetje wij van wc eend verhaal maargoed ben toch kritisch. Het bekijken waard in ieder geval.

Forever raver!

Verwijderd

Moto X Play voldoet helemaal aan je wensen denk ik. Heb dat toestel nu ruim een half jaar en ben er nog steeds blij mee. Goede accuduur (bij mij tot ongeveer drie dagen) , performance oke en ook nog eens snel updates met een redelijk stock android zonder de bloatware die andere leveranciers wel meeleveren.

• berndw
De Moto X play is inderdaad gunstig geprijsd. Wel net aan de grote kant.
Honor 8 ziet er ook erg goed uit, moet nog even op zoek naar een uitgebreide review. Honor 7 zal ik ook nog even naar kijken. Tenminste, naar wat de ervaringen zijn m.b.t. de accu.
Ik zal vanavond na het werk weer even wat research gaan doen. Alvast dank voor de goede suggesties!

• hellknight
  • Laatst online: 14-11 22:28

hellknight

Medieval Nerd

Asus Zenfone Max al eens bekeken? 5.5" scherm, 5000mAh accu.
security updates, etc, worden regelmatig gepushed. Enige nadeel is dat deze niet officieel in NL te krijgen is, dus je zal hem via, bijv, Amazon moeten importeren. Bij Amazon.co.uk kost deze rond GBP150,-

Your lack of planning is not my emergency

• berndw
Wow, dat is qua prijs behoorlijk gunstig. Specs zien er ook ok uit op het eerste gezicht. Waar zit het addertje onder het gras zou ik bijna vragen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Bol.com is toch Nederlands?
Overigens zou ik voor de Redmi 3S gaan, maar goed.

https://www.bol.com/nl/p/...05#product_specifications

• berndw
En waarom heeft de redmi jouw voorkeur?

• Momus
berndw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:12:
En waarom heeft de redmi jouw voorkeur?
Compacter. Dezelfde resolutie op een kleiner scherm, maakt het een stuk scherper. Geweldige accuduur. Mooie software. Voor zijn prijs gewoon een toptoestel.

• berndw
En hoe zit het met de 4g ondersteuning. Daar las ik over dat deze niet alle providers ondersteunt?

• Momus
berndw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:19:
En hoe zit het met de 4g ondersteuning. Daar las ik over dat deze niet alle providers ondersteunt?
Hij is er wel in de versie met volledige 4G ondersteuning. Welke provider heb je?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-11 21:22
Z3 compact? Accu gaat lekker lang mee.

Hallo

• berndw
Vodafone

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND -> MAA.

• berndw
Excuus, dank.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 12:57
Heb zelf de Honor 7 goede accuduur en prestaties. Prijs is ook heel redelijk

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-11 21:52
De Motorola Moto Z Play is precies wat je wil hebben. Zeer goede accuduur. Ik kan er 2 dagen mee zonder opladen en gebruik dan het scherm rond de 6 uren. Op 1 dag moet je prima 8-10 uren met het scherm aan kunnen halen, sommigen halen zelfs nog meer.

€450, voor alle netwerken prima, dual-sim en zelfs nog een SD-kaart slot.

• berndw
hwkinderman schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:17:
De Motorola Moto Z Play is precies wat je wil hebben. Zeer goede accuduur. Ik kan er 2 dagen mee zonder opladen en gebruik dan het scherm rond de 6 uren. Op 1 dag moet je prima 8-10 uren met het scherm aan kunnen halen, sommigen halen zelfs nog meer.

€450, voor alle netwerken prima, dual-sim en zelfs nog een SD-kaart slot.
Ziet er erg goed uit, alleen de prijs is net te hoog. Moet nog bijna 300 bijbetalen voor een 35EUR abo per maand voor 1 jaar.

Ik moet zeggen die Xiaomi mi5s en 3s voldoen eigenlijk aan alle eisen, alleen de 4g problemen zijn showstoppers. De honor 8 voldoet in principe ook, alleen houdt daar de software en het feit dat hij een glazen achterkant heeft me enigszins tegen (ivm kwetsbaarheid, ik ben niet van de hoesjes).

pff wat een (luxe)probleem..

-edit- Ben geen tweaker wat telefoons betreft (wat andere zaken betref ook niet trouwens), maar heb begrepen dat met een andere launcher en skin de Honor8 prima te customizen is zodat het prettig werkt. Voorlopig heeft de Honor8 de voorkeur. Ik heb nog ruim 3 maanden om te verlengen en een andere phone uit te zoeken dus ik blijf de ervaringen van anderen volgen en hoop dat de prijs ook nog iets dropt. Al vind ik dit zeer schappelijk voor wat je ervoor terug krijgt. M.b.t. de kwetsbaarheid door de glazen achterkant, zal ik gewoon wat voorzichtig moeten zijn, dat is op zich geen probleem omdat ik dat altijd wel op mijn spullen ben. Ik moet hem alleen geen dagje aan mijn vriendin uitlenen.

-edit- kon toch niet langer wachten, werd steeds enthousiaster van het toestel na verschillende reviews. Impulsaankoop gedaan. Morgen in huis. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door berndw op 09-11-2016 09:12 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

berndw schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:08:
[...]

-edit- Ben geen tweaker wat telefoons betreft (wat andere zaken betref ook niet trouwens), maar heb begrepen dat met een andere launcher en skin de Honor8 prima te customizen is zodat het prettig werkt. Voorlopig heeft de Honor8 de voorkeur. Ik heb nog ruim 3 maanden om te verlengen en een andere phone uit te zoeken dus ik blijf de ervaringen van anderen volgen en hoop dat de prijs ook nog iets dropt. Al vind ik dit zeer schappelijk voor wat je ervoor terug krijgt. M.b.t. de kwetsbaarheid door de glazen achterkant, zal ik gewoon wat voorzichtig moeten zijn, dat is op zich geen probleem omdat ik dat altijd wel op mijn spullen ben. Ik moet hem alleen geen dagje aan mijn vriendin uitlenen.

-edit- kon toch niet langer wachten, werd steeds enthousiaster van het toestel na verschillende reviews. Impulsaankoop gedaan. Morgen in huis. ;)
Ik gebruik de Nova Launcher, maakt niet uit welk toestel. Zeer fijn om heel veel te customizen precies zoals je het zelf wilt. Verder heb ik er een heel dunne maar toch robuste siliconen hoesje omheen. Je ziet en voelt deze bijna niet zodat de looks van de tel vrijwel onaangetast blijft maar beschermt de telefoon zeer goed. En is ook nog eens lekker cheap. Ik heb er 13euro voor betaald bij bol.com

[ Voor 10% gewijzigd door Techno Overlord op 09-11-2016 10:56 ]

Forever raver!

• berndw
Ok, ja Nova Launcher was ook mijn keuze geworden. Lees er veel goede dingen over. Is het handig om dit gelijk aan het begin te doen, of moet ik wel eerst alle accounts instellen op de telefoon zoals te doen gebruikelijk bij het aanzetten van een nieuwe telefoon?
En is de betaalde versie aan te raden, of is de free version ook voldoende voor een niet-tweaker?

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 08:43
Lenovo P2? Net nieuw, AMOLED scherm en 5100MAh accu.
Zie http://www.gsmarena.com/lenovo_p2-8319.php

• berndw
krijg vandaag de honor8 binnen, maar bedankt voor de moeite!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:25

Hegeman

Weet van alles wat

berndw schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:10:
Ok, ja Nova Launcher was ook mijn keuze geworden. Lees er veel goede dingen over. Is het handig om dit gelijk aan het begin te doen, of moet ik wel eerst alle accounts instellen op de telefoon zoals te doen gebruikelijk bij het aanzetten van een nieuwe telefoon?
En is de betaalde versie aan te raden, of is de free version ook voldoende voor een niet-tweaker?
Deze launcher veranderd niets aan je telefoon, hij krijgt zeg maar een nieuwe likje verf. Alleen het uiterlijk veranderd, in eerste instantie zal de non-paid version wel genoeg zijn afhankelijk van wat je allemaal belangrijk vindt. Zo kan je met de betaalde versie meer dingen instellen en ongelezen aantal badges aanzetten.

Ik zeg, probeer het eerst gewoon. Bevalt het dermate goed dan kun je het ten alle tijden nog aanschaffen!

• berndw
hegemanjelle schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:52:
[...]

Deze launcher veranderd niets aan je telefoon, hij krijgt zeg maar een nieuwe likje verf. Alleen het uiterlijk veranderd, in eerste instantie zal de non-paid version wel genoeg zijn afhankelijk van wat je allemaal belangrijk vindt. Zo kan je met de betaalde versie meer dingen instellen en ongelezen aantal badges aanzetten.

Ik zeg, probeer het eerst gewoon. Bevalt het dermate goed dan kun je het ten alle tijden nog aanschaffen!
Ok, helder. Thanks.
Pagina: 1