Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Afgelopen week op het werk met succes een WDS server opgezet in combinatie met MDT 2013

De image kan netjes geïnstalleerd worden en de aangemaakte applicaties worden silent geïnstalleerd.

Echter zou ik de applicaties die ik in MDT heb gezet ook remote op een PC willen kunnen deployen. Echter heb ik na veel googlen nog niet mijn antwoord en kom misschien wel tot de conclusie dat dit niet kan.

je kan software ook via AD installeren maar ik heb wel eens gehoord dat dit niet altijd even lekker werkt.

Remote tools als Landesk etc, ken ik maar ik zou het graag bij de huidige tools houden i.v.m beheer.

Software:

Server 2016 met WDS role
MDT 2013 Update 2
Windows AIk

Mijn vraag: Is hier een oplossing voor die ik nog niet heb gevonden / wat zijn jullie ervaringen met software installeren via AD

Cloud ☁️

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ga er voor 't gemak maar even vanuit dat je met een "HobbyBob" omgeving aan't werken bent en niet met een corporate AD domein?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HKLM_
wimmel_1 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:37:
Ik ga er voor 't gemak maar even vanuit dat je met een "HobbyBob" omgeving aan't werken bent en niet met een corporate AD domein?
Waarom ga je daar vanuit ?

Het is eigenlijk wel bedrijfsmatig maar testen op een test omgeving kan uiteraard altijd. (AD / WDS etc)

Cloud ☁️

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Downloader_NL schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:40:
[...]

Waarom ga je daar vanuit ?

Het is eigenlijk wel bedrijfsmatig maar testen op een test omgeving kan uiteraard altijd.
Als het wel bedrijfsmatig is dan kunnen die externe AD clients toch gewoon via een Direct Access ontsluiting (óf een andere VPN) naar je AD connecten en vervolgens middels SCCM volledig beheerd worden?

Software uitrollen middels GPO's gaat ook gewoon goed, alleen is de monitoring wat lastiger.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-11-2016 20:47 ]

• HKLM_
wimmel_1 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:43:
[...]

Als het wel bedrijfsmatig is dan kunnen die AD clients toch gewoon via een Direct Access ontsluiting (óf een andere VPN) naar je AD connecten en vervolgens middels SCCM volledig beheerd worden?

Software uitrollen middels GPO's gaat ook gewoon goed, alleen is de monitoring wat lastiger.
True de cliënts staan allemaal binnen en connecten naar AD.

Via AD heb ik een aantal jaar geleden gezien dat het wel werkt maar niet altijd zeker is wanneer de applicatie nu geïnstalleerd is / zal worden.

Daarom zou ik het eigenlijk graag via MDT of iets doen aan gezien de applicaties daar al gepackaget instaan.

Cloud ☁️

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Downloader_NL schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:49:
[...]

True de cliënts staan allemaal binnen en connecten naar AD.

Via AD heb ik een aantal jaar geleden gezien dat het wel werkt maar niet altijd zeker is wanneer de applicatie nu geïnstalleerd is / zal worden.

Daarom zou ik het eigenlijk graag via MDT of iets doen aan gezien de applicaties daar al gepackaget instaan.
Je wil dus eigenlijk een "PUSH"' van applicatie's afdwingen op het moment dat een client connect (start-up script) :)

Tip 1: DOE DIT NIET!!! (Rede hiervoor: Netwerkbelasting).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan aan de gang met App-V en daarmee ook centraal of decentraal de cache beheren. Je zal in bijna alle gevallen wel iets aan QoS moeten doen of op een andere manier je netwerk ontlasten.

Vergeet ook niet dat in een aantal gevallen je licentie-technisch de mist in kan gaan; het de-registreren van bijvoorbeeld Click2Run-applicaties heeft nogal wat voeten in de aarde.

Wil je meer controle over je deployments, kan je allicht naar RES Automation Manager kijken maar daar hangt een extra prijskaartje aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Heel simpel : als je clients Windows 8.1 of hoger zijn dan kun je Powershell DSC hiervoor gebruiken (wij gebruiken dit ook om installaties en settings naar Windows 10 clients te pushen).

• HKLM_
Killah_Priest schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:56:
Heel simpel : als je clients Windows 8.1 of hoger zijn dan kun je Powershell DSC hiervoor gebruiken (wij gebruiken dit ook om installaties en settings naar Windows 10 clients te pushen).
Cliënts draaien allemaal Windows 10 dus dat zal geen probleem zijn. Het powershell DSC ken ik nog niet maar dit ga ik eens proberen denk ik zo.

Cloud ☁️

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Wat Max3400 zegt , res automation manager of van een andere vendor. Wat ook handig is om in je starterspost op te geven of je uberhaupt budget hebt om software/licenties te kunnen aanschaffen. App-v is leuk (werk er veel mee) maar als je geen precache op de clients hebt gaan de laadtijden van een applicatie extreem omhoog en zo ook je netwerk belasting. Met res automation manager kan je trouwens ook werkstations compleet opbouwen :)
Pagina: 1