Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-06 18:10
Mijn vriendin heeft heel recent een Medion Akoya E6422 gekocht. Laptop voldoet aan de verwachtingen, behalve op één punt: de behuizing (en dan met name het gedeelte onder het toetsenbord) geeft een continue lichte vibratie. Is dit standaard bij deze laptop?

Laptop kan volgens wkoa nog terug, maar dan willen we wel weten of een nieuw exemplaar niet hetzelfde euvel heeft. Om dezelfde reden maak ik hem ook liever niet open.

Alvast bedankt voor andere ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Bij trillingen moet je zoeken naar bewegende onderdelen. Dat zijn je tweede hd, fan en DVD-station.
Het lijkt mij dat je aan de trillingen moet kunnen afleiden welke de veroorzaker is. De hd zal snellere trillingen veroorzaken dan de fan.
Ik zou hem zeker niet zelf openen maar terugbrengen. Dan lost de leverancier het wel op. Er is geen reden aan te nemen dat het een seriefout is. Dat zou te gek zijn (tenzij je super gevoelig bent en het trillen eigenlijk geen naam mag hebben.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05 15:16
Mijn Medion Erazer P6661 doet precies hetzelfde, direct vanaf het begin.
Trillingen zijn zeer nadrukkelijk aanwezig, terwijl alle temperaturen onder de 40 ºC. zijn. Fan draait ook in rustigste stand.
Ik heb contact opgenomen met Medion, ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Hierbij het antwoord van Medion:

Helaas is hier weinig aan te doen. U zou eventueel middels Software de snelheid van de ventilator naar beneden kunnen schroeven. Wellicht trilt het apparaat dan ietwat minder. Hou er wel rekening mee dat de laptop dan minder hard zal koelen. U dient dan ook de temperatuur goed in de gaten te houden.

Kan je dus niets mee, laptop retour of accepteren.
Alles werkt verder prima.

[ Voor 43% gewijzigd door fluz op 22-09-2017 17:48 . Reden: aanvulling ]