• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:43
Hallo,

Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

Ik wil zo professioneel mogelijke promotievideo's maken. De doelgroep waarbij ik dit wil doen verblijft voornamelijk binnen, daar zullen dus ook de opnames gemaakt worden. De ruimtes zullen meestal klein zijn. Ik maak gebruik van continu verlichting. De audio zal extern worden opgenomen dus de audio kwaliteit van de DSLR doet er niet toe.

Ik heb eerder op dit forum het advies gekregen om een DSLR te verkiezen boven een camcorder(vanwege de grotere sensoren binnen dat budget).

Na onderzoek ben ik terecht gekomen op de Canon D6 en een STM IS lensen (pricewatch: Canon EOS 6D + EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM Zwart

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij Canon. Ook omdat ik al meerdere lenzen daarvoor heb.

mijn budget is max €2300. Een D5 iii valt daarmee net daarbuiten. De D5 iii zou voor mij een optie zijn voor de toekomst waarbij ik de komende DSLR aanschaf als 2e camera kan gaan gebruiken.

Wat denken jullie zit ik op het goede pad? Heb je nog tips of zaken waar ik nog aandacht aan zou kunnen besteden?

Alvast bedankt!

Groeten, Simon

[ Voor 3% gewijzigd door s_amoraal87 op 07-11-2016 20:14 ]

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 22:55
Budgetcam? Of andere verhuur partij? Kun je gelijk je kennis en ervaring met verschillende modellen vergroten en sneller zelf leren wat bij je past.

Wat fijn werkt is gewoon een kleine setup 1 a 2 dag eerder al te huren en te gaan spelen. Als je opdracht betaald is kun je zelfs de kosten rechtstreeks doorberekenen zelf dus focussen op het resultaat.

Alles wat je koopt is in 1-2 jaar alweer verouderd. Wanneer je er nog niet compleet in thuis bent is het goed om flink te kunnen spelen. Kijk naar full (uncompressed) HD out misschien kun je iets met 422 images (zonder clip length restricties) op een externe recorder ben je gelijk af van gecomprimeerde beelden van de camera zelf (als Canon dit nog doet).

Veel plezier met je zoektoch!

mijn laatste foto's op flickr

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:40
Ja precies, ik zou op zoek gaan naar een goede dslr met dual pixel autofocus en clean hdmi out icm een externe recorder van bijvoorbeeld atomos. https://www.atomos.com/

Zo zou je volgens mij met een 80D een heel eind kunnen komen, misschien zelfs wel verder dan met een 5DIII.

En dan bijvoorbeeld icm de nieuwe 24-105 f4 L mark 2 :D

[ Voor 8% gewijzigd door analogworm op 07-11-2016 20:45 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:43
80D met 18-135 STM. Je hebt de dual-pixel sensor en stm lenzen nodig voor vloeiende autofocus. Touchscreen van de 80D is daarbij ook nog erg handig. Een 6D is leuk qua ruisprestaties, maar de autofocus ervan tijdens video is niet echt om over naar huis te schrijven en heeft geen touchscreen. De 80D is een veel capabelere videocamera.
Dan houd je nog wat geld over voor wat andere zaken die je nodig hebt voor video.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• s_amoraal87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 14:43
Hallo allen,

Bedsnkt voor het meedenken! Voor nu lijkt het idd de 80D te gaan worden.
De andere opties neem ik zeker mee in mijn overweging!

Groeten, Simon

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Absoluut eens met expression, huur een camera (en eventueel andere apparatuur) tot je het wat beter kent en/of beter weet wat je precies belangrijk gaat vinden voor het soort klussen die je wilt gaan doen. Elke week is er hier iemand die met een sterk beperkt budget 'professionele' dingen wil gaan maken, en hier gaat vragen welke apparatuur ze moeten kopen (!). Het is min of meer de omgekeerde wereld.

Verwijderd

Vergeet ook niet een goed videostatief.
Pagina: 1