Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies 4 buiten antenne

Pagina: 1
Acties:

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 22:37
Voor een huis in Zweden ben ik op zoek naar een buitenantenne om die te verbinden aan een mifi. Het gaat om een tamelijk bosrijke omgeving en een zwakke ontvangst van 3g/4g op mobieltjes.

Uit informatie op internet lijkt het erop dat een omni (360graden) antenne beter is dan een richtantenne. Daarnaast zie ik dat de versterking in dBi's wordt aangegeven. Is een hogere versterking per definitie beter?

Deze tamelijk dure antenne heeft "maar" 5 dBi.

Deze die een stuk goedkoper is heeft 7 dBi.

Ik heb deze vraag hier niet terug kunnen vinden mbt antenne ontvangers. Ik hoop dat iemand hier meer over kan vertellen.

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-11 19:16
De duurdere werkt op een 3e frequentieband.

De goedkope werkt maar op 2.

Als je op een vaste locatie zit en weet waar de zendmast staat, dan is een richtantenne beter.
Een omni is ideaal op bewegende objecten als boten, auto's en campers.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• trabbit
Bedankt voor je snelle antwoord. Het gaat om een vaste opstelling. De antenne komt aan het frame/buis waar ook de satelietschotel op zit (op het dak). Ik heb geen idee waar de masten staan, het is een buitengebied met veel bos eromheen, ik ga ervanuit dat er 1 staat bij een dorp in de buurt (7km verderop). Mocht jij voor deze situatie een geschikte antenne weten hoor ik het graag. Ik ontvang met mijn Nokia 4g 1 streep bij mooi weer, soms valt die terug op gprs.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
trabbit schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:35:
Bedankt voor je snelle antwoord. Het gaat om een vaste opstelling. De antenne komt aan het frame/buis waar ook de satelietschotel op zit (op het dak). Ik heb geen idee waar de masten staan, het is een buitengebied met veel bos eromheen, ik ga ervanuit dat er 1 staat bij een dorp in de buurt (7km verderop). Mocht jij voor deze situatie een geschikte antenne weten hoor ik het graag. Ik ontvang met mijn Nokia 4g 1 streep bij mooi weer, soms valt die terug op gprs.
misschien dat je de locatie van de dichtstbijzijnde mast bij de provider kan achterhalen ?

404 Signature not found

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 23:23
Het lijkt mij dat een richtantenne een beter idee is, dan kun je de RF energie optimaal benutten richting de mast.
Proefondervinderlijk kun je de optimale richting voor de antenne bepalen, je begint dan met de meest waarschijnlijke richting kijkende naar de kaart. De signaalsterkte indicatie van de mifi kan je hier bij helpen (mits aanwezig...). Afhankelijk van de mifi kun je misschien zelfs wel via AT commando's de signal quality achterhalen (AT+CSQ?)

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor vinden zendmast, kijk eens hier:
http://www.cellmapper.net/map?MCC=240&MNC=1

Kies daar je provider en je netwerk en je ziet waar de masten staan. Zo kan ik zien dat m'n dochter ondanks dat ze in een gat van 500 man in Norrland woont toch een mooie Telia 4G mast in de parkeerplaats van de lokale Frasses heeft staan op nog geen 250m afstand ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat ook "simpel" is, om de 4G modem / router zo hoog mogelijk in het huis te hangen, en dan met UTP kabel naar je netwerk. Dat is makkelijker te realiseren dan met een richtantenne te gaan werken.

Als dat niet helpt, dan kan je alsnog met een buiten antenne gaan rommelen.

• trabbit
Bedankt allemaal heb een kaart gevonden:
https://mim.tele2.com/mim...iewType=1&initalMapSize=2

visa sändare aanvinken en alle masten staan er. Ik heb twee Poynting LPDA-A0092 voor MiMo gekocht.
Pagina: 1