Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

van ATX tower naar ITX case.

Pagina: 1
Acties:

• PBvB
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-11 19:45
Beste tweakers,

Iets meer dan een jaar geleden hebben vele van jullie mij ontzettend goed geholpen, we hadden een aantal pagina's waar we flink in discussie gingen met elkaar over hoe welk onderdeel het beste waar zou moeten etc etc. Tot op de dag van vandaag heb ik ontzettend veel plezier van mijn zelf gebouwde PC. Hier onder vind je de huidige configuratie.
Maar ik woon al sinds een lange tijd in een klein appartement met mijn vriendin en iedereen weet, hoe langer je ergens woont, hoe meer zooi je in huis krijgt. Daarom had ik het idee om mijn ATX PC om te bouwen naar een kleinere, maar even krachtige, ITX PC. Deze kan dan makkelijker onder het bureau staan/in een hoekje/weg gewerkt worden, je snapt het wel.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 366,50€ 366,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 159,-€ 159,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 349,90€ 349,90
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 96,90€ 96,90
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 108,50€ 108,50
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 75,95€ 75,95
1Cooler Master Silencio FP 120MM - PWM€ 11,01€ 11,01
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9Q-16GBXL€ 111,01€ 111,01
1LG BH16NS40 Retail Zwart€ 77,95€ 77,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 104,95€ 104,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 145,43€ 145,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.607,10

Aangezien ik veel componenten al heb, maar niet alles in de huidige case zal gaan passen, wil ik het nieuwe systeem niet minder krachtig maken. Krachtiger kan altijd maar heeft niet perse een voorkeur.
Wellicht dat het tijd is voor een ram upgrade aangezien de RAM die wij met zn alle hadden uitgezocht nergens meer te verkrijgen was(toendertijd) op dit moment heb ik deze ram, echter zou ik niet meer weten welke dit precies is. Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWG5Di3.jpg

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie de lijst hier boven, het hangt natuurlijk van de case af wat er wel en niet mee kan. Maar het moederbord moet zowiezo worden vervangen, de GPU hoop ik mee te nemen, en zou graag willen over stappen naar een full modular ipv semi.

De "verbouwing" mag al met al 200 euro kosten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn voorkeur gaat uit naar een case die minimaal 2 SSD's en 2 HDD's kan houden, die mooi klein compact en een strakke look heeft.

Persoonlijk vind ik deze cases erg mooi en in functionaliteit komen ze ok uit de meeste tests.
Corsair Obsidian 250D Mini ITX Case
Fractal Design core 500
Cooler Master Elite 130
Bitfenix Prodigy

Wat verwacht je van ons?[i]
Aangezien dit niet het standaard "Ik ga een PC bouwen" topic is, hoop ik dat jullie dit als een uitdaging proberen te zien. Wees gerust kritisch, geef je mening en je ervaringen met ITX mobo's of cases.
Ik hoop dat jullie mij weer net zo goed kunnen helpen als de vorige keer! _/-\o_ :)

Bij voorbaat dank,
Pieter-Bas

Verwijderd

De Corsair en Bitfenix zou ik niet compact meer noemen. Vooral de Bitfenix is voor ITX begrippen een joekel. Een mATX kast als bijvoorbeeld een pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black) is net zo groot met betere koelingscapaciteiten en veel stiller.

Wat je iig nodig hebt is een ander moederbord. Voor een Mini-ITX bord zal je 2e hands moeten gaan shoppen omdat er geen nieuwe Z87/97 borden meer te krijgen zijn, ja een https://maxict.nl/product...c&utm_campaign=pricewatch waarvan ik betwijfel of MAX die kan leveren.
mATX is wat eenvoudiger categorie: Moederborden

In sommige behuizingen zal je ivm de inbouwhoogte een andere cpu koeler nodig hebben.

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 11:07
http://www.phanteks.com/Enthoo-Evolv-ITX.html vind ik zelf een mooie kast, maar ook redelijk aan de grote kant. Veel itx kasten zijn 10 liter of minder, deze komt op 34. Je kan voor zo'n 10 liter kast gaan, maar let goed op met koeling. Dat gaat makkelijker met een kast die een aparte ruimte heeft voor de grafische kaart. Bv pricewatch: Silverstone Milo ML08 (met handle). Let dan wel weer op dat je een sfx voeding moet kopen, en dat je niet zoveel drives kwijt kan.
Waar je ook op moet letten is of je een Windows licentie hebt die je kan meenemen of niet. Als je switcht van mobo deactiveert Windows.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik ben ook voor ITX, omdat alles toch onboard is en onboard kwaliteit tegenwoodig niet onder doet voor extern. Alleen een externe videokaart is een "must" als je wilt gamen.

Een "mooie" ITX case is wel heel persoonlijk.
Ik heb zowel Bitfenix Prodigy: inventaris: StormTrooper
en een Corsair Graphite inventaris: WhitePowah
Note: de Corsair Graphite is er ook in het geel, wat erg apart uitziet: YouTube: Corsair 380T - Mod-friendly Computer Case

Beide cases zijn geen blokkendozen te noemen en dat bedoel ik weer met persoonlijke voorkeur.
Je zou zelf een ITX case moeten uitzoeken die je mooi vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door GoT op 11-11-2016 09:34 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
wat ACB zegt: als je wilt overklokken heb je eerst een goed itx moederbord nodig, is 2e hands een optie?

dit is de kleinste mATX kast waar je gpu, psu en cpu koeler in passen pricewatch: Silverstone Sugo SG09 een optie?