Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe gaminglaptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na al een aantal jaren gevloekt te hebben op mijn huidige laptop (Asus A55V) wil ik graag een nieuwe laptop kopen. Ik merk aan alles dat deze laptop oud begint te worden, en ik kan ook veel spellen er niet mee spelen.

Ik ben me nu dus aan het oriënteren voor een nieuwe gaminglaptop. De laptop zal waarschijnlijk ook voor school gebruikt worden en zal dus regelmatig mee gaan. Verder zal ik er films mee kijken en natuurlijk spellen mee spelen (hij moet spellen als Assasin's Creed aankunnen).

Nu heb ik 2 laptops gevonden die me wel aanspreken, maar ik vraag me af welke van de twee in mijn geval beter zou zijn.

Mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de Medion Erazer x6601. Deze laptop heeft namelijk meer opslagruimte. Ik kan hier alleen heel weinig reviews van vinden.

De andere is de Lenovo Ideapad y700.

Mochten er nog meer opties zijn, dan hoor ik het graag. Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen met deze laptops.

Alle reacties

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Vergeet ook niet de Pricewatch te controleren om de laagste prijs te vinden, het kan je soms flink schelen. Verder, wat is je budget?

Beiden laptops zijn zo te zien voldoende om op te gamen.

Andere suggesties:
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd
pricewatch: HP Pavilion 15-bc035nd
pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL

Eventueel kan je overwegen wat meer uit te geven voor een laptop met een GTX 1060. De prestaties zullen waarschijnlijk flink hoger liggen dan van de 9xx serie.

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)
pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY022T

Deze laptops zullen een stuk toekomst bestendiger zijn.

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Ik weet niet over wat voor budget je beschikt, maar je zou eens kunnen kijken naar de Alienware laptops van Dell. Als ik me niet vergis loopt er momenteel ook een kortingsactie van 10%

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel. Ik ben zelf niet zo'n grote HP-fan, ik heb vaak zat problemen gezien met die laptops. De MSI GL62 heeft maar een geheugen van 8GB RAM, waar ik het liefste 16GB wil hebben.

De MSI GE62VR is gelijk wel weer een heel stuk duurder. Als je het over toekomstbestendiger hebt, wat zou dan ongeveer de levensverwachting van deze laptop zijn? Want dan is het misschien nog wel te overwegen om wat meer uit te geven.

@Drumstick; Ik wil zelf liever niet meer dan €1500,- uitgeven voor de laptop, of hij moet echt heel lang mee gaan (zoals bijvoorbeeld de MSI). Ik zal eens naar de Alienware laptops gaan kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 19:06 ]

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:05:
Dankjewel. Ik ben zelf niet zo'n grote HP-fan, ik heb vaak zat problemen gezien met die laptops. De MSI GL62 heeft maar een geheugen van 8GB RAM, waar ik het liefste 16GB wil hebben.
16GB DDR4 kost niet zoveel om er zelf in te zetten. Maar weinig games gebruiken echt veel geheugen, ik denk dat voor gaming 8GB meer dan voldoende is.
De MSI GE62VR is gelijk wel weer een heel stuk duurder. Als je het over toekomstbestendiger hebt, wat zou dan ongeveer de levensverwachting van deze laptop zijn? Want dan is het misschien nog wel te overwegen om wat meer uit te geven.
In jaren kan ik dat niet uitdrukken, maar je hebt wel een recente GPU. De GTX 960M is een generatie oud en de 1060 zet veel betere prestaties neer. Voor nieuwere toekomstige games kan dat een plus zijn.

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
De snelheidswinst van de huidige generatie is naar mijn inziens zo groot dat het niet verstandig is om een oud generatie videkoaart te halen. We hebben het namelijk niet over klein beetje snelheidswinst oid. De 1060 komt in de buurt van de 980 zo niet sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een 1060 is wel echt een enorme plus ten opzichte van de 9xx series als ik het goed begrijp (hier spreekt een leek :') ). Momenteel heb ik trouwens een Nvidia 610M videokaart, dus het gaat sowieso een flinke verbetering worden met wat ik heb.

Ik heb overigens even bij de Alienware gekeken, maar dat ligt echt ruim boven mijn budget. Dan vind ik de MSI die CMD-Snake aanbeveelt wel een betere (en iets betaalbaardere) optie. En een regenboogtoetsenbord <3

Overigens vind ik het prijsverschil tussen 8GB RAM of 16GB RAM niet dusdanig groot om niet gewoon gelijk een 16GB te kopen. Zelf kan ik het er namelijk niet inzetten, dus dan zou ik dat sowieso aan anderen moeten vragen. En als ik dan toch een nieuwe laptop koop, dan kan ik het net zo goed erbij in kopen.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Altijd minimaal 16gig nemen

• CMD-Snake
Waarom?

Games zullen het echt niet gebruiken. Zelfs 64 bits games zullen nooit heel veel geheugen pakken. Grootste verbruikers zijn nog mijn browser ( :P ) of VM's. Maar die paar games die ik heb die 64 bits zijn zullen nooit het volledige geheugen gaan benutten. 8GB zal ruim voldoende zijn voor TS.

• Voyarch
  • Laatst online: 17:01
Er zijn al games die al tot 12gb ram verbruiken en je weet hoe snel game graphics veranderen dan maar paar tientje meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Voyarch op 07-11-2016 22:41 ]

• CMD-Snake
Voyarch schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:41:
Er zijn al games die al tot 12gb ram verbruiken en je weet hoe snel game graphics veranderen dan maar paar tientje meer.
Textures worden door de GPU in het eigen geheugen gezet, dat staat los van het systeem geheugen. Daar wordt hooguit code ingezet. Games die 12GB opslokken ben ik nog niet tegengekomen, ook niet onder recente titels. Klinkt eerder als memory leak dan als ontwerp. ;) Geheugen is goedkoop, daar hoef je het niet noodzakelijkerwijs voor te laten, maar de toepassingen voor zoveel geheugen zijn er niet voor de gewone thuisgebruiker.

Dit is de versie van die MSI laptop met 16GB:
pricewatch: MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro
pricewatch: MSI GT62VR 6RD-019NL Dominator Deze is hetzelfde maar goedkoper dan eerder gelinkt exemplaar.

Je betaald er kennelijk ook voor, prijs is wel steviger geworden. Die 8GB meer kost pak 'em beet 300 extra. Voor dat geld koop je 16GB DDR4 los en laat je een computerwinkel het erin zetten. Aanschaf en arbeidskosten zullen lager zijn dan dat.

[ Voor 45% gewijzigd door CMD-Snake op 08-11-2016 06:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik wel heel blind hoor, maar wat is nu het verschil tussen deze 3 laptops? Wat maakt dat het prijsverschil zo groot is?

Deze zijn zover ik kan zien helemaal hetzelfde (buiten het design)
pricewatch: MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro
pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

En deze heeft een iets betere HDD, maar is voor de rest hetzelfde
pricewatch: MSI GT62VR 6RD-019NL Dominator

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De specificaties van de GS63VR en GE62VR zijn nagenoeg identiek. Ik denk dat de GS63VR een stuk duurder is vanwege het design (zeer dun).

Je kunt ook nog naar de White branded versie van de GE62VR kijken, zie:

http://laptopparts4less.f...menstellen-build-to-order

De Clevo P650 met GTX 1060 is wellicht ook nog interessant.

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 20:50
Ik heb vorige week een vriend de volgende laptop aangeraden en is er super blij mee:
http://www.laptopshop.nl/...strix-fx502vm-dm115t.html

Speelt alles lekker op hoge instellingen.

i5-6300HQ (quadcore verschil met i7 is nauwelijks te merken)
16GB DDR4
256GB SSD
GTX 1060

En dat voor 1299! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Devaqto op 09-11-2016 12:04 . Reden: Prijs vermeld ]

• ProGamerIII
  • Laatst online: 22-06 19:51
16GB Ram is echt niet nodig, ik zou niet naar de RAM kijken als je een laptop koopt. 8GB is genoeg, mocht het wel tegenvallen plak je er nog een 8GB stick bij voor een paar tientjes. Koop je een laptop met direct 16GB kost dat je zeker 50 euro meer.

De laptop die hierboven staat beschreven vind ik VERREWEG de beste deal die er op dit moment op de markt is, ook al eens aanbevolen in een ander topic. Enige nadeel is dat er geen HDD in zit en de opslag dus tot 256GB SSD beperkt is, kan altijd een externe HDD bij. (idk of er nog een HDD in past).

• Ri_k
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-11 18:48

Ri_k

señor

evert1982 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:40:
De specificaties van de GS63VR en GE62VR zijn nagenoeg identiek. Ik denk dat de GS63VR een stuk duurder is vanwege het design (zeer dun).

Je kunt ook nog naar de White branded versie van de GE62VR kijken, zie:

http://laptopparts4less.f...menstellen-build-to-order

De Clevo P650 met GTX 1060 is wellicht ook nog interessant.
Ik heb zelf ook interesse in deze laptop, het enige wat mij niet zo aanstaat is het TN beeldscherm. Hoe bevalt deze ?

it's all about the F#cking details

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Ik heb een Asus Rog uit Duitsland besteld namelijk de Asus ROG GL502VS-FY042T (https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1). Kost je wat maar dan heb je ook ECHT wat. Ik vond de 1060 namelijk niet zo toekomst proof (minstens 3 jaar) en wat je toch merkt is dat je in Nederland veel compromis moet sluiten.

Ik wou een goed scherm, snelle CPU, 16GB DDR4, een rappe SSD en mocht niet meer dan 2.5kg wegen. Het enige nadeel is dat als je uit Duitsland besteld dat je QWERTZ krijgt maar als je zoals ik blind kan typen en je toetsenbord in Windows aanpast moet dat geen probleem zijn ;) plus ik werk op kantoor op een scherm en mechanisch toetsenbord :D

Wellicht dat je ook op Amazon.de beter even kan kijken, zijn qua prijzen ook wat fijner, succes!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• Tommmm15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-05 21:21
1300€ voor een i7, 512GB SSD, 1070GTX en 16GB ram is dat niet te mooi om waar te zijn?

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Tommmm15 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:23:
1300€ voor een i7, 512GB SSD, 1070GTX en 16GB ram is dat niet te mooi om waar te zijn?
Als je die gezien hebt op amazon is het een scam. Had amazon gebeld van joh luister is eerst 2k betalen en 2 dagen later issie 1300. Kan hem terugsturen of we crediteren die 700,- maar ze hadden intern gekeken en zij gaven aan dat die aanbieder uit het systeem word gegooid.

Als die niet via amazon is en je kan hem ophalen, DOEN! 8)7

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat ik niet meer had gereageerd. Maar ik wilde jullie nog even bedanken voor het meedenken :)

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om toch een desktop te kopen omdat dit veel goedkoper kon voor hetzelfde en ik van veel mensen uit mijn omgeving te horen kreeg dat game-laptops het toch niet helemaal zijn. Ik heb wel de tips die hier gegeven zijn meegenomen en heb daarom gekozen voor een Geforce 10xx series videokaart. Uiteindelijk heb ik wel voor meer RAM gekozen, dit kostte niet heel veel meer uiteindelijk.

Ik kan geen linkje geven want het wordt een custom-made pc. Maar het wordt in ieder geval een goede gaming-pc :)

• imjaimy
  • Laatst online: 03-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:46:
Ik zie nu dat ik niet meer had gereageerd. Maar ik wilde jullie nog even bedanken voor het meedenken :)

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om toch een desktop te kopen omdat dit veel goedkoper kon voor hetzelfde en ik van veel mensen uit mijn omgeving te horen kreeg dat game-laptops het toch niet helemaal zijn. Ik heb wel de tips die hier gegeven zijn meegenomen en heb daarom gekozen voor een Geforce 10xx series videokaart. Uiteindelijk heb ik wel voor meer RAM gekozen, dit kostte niet heel veel meer uiteindelijk.

Ik kan geen linkje geven want het wordt een custom-made pc. Maar het wordt in ieder geval een goede gaming-pc :)
ha nice ik zie dat we dezelfde laptop hadden, en zoek nu ook wat nieuws :p
Pagina: 1