Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Mijn vraag

ik zoek een nieuwe tablet, na goed advies voor mijn goedkope/middenklasser android phone op dit forum.
vraag ik me af voor tablet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- games
- youtube/web
data simkaart

Nu hebben we 3x samsung tablet 10.1" versie 1,2 en 3 .. allemaal "toast" (1 of ander defect)
kinderen 5 en 8 jaar

features gezocht:

Erg belangrijk is replacement part(s) oftewel scherm en reparatie ervan.

10'1 = wel prettig
simkaart mogelijkheid (erg prettig.. hoewel een variant met en zonder ook mag)
wifi (duh)
zo kaal mogelijk andriod (multi user/cynogyn mod?)
gangbare oplaad (usb micro?) poort
OTG = een plus
verwisselbare accu (zou leuk zijn fixed geen issue)
goeie CPU

prijs niet te duur, liever 200 dan 300,- (afhankelijk van opties etc..) zonder 3g word voor de kinderen met 3g voor de ouders ..

Overgens, zou ik voor een kinder tablet voor 7" gaan of 10" ? de 7" die ik tot nu toe heb gehad waren goedkoop en na een jaar ondermaats dat ik ze eigenlijk niet meer kon gebruiken..
Vandaar de vraag aan jullie

Tja vanalles

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:07

FeaR

In GoT we trust

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Wat mankeerde er eerder na een jaar dan aan die 7" tablets?
Als je een 7" vergelijkt met een 10.1" uit dezelfde serie, dan gaan ze qua software/updates even lang mee dus als je een 7"na een jaar niet meer kan gebruiken dan kan je die 10" na dat jaar ook niet meer gebruiken.

Voor kids kan 7" net even wat handzamer zijn. Aan de andere kant is 10 natuurlijk prettiger kijken.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:18:
Wat mankeerde er eerder na een jaar dan aan die 7" tablets?
Als je een 7" vergelijkt met een 10.1" uit dezelfde serie, dan gaan ze qua software/updates even lang mee dus als je een 7"na een jaar niet meer kan gebruiken dan kan je die 10" na dat jaar ook niet meer gebruiken.

Voor kids kan 7" net even wat handzamer zijn. Aan de andere kant is 10 natuurlijk prettiger kijken.
De 7" was "goedkoop" merk yarvik, en andere okiboki merken, terwijl de 10" allemaal samsung zijn.
Ik zit niet te springen om add-ware software van samsung, wat ik prettig vind is meerdere users, waarbij installatie van software tot de ouders beperkt is .. tevens is de udpate cyclus van samsung enorm bagger.
Kwa hardware is dat gewoon meer toeval dan bewust geweest, De samsung met hun eigen oplaad kabel vreet geld, hierom heb ik al magnetische micro usb connectors/laders in huis.

ik ben niet merk gebonden anders dat het gangbaar genoeg moet zijn voor scherm reperatie, maar inderdaad 10" is gewoon prettig. de 7" is overgens voor dochter die aan een eigen tablet toe is. (iets minder kosten??)

Tja vanalles

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Mijn dochter van 4 heb ik voorzien van een 7"Asus Zenpad. Prima apparaat maar geen android 6 helaas.
Het beperken softwareinstallaties kun je denk ik wel regelen via een app, hoef je niet perse ondersteuning te hebben voor meerdere useraccounts (ik had die van mijn oudste vroeger beveiligd zodat hij niet in de playstore en in de instellingen kon komen dmv een app, je moest dan eerst een wachtwoord invullen)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:42:
Mijn dochter van 4 heb ik voorzien van een 7"Asus Zenpad. Prima apparaat maar geen android 6 helaas.
Het beperken softwareinstallaties kun je denk ik wel regelen via een app, hoef je niet perse ondersteuning te hebben voor meerdere useraccounts (ik had die van mijn oudste vroeger beveiligd zodat hij niet in de playstore en in de instellingen kon komen dmv een app, je moest dan eerst een wachtwoord invullen)
Ja is bekend, de laatste versie van android heeft standaard support voor multi user,

tja app/kind proof tablet het was meer wat je er wel/niet mee kon en de prestaties van het apparaat. beide
kijken er niet naar om.. we zijn onze 10" kwijt ;) . ze zullen best wel een 7" nu gebruiken vermoed ik .
kortom de "kidsproof" houd in dat we alsnog onze tablet(s) kwijt zijn :)

Waar het mij eigenlijk om gaat is meer de meegeleverde zooi/update frequentie dan de hardware.

Tja vanalles

Pagina: 1