kortsluiting/brom platenspeler/versterker/speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste allen,

Een tijdje geleden heb ik een (oude) platenspeler cadeau gekregen (Technics SL-B210) samen met een JVC versterker en BOSE speakers. Wanneer ik een plaat afspeel komt er een harde brom uit de speakers, is het geluid slecht, is het geluid niet goed verdeeld over de speakers en wanneer ik de versterker of de RCA kabels tussen de versterker en de platenspeler aanraak, heeft dit invloed op het volume van de speakers en de brom.
Wanneer ik mijn laptop via een AUX draad aansluit op de versterker ervaar ik geen problemen en komt er mooi en bromloos geluid uit de speakers.
Ik heb nieuwe RCA kabels gekocht om de platenspeler met de versterker te verbinden, maar dit heeft niet geholpen.

Wat ik mij nu afvraag is of het probleem ligt bij de versterker (bijvoorbeeld kapotte phono ingang) of dat het aannemelijker is dat er iets mis is met de platenspeler.

Wat is jullie kijk op dit probleem?

Gr,

Bas

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- AUX ingang versterker werkt wel goed
- Nieuwe RCA kabel gekocht, geen oplossing
...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
heb je een aarde draad tussen de platenspeler en de versterker aangesloten? Dat is 99,9% van de gevallen de oorzaak van een harde brom.

in de rest van de gevallen is het vaak een verkeerde aansluiting op de versterker.. Ik neem aan dat je de Technics op een phono ingang van de JVC versterker hebt aangesloten?

[ Voor 39% gewijzigd door nachtnet op 07-11-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:44:
heb je een aarde draad tussen de platenspeler en de versterker aangesloten? Dat is 99,9% van de gevallen de oorzaak van een harde brom.

in de rest van de gevallen is het vaak een verkeerde aansluiting op de versterker.. Ik neem aan dat je de Technics op een phono ingang van de JVC versterker hebt aangesloten?
Nee ik heb hem nog niet proberen te aarden. Moet ik dit wel of niet doen? Daarnaast heb ik de speler idd aangesloten op de phono ingang van de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Niet aarden als in een geaard stop contact maar een aarde draad tussen platenspeler en de versterker plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/images/howto/HTurntableReceiverGround.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.turntableneedles.com/assets/images/Technics_SJPB7M_ground_socket.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.hardwaresecrets.com/wp-content/uploads/vynil_21.jpg

Afhankelijk van jouw platenspeler kan dat als in bovenstaande opties .. Mocht je er niet uit komen kun je altijd een foto plaatsen en aangeven waar je vast loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank! ik ga er morgen mee aan de slag