Toon posts:

Wanadoo ADSL 8 mbyte/bit up?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Werd net door wannadoo gebeld met een ADSL aanbieding.. 512 kbit downstream en 8 Mbyte (!) up, ik vraag 'volgens mij is dat onjuist', jawel zegt ie, dus ik heb informatie aangevraagd, ben benieuwd, maar ik vindt die snelheden en verhoudingen wat onrealistisch overkomen.. iemand die hier meer over weet?

Oja, normaal zou aansluitkosten iets van 400 nogwat gulden zijn, maar ze hebben een actie dat het gratis is, en het kost 99,- per maand.

Ik vroeg nog: bedoeld u niet 8 Mbit of waarschijnlijker: 8 kbyte? Maar nee... hij zei echt 8 MegaByte.. erg vreemd dus.

Om te testen ging ik dus ff wat grapjes uithalen met Kbit, Kbyte, Mbit, Kbyte enzo.. maar hij leek er wel wat van af te weten, daarom vindt ik het zo vreemd.

Hij: "Goedemiddag, met wannadoo ADSL. Ik heb uw nummer gekregen van [..] omdat die zei dat u mischien wel geinteresseerd zou zijn in ons aanbod. Wij bieden namelijk sinds kort in uw regio ADSL aan voor 99,- per maand, en met onze actie hoeft u de 400 nogwat installatie kosten niet te betalen. Ik hoorde dat je nu op de kabel zit, met ADSL is de verbinding stabieler en sneller"

Ik: "Ik ben tevreden met kabelinternet van Chello, ik durf te wedden dat uw ADSL dienst niet sneller is, en de kabel ligt er hier vrijwel nooit uit, en altijd maximale snelheid. Waar ik het meest mee zit met kabel en ADSL is de upstream snelheid. Dat vindt ik veel te laag, als uw aanbieding een hogere upstream heeft en de mogelijkheid om servers te draaien (luisteren wij daar naar? nee ;)), dan ben ik wel geinsteresseerd".

Hij: "Ja, bij ons is de downstream 64 kbyte, en de upstream 8 mbit"

Ik: "8 mbit? dat lijkt me sterk"

Hij: "Het is wel zo"

Il: "Nou, ik ben benieuwd, het klinkt onwaarschijnlijk, maar stuur mij maar een informatie pakket"

blabala..

Heb ff op de wanadoo site gekeken, maar enige wat ik kan vinden is MXstream shit met 512/64 en 1024/256, en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Chello is sneller..

[edit]
Ik weet ff niet meer hoe het exact zit, in het begin had ie het volgens mij over 64 mbit, dus 8 mbyte, en later over 8 mbit.. erg vaag gesprek was 't..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
dat was gewoon een helpdesk leek die je heb gesproken.

die der helemaal niet verstand van heb een 1 of ander papiertje voor zun neus wat ie moet voorlezen en op dat papiertje staat gewoon een typ foutje >:)

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dacht ik dus ook.. maja, toch erg vaag.. want hoe komt ie dan aan 8? MXstream heeft alleen 512/64 en 1024/256..

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

hij bedoelt natuurlijk 8 kiloByte... :)

Gaat gewoon over een Mxstream Basic abbo van 512/64! En toevallig is 64 kilobit ongeveer gelijk aan 8 kiloBte per seconde....

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dus toch...

En ik zeurde nog wel keihard over de lage upstream en dan komt ie met zoiets!

Hij denkt zeker dat ik gek ben...

[edit]
Jammer dat ik het tel. nr niet heb, anders had ik 'm ff teruggebeld.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Niels je gelooft toch niet in sprookjes... dat je zelfs nog gaat twijfelen :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op vrijdag 29 juni 2001 19:00 schreef [nielsonline] het volgende:
Hoi

Werd net door wannadoo gebeld met een ADSL aanbieding.. 512 kbit downstream en 8 Mbyte (!) up, ik vraag 'volgens mij is dat onjuist', jawel zegt ie, dus ik heb informatie aangevraagd, ben benieuwd, maar ik vindt die snelheden en verhoudingen wat onrealistisch overkomen.. iemand die hier meer over weet?

Oja, normaal zou aansluitkosten iets van 400 nogwat gulden zijn, maar ze hebben een actie dat het gratis is, en het kost 99,- per maand.

Ik vroeg nog: bedoeld u niet 8 Mbit of waarschijnlijker: 8 kbyte? Maar nee... hij zei echt 8 MegaByte.. erg vreemd dus.

Om te testen ging ik dus ff wat grapjes uithalen met Kbit, Kbyte, Mbit, Kbyte enzo.. maar hij leek er wel wat van af te weten, daarom vindt ik het zo vreemd.

Hij: "Goedemiddag, met wannadoo ADSL. Ik heb uw nummer gekregen van [..] omdat die zei dat u mischien wel geinteresseerd zou zijn in ons aanbod. Wij bieden namelijk sinds kort in uw regio ADSL aan voor 99,- per maand, en met onze actie hoeft u de 400 nogwat installatie kosten niet te betalen. Ik hoorde dat je nu op de kabel zit, met ADSL is de verbinding stabieler en sneller"

Ik: "Ik ben tevreden met kabelinternet van Chello, ik durf te wedden dat uw ADSL dienst niet sneller is, en de kabel ligt er hier vrijwel nooit uit, en altijd maximale snelheid. Waar ik het meest mee zit met kabel en ADSL is de upstream snelheid. Dat vindt ik veel te laag, als uw aanbieding een hogere upstream heeft en de mogelijkheid om servers te draaien (luisteren wij daar naar? nee ;)), dan ben ik wel geinsteresseerd".

Il: "Nou, ik ben benieuwd, het klinkt onwaarschijnlijk, maar stuur mij maar een informatie pakket"

blabala..

Heb ff op de wanadoo site gekeken, maar enige wat ik kan vinden is MXstream shit met 512/64 en 1024/256, en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Chello is sneller..

[edit]
Ik weet ff niet meer hoe het exact zit, in het begin had ie het volgens mij over 64 mbit, dus 8 mbyte, en later over 8 mbit.. erg vaag gesprek was 't..
niels denk nou ff na........ |:(

Verwijderd

Topicstarter
Jajaja.. maarja, die marketing people's klinken zo overtuigend hé :P

En informatie aanvragen kan nooit kwaad.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 19:31 schreef [nielsonline] het volgende:
Jajaja.. maarja, die marketing people's klinken zo overtuigend hé :P

En informatie aanvragen kan nooit kwaad.
Nu krijg je elke maand een folder van Wanadoo in de bus of je ADSL wilt. :P

• IceStorm
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wow... 1 mb/sec upload dan weet ik het wel denk ik :) [minder legale inhoud tussen haakjes :P]

Sorry ik ben bang dat je pech hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ook.. :(

Maja, leuk geprobeerd van ze :P

Verwijderd

Weet je zeker dat je niet iemand van Cistron aan de lijn had. Die halen namelijk wel 8 Mbit/s, maar dan DOWNstream ipv UPstream en 1Mbit/s UPstream.

Trouwus 8 Mbit/s UPstream kan niet eens, want de maximum snelheden ongeknepen van ADSL zijn 8 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s Upstream.

• IceStorm
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op vrijdag 29 juni 2001 20:04 schreef Neobazz het volgende:
Weet je zeker dat je niet iemand van Cistron aan de lijn had.
Zo'n vent neemt echt de telefoon op met "Hallo Wanadoo blaat" .. Wanadoo heeft een VEEL betere naam als Cistron op ADSL gebied natuurlijk :) Das op zich minder logische marketing.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je zeker dat je niet iemand van Cistron aan de lijn had. Die halen namelijk wel 8 Mbit/s, maar dan DOWNstream ipv UPstream en 1Mbit/s UPstream.

Trouwus 8 Mbit/s UPstream kan niet eens, want de maximum snelheden ongeknepen van ADSL zijn 8 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s Upstream.
Waarom kun je dan cistron ook uitbreiden naar 2 mbit upstream?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 20:10 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

Dan zal het wel geen ADSL zijn, want ADSL kan niet harder dan 1 Mbit/s upstream? Weet je zeker dat je het niet over T1/T3 hebt of over domweg kabel-internet, maar volgens mij biedt Cistron geen kabel-internet aan, dus dat laatste kan al niet.....

Verwijderd

Hoi

blabala..

[edit]
Wat een droplulverhaal

Verwijderd

[..]

Dat lees je verkeerd :)
Ze bieden je "Uitbreiding gegarandeerde bandbreedte naar het internet" aan.
Dat is de downstream snelheid.
Je hebt standaard bij ADSL Red gegarandeerd 2 mbit onnet diensten (dus binnen het Cistron netwerk) en 0,5 mbit internet downstream en die kun je ophogen.

Verwijderd

ADSL kan niet sneller dan 8 mbit down en 2 mbit up... Technisch gezien gewoon onmogelijk.. (vandaar dat het Adsl heet) ;)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
echt wanadoo/casema

ze leren het ook nooit :)

ZUCHT :z

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

[..]

nee ik denk dat ze bedoelen dat je zo 2mbit kan halen met downstream, maar dat je misschien moeilijk aande 8 mbit

btw wat cistron leverd is toch gewoon een 100 base netwerk of heb ik het slecht, want ik haal hier zelf thuis opm ijn eigen netwerk max 5000 kb/s
zou ik dat dan ook halen met cistron (maar die 5000 kunne ook uitgedrukt worden in kbyte's)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 22:01 schreef achappey het volgende:
(vandaar dat het Adsl heet) ;)
Nou volgens mij kun je wb de snelheid daaruit alleen maar afleiden dat het assymetrisch is :)
Volgens mij is de max up trouwens 1mbit maar daar zou ik fout in kunnen zitten.
Op vrijdag 29 juni 2001 22:01 schreef Bass64 het volgende:
btw wat cistron leverd is toch gewoon een 100 base netwerk of heb ik het slecht, want ik haal hier zelf thuis opm ijn eigen netwerk max 5000 kb/s
zou ik dat dan ook halen met cistron (maar die 5000 kunne ook uitgedrukt worden in kbyte's)
Nee cistron levert oa. (waar we het dus nu over hebben) ADSL, en dan krijg je geen 100 mbit, maar dus 8 mbit max :)
Geen directe netwerkaansluiting naar mijn weten.

• Baf
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Wanadoo = Casema dus nooooit zelfs maar overwegen.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 29 juni 2001 23:36 schreef Ragger het volgende:
Wanadoo = Casema dus nooooit zelfs maar overwegen.
Fout!! Alleen de kabel abbo's van Wanadoo (Cable Wanadoo) worden door Casema verzorgd! De ADSL en inbelabbo's hebben nix met Casema van doen hoor...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is de praktijk. In theorie kan je het natuurlijk ook omdraaien, 8Mbit up en 1Mbit down.
Of zoals sdsl 4Mbit up en 4Mbit down (max)

Verwijderd

Als je 1mbit up wilt en 8 down moet je bij cistron zijn :z :9 :9~

• Baf
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Fout!! Alleen de kabel abbo's van Wanadoo (Cable Wanadoo) worden door Casema verzorgd! De ADSL en inbelabbo's hebben nix met Casema van doen hoor...
Een bedrijf dat samenwerkt met Casema is voor altijd verloren. Ik zou er zeker nooit ADSL nemen, vooral niet als je ziet dat alle andere aanbieders (bijna) dezelfde voorwaarden hebben en even duur zijn.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 30 juni 2001 11:23 schreef Ragger het volgende:

[..]

Een bedrijf dat samenwerkt met Casema is voor altijd verloren. Ik zou er zeker nooit ADSL nemen, vooral niet als je ziet dat alle andere aanbieders (bijna) dezelfde voorwaarden hebben en even duur zijn.
Casema, Wanadoo en Euronet zijn allen onderdeel van France Telecom, vandaar dat het kabelinternet van Casema de naam (Cable)Wanadoo heeft gekregen.

Maar inderdaad als je dan toch de keus hebt zou ik voor XS4ALL gaan!

Verwijderd

8 Mbit is de max. down. Duzzz is het gelul.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

TheVMaster

Moderator WOS
xDSL heeft toch max upload van 1Mbit??!? of heb ik dat mis...kijk maar eens bij de specs van de alcatel modems etc...

max download 8Mbit/sec
max upload 1Mbit/sec

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is 64kbyte/s down en 8 kbyte/s up. Dit staat gelijk aan 512 kbit/s down, en 64 kbit/s up.

8 Mbit/s upstream is trouwens technisch niet eens mogelijk. Downstream wel, maar de upstream is maximaal 1 Mbit/s geloof ik....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

En dan te bedenken dat het nog lang geen 1 april is...

:7
Pagina: 1