budget multi monitor setup voor video editen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ImreP97
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2020
Hallo mede techie's,

Ik ben dus een student audiovisuele vormgeving. En ben al een paar jaar lang bezig met een mooie setup bij elkaar sparen. Nu ik een goede PC en een mooi DSLR rig heb is mijn monitor aan een upgrade toe.

Ik heb momenteel een waardeloze medion monitor waarvan de kleuren zo slecht zijn dat ik moet color correcten op m'n ook niet geweldige, maar wel minder waardeloze IPS laptop.
Dus die upgrade is heeeel erg welkom. Omdat ik student ben heb ik ook niet zoveel geld, dus mijn budget ligt tussen de 600 en 700 euro. Net ietje meer zou wel kunnen, maar echt niet meer dan 750, anders kan ik m'n rekeningen niet meer betalen.

Ik heb al over een aantal opties na lopen denken, maar ik kom er nou niet echt uit wat het slimste is.
Ik wil denk ik een 1440p ultrawide 32", 2x 27" 1440p/4K of 3x 1080p. Maar ik weet niet echt wat nou het beste werkt.
-Ultrawide is nice voor films, maar curved is te duur en de zijkanten zijn dus niet goed in je beeld.
-2x high res is erg nice, neemt niet je hele bureau in en je hebt veel werkruimte.
-3x 1080p neemt tering veel bureau ruimte in, maar 3 schermen is super chill omdat je dan op 1 scherm je video full screen kunt hebben.

Ik kom er echt niet uit, dus plz help. Ik heb hieronder nog 2 combinaties staan die misschien zouden werken. Maar ze zijn eigenlijk allebei net boven m'n budget van €700.
AOC U3477PQU €600 + Calibratie hardware €150
BenQ PD2700Q €430 + Goedkoope 27 inch 1440p monitor €300

Alvast bedankt voor alle reacties

Alle reacties

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:59
Waarom niet 1 van de meest populaire 1440p schermen?

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

2 van deze naast elkaar ziet er uitstekend uit, bieden een goede kleurweergave en je zou er zelfs nog een 3e kunnen nemen in de toekomst mocht je dat ooit willen.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2515h.htm

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• ImreP97
dion_b schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:19:
Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA
Oei, sorry, nee niet gezien.

Ik gebruik het tweakers forum niet zo vaak. Dus vandaar. Bedankt voor het verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door ImreP97 op 07-11-2016 15:43 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even inhoudelijk: ik heb zelf een Dell P2416D, dus ~24" QHD (1440p). Ben er erg over te spreken, en zou geen grotere willen. Je kunt lekker dicht op het scherm zitten en haarfijn werken. Ik heb de mijne erg goedkoop kunnen krijgen (om een of andere reden 10 maanden terug EUR 30 goedkoper dan ervoor of erna), maar zou nu x2 nog steeds prima binnen budget vallen, net zoals z'n 25" broertje die hierboven genoemd wordt.

27" wordt behoorlijk groot als je er twee van naast elkaar hebt, en meerwaarde zie ik alleen als je brildrager bent en dus moeite hebt met zeer fijne pixel pitch.

Oslik blyat! Oslik!

• ImreP97
De 25 inch is wel erg mooi, zowel de looks als performance, jammer dat ie maar 25 inch is.

Ik heb een vriend die een 27 inch heeft, weliswaar 1080p maar alsnog. En man man ik ben echt jaloers op die monitor.
Ik game uiteraard ook op m'n pc dus dan is 27 wel zo nice voor de immersion zegmaar. En je kunt lekker achteruit leunen terwijl je een film kijkt. iets wat met mijn 21,5 monitor van nu niet mogelijk is. Alleen jammer dat 27 zo duur is :(

En ik moet toegeven dat ik wel een beetje een screen size whore ben :P, daarom staat die 32 inch ultrawide ook tussen het lijstje.

Ik zou eerste gewoon die 32 inch gaan kopen, maar toen kwam HardwareChanucs met een video over die BenQ video, en dat 10bit panel voor maar 430 euro heeft me nu heel erg aan het twijfelen gebracht. Maarja misschien is het ook wel weer overkill, I dunno.
iig wel liefst 2x 27 inch, of misschien toch ultrawide? voor films en games is het prachtig, maar goed kleurwaardes zijn toch ook erg belangrijk met editen.
En 2 schermen heeft betere productivity, ook met gamen is een 2e scherm erg handig. Steam en skype en je muziek erop hebben staan.
Maar 3 schermen zijn toch wel optimaal voor video editen, ookal heb ik de ruimte maar nauwelijks, en dan is 1080p toch ook weer wat ouderwets. En ja gamen op 3 schermen en tegelijk ook video editen is nogal lastig, vanwege al dat gezeik met nvidia surround enzo.

Dus ja... ik weet het echt niet :/
Pagina: 1