WD harddisk traag na inbouw in externe sata - usb 3.0 behuiz

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sitanonchai
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2025
Hallo,

Heb onlangs 'n ssd harddisk in mijn laptop gezet. Voor de oude harddisk WD 320 GB heb ik 'n externe Sata - USB 3.0 behuizing gekocht echter wanneer ik deze op de USB 3.0 van mijn laptop aansluit duurt het 10 minuten eer de drive verschijnt. Als ik dan de drive open dan duurt het 10 minuten voordat ik de inhoud van de directory kan zien. Kopieren gaat ook heeeeeel langzaam.

Heb de harddisk opnieuw geformateerd maar dat maakt ook niet uit. Wanneer ik de harddisk weer terug in de laptop inbouw werkt deze normaal.

iemand een idee waarom de harddisk in de externe sata - usb 3.0 behuizing zo tergend traag is.

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Daar zit waarschijnlijk de usb3 driver fout.
Is er ook een usb2 poort, kan je daar testen.
Wat voor behuizing heb je?

• sitanonchai
Hallo,

Ik had de drivers van de usb poorten al opnieuw geinstalleerd met de laatstre drivers.

Indien ik de behuizing op usb 2.0 aansluit duurt het nog langer

Werkt niet op windows 7 en ook windows 10 (nieuwe acer laptop)

De behuizing is een Gembird EE2-U3S-2 - Harddiskbehuizing, 2.5 inch SATA, USB 3.0

Alvast bedankt

• Renault
  • Laatst online: 01-01 17:34
Je oude harddisk is waarschijnlijk een 3,5 inch type?
Die heeft twee voedingsspanningen nodig, een 2,5 inch type slechts één.
Als het inderdaad een 3,5 inch harddisk is, belast die de USB aansluiting behoorlijk, áls die al genoeg power kan leveren. Deze situatie is niet ideaal. Eigenlijk zou de externe behuizing een eigen voeding moeten gebruiken, dan kan het wel werken.

Als de harddisk een 2,5 inch type is, kan je het bovenstaande verhaal vergeten.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Renault schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:36:
Je oude harddisk is waarschijnlijk een 3,5 inch type?
Die heeft twee voedingsspanningen nodig, een 2,5 inch type slechts één.
Als het inderdaad een 3,5 inch harddisk is, belast die de USB aansluiting behoorlijk, áls die al genoeg power kan leveren. Deze situatie is niet ideaal. Eigenlijk zou de externe behuizing een eigen voeding moeten gebruiken, dan kan het wel werken.

Als de harddisk een 2,5 inch type is, kan je het bovenstaande verhaal vergeten.
Tenzij de TS een laptop met 3.5" schijf heeft weten te vinden gaat dit verhaal inderdaad niet op. Ook kost het aardig wat moeite om een 3.5" schijf in een 2.5"-behuizing te stoppen.

Voor sitanonchai: heb je de externe schijf al aan een andere pc of laptop geprobeerd? Zo ja, was het probleem daar ook aanwezig? En zo nee, kan je dat wel doen?

• sitanonchai
Hallo,

Harddisk is een 2.5"

• sitanonchai
Hallo dcm

Heb de behuizing op een nieuwe acer laptop aangesloten met windows 10, zelfde verhaal.

Heb deze ook nog een oudere packard bell met xp aangesloten, ook hetzelfde verhaal.

Heb langzaam het idee dat er toch iets met de behuizing aan de hand is.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-01 21:52
Of de behuizing, en dan het usb 3.0 gebeuren, heeft een storing, of missc een andere usb-kabel proberen, en is de hdd wel goed in de behuizing aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 08-11-2016 11:17 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• sitanonchai
Hallo Mel.

Ander usb kabel had ik al geprobeert, geen verbetering.
Ik kan de harddisk maar op een manier in de behuizing plaatsen.
Vind het vreemd dat wanneer ik de harddisk weer in de laptop plaats deze geen problemen heeft en als ik deze weer in de behuizing plaats ontzettend traag is.

Ik denk dat ik de behuizing maar terugstuur, heb van de verkoper Allekabels.nl nog geen antwoord gekregen.

Verwijderd

Beste sitanonchai,

Even één klein dingetje: wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus groeten of aanhef in je posts doen we in principe niet, behalve misschien in je startpost wat meer als een brief mag lezen. En moderaties zoals deze. ;)

Groet,
CiPHER

En ook een on-topic reactie: kun je iets posten van een benchmark, zoals CrystalDiskMark?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 13:30 ]

• sitanonchai
Ik heb de behuizing terug in de doos gedaan en terug gestuurd naar allekabels.nl.
Iedereen bedankt voor de gegeven info.
Pagina: 1