CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:48:
Op zich zitten er leuke beelden tussen, maar ik heb ook wel wat puntjes van kritiek.
Het heen en weer 'spoelen' wat meermaals gebeurd vind ik wat irritant (het gewenste effect komt denk ik niet goed op mij over waardoor het mij niet zo bekoren kan) en in het begin lijk je diagonaal op te stijgen ipv rechtstandig. Ik heb echter het filmpje zonder geluid bekeken, wellicht dat het met geluid anders is.
Wel is het beeld lekker stabiel, met welke gear heb je dit opgenomen, als ik vragen mag?

Klopt, lijkt me slim als je de video nog een keer bekijkt met geluid, dan komt het misschien wat anders over. En zeker dat eerste shot is inderdaad wat schuin nu je het zegt. Puntje voor verbetering, bedankt voor de tip
De video is opgenomen met een Phantom 3 standard edition, goedkoopste DJI drone die er is (Ik zou hem niet aanraden, heb inmiddels een advanced gekocht welke de 200 euro extra zeker waard is!)
nachtnet schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:56:
Regelgeving drones
Vliegen met drones valt in Nederland onder de Regeling Modelvliegen.
De belangrijke regels op een rijtje:
[..]
Vlieg nooit boven bebouwing, wegen en mensen
Het is niet toegestaan om te vliegen in de buurt van gebouwen, auto- en vaarwegen en mensen. Een drone hoort dus niet thuis in een woonwijk; kies voor een geschikt gebied buiten de bebouwde kom zonder bebouwing, bebossing en verkeer.
[..]
Bron Drones.nl
Filmpje ziet er stabiel uit, maar als dit een van je eerste filmpjes is:
Wat doe je midden in de stad met je drone..?
Bedankt voor je compliment over de video. Wat betreft de vraag wat ik midden in de stad doe met een drone: mijn hobby beoefenen!
Nee ik vlieg het grootste gedeelte van de shots over een pleintje, dus niet recht boven gebouwen etc. Ik weet dat hier ook gevaren bij om de hoek komen kijken maar ik let goed op mijn omgeving (vriend van me aanwezig die me hier ook bij begeleid als ik mijn ogen in de lucht heb) en ik zorg ervoor dat er niemand in gevaar komt door mijn acties.
Dit is inderdaad mijn eerste video maar dit zijn zeker niet mijn eerste vlieguren. Ik heb de drone dan ook volledig onder controle na uren vliegen in weilanden.