Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[TESTCASE] Steve Bikoplein Amsterdam - My first drone edit

Pagina: 1
Acties:

• YungTosti
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-01-2018
Hallo allemaal, mijn naam is Bram, 20 jaar oud en een nerd in hart en nieren. Ik ben altijd al gefascineerd geweest met filmen en editen en heb een paar maanden geleden besloten een drone te kopen.

Hiermee heb ik een video gemaakt van een pleintje in de buurt van mijn oude huis in Amsterdam. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie tips hebben kwa opnemen (settings, wat voor shots etc).
Maar natuurlijk ook kwa editen, nabewerken etc.

Ik ben een complete noob alleen ik vind het gewoon erg leuk om te doen, dus zou graag wat tips willen :)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zich zitten er leuke beelden tussen, maar ik heb ook wel wat puntjes van kritiek.
Het heen en weer 'spoelen' wat meermaals gebeurd vind ik wat irritant (het gewenste effect komt denk ik niet goed op mij over waardoor het mij niet zo bekoren kan) en in het begin lijk je diagonaal op te stijgen ipv rechtstandig. Ik heb echter het filmpje zonder geluid bekeken, wellicht dat het met geluid anders is.

Wel is het beeld lekker stabiel, met welke gear heb je dit opgenomen, als ik vragen mag? :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:41
Regelgeving drones

Vliegen met drones valt in Nederland onder de Regeling Modelvliegen.

De belangrijke regels op een rijtje:

[..]
Vlieg nooit boven bebouwing, wegen en mensen

Het is niet toegestaan om te vliegen in de buurt van gebouwen, auto- en vaarwegen en mensen. Een drone hoort dus niet thuis in een woonwijk; kies voor een geschikt gebied buiten de bebouwde kom zonder bebouwing, bebossing en verkeer.
[..]

Bron Drones.nl

Filmpje ziet er stabiel uit, maar als dit een van je eerste filmpjes is: Wat doe je midden in de stad met je drone..?

nachtnet zonder hoofdletter

• YungTosti
quote:
CH40S schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:48:
Op zich zitten er leuke beelden tussen, maar ik heb ook wel wat puntjes van kritiek.
Het heen en weer 'spoelen' wat meermaals gebeurd vind ik wat irritant (het gewenste effect komt denk ik niet goed op mij over waardoor het mij niet zo bekoren kan) en in het begin lijk je diagonaal op te stijgen ipv rechtstandig. Ik heb echter het filmpje zonder geluid bekeken, wellicht dat het met geluid anders is.

Wel is het beeld lekker stabiel, met welke gear heb je dit opgenomen, als ik vragen mag? :)
Klopt, lijkt me slim als je de video nog een keer bekijkt met geluid, dan komt het misschien wat anders over. En zeker dat eerste shot is inderdaad wat schuin nu je het zegt. Puntje voor verbetering, bedankt voor de tip :)

De video is opgenomen met een Phantom 3 standard edition, goedkoopste DJI drone die er is (Ik zou hem niet aanraden, heb inmiddels een advanced gekocht welke de 200 euro extra zeker waard is!)
quote:
nachtnet schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:56:
Regelgeving drones

Vliegen met drones valt in Nederland onder de Regeling Modelvliegen.

De belangrijke regels op een rijtje:

[..]
Vlieg nooit boven bebouwing, wegen en mensen

Het is niet toegestaan om te vliegen in de buurt van gebouwen, auto- en vaarwegen en mensen. Een drone hoort dus niet thuis in een woonwijk; kies voor een geschikt gebied buiten de bebouwde kom zonder bebouwing, bebossing en verkeer.
[..]

Bron Drones.nl

Filmpje ziet er stabiel uit, maar als dit een van je eerste filmpjes is: Wat doe je midden in de stad met je drone..?
Bedankt voor je compliment over de video. Wat betreft de vraag wat ik midden in de stad doe met een drone: mijn hobby beoefenen! :P

Nee ik vlieg het grootste gedeelte van de shots over een pleintje, dus niet recht boven gebouwen etc. Ik weet dat hier ook gevaren bij om de hoek komen kijken maar ik let goed op mijn omgeving (vriend van me aanwezig die me hier ook bij begeleid als ik mijn ogen in de lucht heb) en ik zorg ervoor dat er niemand in gevaar komt door mijn acties.

Dit is inderdaad mijn eerste video maar dit zijn zeker niet mijn eerste vlieguren. Ik heb de drone dan ook volledig onder controle na uren vliegen in weilanden.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-03 10:44

MsG

Forumzwerver

En wat als er spontaan een arm afbreekt in de lucht en hij naar beneden dondert? Heb je hem dan ook nog zo goed onder controle in een woonwijk? Want dat scenario is al zo vaak werkelijkheid geworden met drones/quadcopters. Bedenk wel dat met het domweg negeren van dat soort wetgeving, je in potentie meehelpt aan de vernieling van de drone/quadcopter-hobby. Deze is al steeds stricter door diverse incidenten. Daar draagt filmen op dit soort locaties niet echt aan bij.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Modbreak:
Laten we het on-topic houden en hebben over het filmpje. Urban exploration (om wat te noemen) is ook op het randje van de wetgeving (zo niet er overheen) maar FVM is niet de plek om daar over te discussiëren.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Milvus 1.4/50 | Zeiss Milvus 1.4/25

• YungTosti
quote:
MsG schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:52:
En wat als er spontaan een arm afbreekt in de lucht en hij naar beneden dondert? Heb je hem dan ook nog zo goed onder controle in een woonwijk? Want dat scenario is al zo vaak werkelijkheid geworden met drones/quadcopters. Bedenk wel dat met het domweg negeren van dat soort wetgeving, je in potentie meehelpt aan de vernieling van de drone/quadcopter-hobby. Deze is al steeds stricter door diverse incidenten. Daar draagt filmen op dit soort locaties niet echt aan bij.
Dit kan inderdaad altijd gebeuren, maar in de meeste gevallen breekt een wing of prop niet 'zomaar' af in de lucht, dan zal er eerst slijtage te zien zijn. Ik bewaar de drone in een gigantische en bizar stevige met schuimrubber beklede travel-case. Voordat ik opstijg in dit soort gebieden inspecteer ik de wings en propellors natuurlijk zeer goed om dit soort praktijken te voorkomen.
quote:
Ventieldopje schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:04:
[modbreak]Laten we het on-topic houden en hebben over het filmpje. Urban exploration (om wat te noemen) is ook op het randje van de wetgeving (zo niet er overheen) maar FVM is niet de plek om daar over te discussiëren.[/]
Bedankt :)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik vind het zelf een heel onplezierig filmpje om naar te kijken omdat het zo druk is. De beelden zien er goed uit maar je krijgt niet de kans er rustig naar te kijken omdat het constant wisselt of terug spoelt. Ik zou adviseren om buiten de drukke bebouwing te gaan filmen, open plekken waar je makkelijker wat langere shots kan hebben terwijl er nog wat interessants in beeld blijft.

• YungTosti
quote:
Tsurany schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:29:
Ik vind het zelf een heel onplezierig filmpje om naar te kijken omdat het zo druk is. De beelden zien er goed uit maar je krijgt niet de kans er rustig naar te kijken omdat het constant wisselt of terug spoelt. Ik zou adviseren om buiten de drukke bebouwing te gaan filmen, open plekken waar je makkelijker wat langere shots kan hebben terwijl er nog wat interessants in beeld blijft.
Ik heb een achtergrond in het filmen en bewerken van skate montages, dus daar komt dit 'drukke' denk ik vandaan. Mij persoonlijk spreekt dit heel erg aan maar ik snap precies wat je bedoelt en geef je 100% gelijk. Het is iets waar je van moet houden denk ik.

Wat betreft buiten drukke bebouwing filmen, dit ben ik zeker van plan en ga ik dan ook binnenkort een keer proberen (Ben van plan om naar de molens in kinderdijk te gaan, mocht je nog andere toffe locaties weten, let me know!) alleen het weer in Nederland helpt niet echt mee nu het weer winter is.
Deze video wil ik ook een stuk rustiger maken dan deze eerste. Bedankt voor je tip :)

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-03 13:53

Angeloonie

The Division 2 Addict

Ik vind het schokken nog wel het meest irritante (rond 0:11 en 0:17)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True