Drag drop PDF "scan & fetch"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49
Ik zoek een tool / mogelijkheid om in een website een pdf te "drag & drop"-en, waaruit bepaalde data wordt gelezen die vervolgens in een database gaat.

Zeg maar zo'n stippellijn kadertje waar je een document heen sleept.

Na het nodige googelen kom ik wel bij zogenoemde PDF Exctractors, maar dat is toch niet wat ik bedoel. Althans, dat moet op de achtergrond werken en met name vanzelf.

Het gaat niet om grote documenten maar om facturen met steeds dezelfde opmaak en posities. De facturen worden ook wel digitaal gegenereerd overigens.

Is er een naam voor zo'n plug-in of tool?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht de twee functionaliteiten even loskoppelen en ieder voor zich oplossen? Een simpele javascript upload pagina moet niet zo ingewikkeld zijn, daar zijn ongetwijfeld talloze voorbeelden van.

Zodra je de file naar je server gepost hebt, kan je daar een of ander script draaien dat de gegevens uit de PDF extraheert. Daarvoor kan je dan op zoek naar (linux?) command line PDF extractors.

Moet de data direct ook weer getoond worden aan de gebruiker? Of hoeft de gebruiker alleen bevestiging van het uploaden te zien waarna op de achtergrond de boel wordt verwerkt richting DB?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49
De data komt nu binnen via een API met het boekhoudsysteem.
Adres, eventueel telefoon en mailadres, en wat triviale data van de factuur. (nummer, bedrag enz)
Nu paste ik boeknummer, klik op GO en dan staat de data er. Opslaan en gereed.

Met name de adresgegevens zijn belangrijk -vanuit hier genereert een andere API namelijk weer een label middels gekozen verzendmethode bij de betreffende vervoerder- om geladen te krijgen.

Kortom: de gegevens worden wel op het scherm getoond, maar dan staat het al in de database als het ware.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt twee verschillende dingen nodig. Het eerste is een "dropzone" (dropzone.js is de bekendste) en het andere is een script dat een PDF kan uitlezen. Een snelle Google-opdracht geeft PDF Parser. Het aan elkaar knopen van die twee om te doen wat jij wil zul je toch echt zelf moeten doen ben ik bang. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.