Hey,
Ik heb sinds enkele maanden vreemde probs met mijn beeld.
Mijn config is de volgende:
GPU: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
LCD: Dell Ultrasharp U2410 Zwart
MOBO: Gigabyte GA-X58A-UD7
CPU: Intel Core i7 920 Boxed @ 3,8Ghz
Power settings:
Turn off display --> 15 min
Put the computer to sleep --> never
Het probleem is het volgende:
Als mijn computer na 15 min het display uitzet, gebeurt het regelmatig dat hij het niet meer fatsoenlijk aangezet krijgt.
Als ik dan met de muis beweeg, dan springt het display wel uit standby (van knipperend oranje naar blauw), maar het beeld blijft zwart. Meestal druk ik dan op de power knop, zodat hij afsluit en als ik hem vervolgens weer aanzet, werkt alles terug normaal.
Ik heb ook al met teamviewer geconnecteerd terwijl hij dit probleem had. In Windows zie je niets vreemd op het 1e gezicht (geen melding van gecrashte display driver ofzo). Windows werkt eigenlijk normaal.
Het gebeurt ook vrij onregelmatig. Soms heel vaak en soms bijna niet.
Eerst dacht ik dat het een driver issue was en want toen ik op een gegeven moment de driver upgrade, leek het een tijd lang opgelost te zijn. Maar sinds een tijdje is het terug en laatste tijd zelfs enorm vaak.
Het lijkt me ook geen GPU / CPU oververhittingsissue te zijn, want deze morgen heb ik bv mijn pc aangezet (niet ingelogd), gedoucht en vervolgens had hij het al.
Iemand enig idee waar ik moet gaan kijken om dit wat beter uit te zoeken?
Alvast bedankt!
Ik heb sinds enkele maanden vreemde probs met mijn beeld.
Mijn config is de volgende:
GPU: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
LCD: Dell Ultrasharp U2410 Zwart
MOBO: Gigabyte GA-X58A-UD7
CPU: Intel Core i7 920 Boxed @ 3,8Ghz
Power settings:
Turn off display --> 15 min
Put the computer to sleep --> never
Het probleem is het volgende:
Als mijn computer na 15 min het display uitzet, gebeurt het regelmatig dat hij het niet meer fatsoenlijk aangezet krijgt.
Als ik dan met de muis beweeg, dan springt het display wel uit standby (van knipperend oranje naar blauw), maar het beeld blijft zwart. Meestal druk ik dan op de power knop, zodat hij afsluit en als ik hem vervolgens weer aanzet, werkt alles terug normaal.
Ik heb ook al met teamviewer geconnecteerd terwijl hij dit probleem had. In Windows zie je niets vreemd op het 1e gezicht (geen melding van gecrashte display driver ofzo). Windows werkt eigenlijk normaal.
Het gebeurt ook vrij onregelmatig. Soms heel vaak en soms bijna niet.
Eerst dacht ik dat het een driver issue was en want toen ik op een gegeven moment de driver upgrade, leek het een tijd lang opgelost te zijn. Maar sinds een tijdje is het terug en laatste tijd zelfs enorm vaak.
Het lijkt me ook geen GPU / CPU oververhittingsissue te zijn, want deze morgen heb ik bv mijn pc aangezet (niet ingelogd), gedoucht en vervolgens had hij het al.
Iemand enig idee waar ik moet gaan kijken om dit wat beter uit te zoeken?
Alvast bedankt!