Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabeltjes frontpanel kopen (hoe vind je die?)

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik een kast gekocht, om wat resterende hardware in te bouwen. Draait goed, alleen de frontpaneel is niet aangesloten. Het gaat om 2 USB-poorten, een Firewire en geluid. Het moederbord heeft mogelijkheid tot aansluiten USB en geluid. Firewire weet ik niet.

Echter, nu zoek ik kabeltjes voor dit frontpaneel. Maar ik heb géén idee waar ik die kan vinden .. Als ik zoek bij winkels krijg ik kabels voor de power switch, reset ed (bv azerty of deze, die dan wel Frontpanel extension heet maar voor de standaard knoppen bedoeld is)

Hoe heten kabels voor frontpanelen (USB dus) en waar zou je die kunnen kopen? De Pricewatch brengt me niet verder.

==
hoi

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 15:59
Meestal worden die wel bijgeleverd bij de systeem kast. verder zijn het niet de spannendste aansluitingen, en met wat "headers" en kabels kun je zoon kabel redelijk vlot in elkaar solderen.

Pin layout kun je vinden in je moederbord handleiding en even bij je systeemkast meten met een multimeter.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja maar dan moet je de headers ook nog hebben .. Misschien bestel ik dan wel een setje voor de power switch en sluit die aan. Kan nooit fout gaan toch ;-)

==
hoi

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Eusebius schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:59:
Ja maar dan moet je de headers ook nog hebben .. Misschien bestel ik dan wel een setje voor de power switch en sluit die aan. Kan nooit fout gaan toch ;-)
Der is (AFAIK) geen standaard in die headers aan de kast zijde.
Wel loont het de moeite niet die te ontwerpen, dus de meeste fabrikanten gebruiken gewoon een standaard model. Probleem is dat er heel veel standaarden zijn :P je zult dus zelf moeten uitzoeken welk type connector het is.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 15:59
Eusebius schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:59:
Pin headers kocht ik destijds altijd bij Radio Piet te Arnhem, maar als je lokaal een (radio)electronica winkel hebt kan die je er vast aan helpen.

Kun je specificeren welk merk en model systeemkast en moederbord jij wil combineren? En bied de fabrikant van jouw systeemkast geen kabeltjes aan?

In het ergste geval zou ik zelfs even kunnen kijken of ik een setje kabeltjes voor je in elkaar kan solderen en in een envelop schuiven.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?