Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47
M'n zoon heeft een (tweedehands) Samsung Galaxy S5 (in nieuw staat) met twee problemen, waarvan ik niet weet of ze gerelateerd zijn, maar ik noem ze toch maar beiden.

Het grootste probleem is no 2, daar wil ik in eerste instantie de focus op in deze post.
Tips voor no 1 zijn uiteraard ook welkom.

1. 's morgens wil z'n telefoon niet aan, het scherm blijft zwart. Pas na herhaaldelijk proberen wordt hij wakker. Dit probleem heeft hij al langer. precieze datum weet ik niet (kan ik navragen) maar als ik moet gokken (!) dan denk ik dat dat na de update naar Android 7 6 pas gekomen is.

2. Een paar weken geleden zijn we naar een subtropisch zwemparadijs geweest, en ook daar moest de telefoon mee en aan. Langs de kant, niet in de nattigheid, heeft hij zijn mobiel gepakt en er een spelletje op gespeeld. plotseling ging hij uit, en weer aan, net voorbij de Samsung Galaxy S5 wit op zwart scherm, tot de 'buzz', en dan weer van voren af aan. Vanaf dat moment kun je de telefoon alleen voor apps gebruiken door hem aan te sluiten op een externe power source, zoals een powerbank. Draaien er geen apps, dan kun je hem zonder de externe power source vervoeren (gebruiken kan ik het niet noemen), doe je meer dan kom je weer in de 'restart loop'.

Mijn vraag: wat te doen?

Heb gezocht op internet, maar kon tot nu toe niets hierover vinden.

Ik vind het lastig om te zeggen 'tuurlijk software probleem, dus factory reset etc'.

Ondernomen acties:
- cache wipe
- factory reset

Ik zou in eerste instantie denken aan een nieuwe accu, maar de huidige heeft tot nu toe niet echt aanleiding gegeven om te zetten dat hij op is, en hij staat ook niet bol.

[ Voor 1% gewijzigd door o_f_course op 07-11-2016 19:42 . Reden: verkeerde update, ondernomen acties toegevoegd ]

facts don't care about your feelings

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
o_f_course schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:55:
dan denk ik dat dat na de update naar Android 7 pas gekomen is.
Dat lijkt me sterk, aangezien Android 7 nog niet uit is voor de S5. Of draai je een custom rom?
2. Een paar weken geleden zijn we naar een subtropisch zwemparadijs geweest, en ook daar moest de telefoon mee en aan. Langs de kant, niet in de nattigheid, heeft hij zijn mobiel gepakt en er een spelletje op gespeeld. plotseling ging hij uit,
Ik gok / verwacht dat hij daar toch iets van vochtschade heeft gehad daar, waardoor die uitgevallen is. Mijn oplossing zou dan ook zijn om even een nieuwe accu te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Eerst cache leeghalen (ik meen onder "storage")

Dat kan dit soort rariteiten nog wel eens oplossen. Die cache kan je ook nog eens leeggooien in het boot menu wel opletten dat je de goede optie kiest. :) Meen dat je dan de telefoon uit moet zetten en dan volume up hometoets en aanknop x sec vast moet houden om het menu te krijgen. Exacte wijze is met google wel te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 07-11-2016 10:15 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 16:47
rens-br schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:48:
[...]
Dat lijkt me sterk, aangezien Android 7 nog niet uit is voor de S5. Of draai je een custom rom?
excuus, Android 6... Geen custom rom, maar de gewone update.
Flagg schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:14:
Eerst cache leeghalen (ik meen onder "storage")
Gedaan, geen effect.

[ Voor 25% gewijzigd door o_f_course op 07-11-2016 19:31 . Reden: ondernomen acties genoteerd ]

facts don't care about your feelings