[TortoiseHg] blijft vragen om ssh passphrase

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Ik heb twee debian systemen (desktop en een server). Ik wil met TortoiseHg code vanaf mijn desktop naar/van de server kunnen pushen/pullen via ssh.
Met ssh en een key inloggen werkt. Na de eerste keer word ik niet meer om mijn passphrase gevraagd.
Maar als ik push/pull naar of van de server blijft Tortoise vragen om de passphrase. Hij gebruikt dus wel mijn key, maar maakt geen gebruik van ssh-agent.
Als ik Tortoise start vanaf de command line, werkt alles wel zonder dat ik voor iedere actie mijn passphrase moet invoeren.

Handmatig mijn key in ssh-agent laden met ssh-add maakt niet uit.

Op internet zie ik vooral oplossingen gericht op windows en cygwin. Dit topic beschrijft de situatie maar zonder oplossing.

Heeft iemand dit ook gezien en opgelost?

Update 1: inmiddels ssh-askpass-gnome geïnstalleerd. Ik krijg nu een mooiere dialoog, maar het probleem blijft. In ieder geval maakt dit duidelijk dat Tortoise ssh-add wel gebruikt, toch niet ziet dat de key al unlocked is.

[ Voor 15% gewijzigd door Sir Isaac op 07-11-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat het je key niet weer gewoon locked na je push/pull actie? En als je echt zonder vragen dit wilt doen, kan je ook gewoon een key maken zonder passphrase.

Als ik overigens even zoek bij Google, is dit m'n eerste hit: http://askubuntu.com/ques...asking-for-the-passphrase. Zelfde vraag, zelfde situatie. Zoals ik het dus zie, is je key unlocked voor de desbetreffende terminal sessie. Open je een nieuw terminal venster, dan wordt er weer opnieuw gevraagd om je passphrase, correct? Dan heb je daar gelijk je antwoord: het programma opent elke keer een nieuwe (sub)shell en omdat z'n parent shell geen unlocked agent heeft, wordt er dus elke keer om de passphrase gevraagd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Een andere key zonder passphrase kan, maar is wel een beveiligingsgat.

Als ik vanaf een (gnome)terminal ssh hoef ik geen passphrase in te voeren.
Vanaf een text terminal (ctrl-alt-f1) wel, zelfs als ik eers ssh-agent start in die terminal.
Als ik, vanaf de text terminal, eerst ssh-agent start en vervolgens 2x ssh naar mijn server moet ik beide keren mijn passphrase invoeren. De agent werkt niet.
Als ik de agent start geeft hij een waarde voor SSH_AGENT_PID. Als ik die daarna controleer, blijkt die leeg. Maar als ik handmatig export SSH_AGENT_PID=xxxxx doe werkt de agent nog steeds niet.

De situatie lijkt dus:
ssh-agent werkt vanuit de desktop (Gnome3)
ssh-agent werkt niet met tortoise, die niets van gnome weet
ssh-agent werkt niet vanaf te text console.

Vreemd.