Dag mede-tweakers,
Hierbij wil ik jullie vragen om feedback/verbeteringen te geven op een systeem dat ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (van GTA V/Battlefield 1 tot oude 2D spellen), daarnaast Spotify en browsen (YouTube/Twitch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en e.v.t. assemblage (misschien doe ik het zelf): € 1100,-
Hier zit wat speling in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat onderstaande lijst goed weergeeft wat ik nodig denk te hebben.
Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia, altijd al gehad en is altijd erg goed bevallen. Ik sta open voor andere merken mits ze daadwerkelijk beter zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini ITX is een harde eis, daarnaast wil ik de eerder genoemde spellen (en de spellen in die klasse) in 60 FPS kunnen spelen.
Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. warmte/geluid bij een Mini ITX game-systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. warmte/geluid bij een Mini ITX game-systeem. Ook ontvang ik graag advies over het geheugen en de voeding. Ander op- en aanmerkingen zijn ook welkom
Het systeem:
Hierbij wil ik jullie vragen om feedback/verbeteringen te geven op een systeem dat ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (van GTA V/Battlefield 1 tot oude 2D spellen), daarnaast Spotify en browsen (YouTube/Twitch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief verzendkosten en e.v.t. assemblage (misschien doe ik het zelf): € 1100,-
Hier zit wat speling in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor - BenQ EW2740L (op den duur wellicht twee schermen)
- Speakers - Logitech Z333
- Muis - Logitech MX Master
- Toetsenbord - Logitech K340
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat onderstaande lijst goed weergeeft wat ik nodig denk te hebben.
- Behuizing - Gekozen voor een Mini ITX omdat deze in de toekomst in een TV-meubel moet kunnen. Hoor graag jullie ervaringen/advies m.b.t. koeling.
- Processor - i5 is voldoende voor gamen. De 6500 biedt meer dan de 6400, en de 6600 niet zo heel veel meer dan de 6500 (ik vind het de meerprijs niet waard). Vandaar mijn keuze.
- Moederbord - Uit de Desktop BBG van november.
- Videokaart - GTX 1080 past niet in het budget, en ik heb a.d.h.v. enkele benchmarks gekozen voor de GTX 1070 i.p.v. de 1060.
- HDD - 2TB, meer dan zat voor mijn game-bibliotheek.
- SSD - 120GB, meer dan zat voor Windows. Heb zelf de 250GB versie in mijn laptop, maar deze zit bij lange na niet vol. Ik denk er niet aan om mijn games ook op de SSD te zetten.
- Geheugen - Ik wil graag 16GB, heb een setje gekozen dat goed bij de rest van het systeem past (qua looks
). Graag ontvang ik jullie advies hierover.
- Voeding - Ik twijfel of deze voldoende vermogen heeft.
Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia, altijd al gehad en is altijd erg goed bevallen. Ik sta open voor andere merken mits ze daadwerkelijk beter zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mini ITX is een harde eis, daarnaast wil ik de eerder genoemde spellen (en de spellen in die klasse) in 60 FPS kunnen spelen.
Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. warmte/geluid bij een Mini ITX game-systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag jullie ervaringen m.b.t. warmte/geluid bij een Mini ITX game-systeem. Ook ontvang ik graag advies over het geheugen en de voeding. Ander op- en aanmerkingen zijn ook welkom
Het systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Gigabyte GA-H110N | € 77,- | € 77,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 467,- | € 467,- |
1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Cooler Master Elite 130 | € 44,81 | € 44,81 |
1 | Kingston HyperX Fury black HX421C14FB2K2/16 | € 88,63 | € 88,63 |
1 | Cooler Master B500 ver.2 | € 45,30 | € 45,30 |
1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 69,90 | € 69,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.072,44 |
Het is bedoening, niet bedoeling