Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stationwagon aanschaffen Ford/Renault/Alfa

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:31
Ik wil een andere auto gaan kopen, dit moet het eerste kwartaal van 2017 gaan gebeuren.

Eind 2015 had ik een Fiat Stilo gekocht (DOM!), deze bleek achteraf helemaal naar de klote en ben toen flink voor de gek gehouden, uiteindelijk in mei 2016 na veel ellende weg gedaan en het geld kwijt. We hebben nu nog een oude Fiat maar willen dus een auto erbij gaan kopen, dit moet een station worden met benzine motor.

Na veel rondkijken naar stationwagons kwamen er 3 uit die ik er goed uit vind zien:

Ford Mondeo 1.8/2.0 bouwjaar 2005 chrome grill.

Renault Laguna 2 2.0 bouwjaar 2005 Phase 2.

Alfa Romeo 1.8/2.0 bouwjaar +-2004 facelift model

Voorkeur ligt nu vooral bij de eerste 2.

Budget ligt helaas niet zo hoog, zo rond de 3000-4000 euro. Max 180.000km

Over alle 3 de auto's lees ik goede en slechte dingen maar da's wel met elk merk en model. Had al begrepen dat ik bij de Renault moet kijken vanaf 2005 want dan zijn behoorlijk betrouwbaar.

Mij vraag is:

Wat zou tussen deze 3 de beste keus zijn qua betrouwbaarheid, onderhoud etc?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Renault heeft bij elke leeftijd nog steeds onbetrouwbare electronica, bouwkwaliteit is met de franse slag (beroerd dus). Alfa's zijn in het algemeen duur in onderhoud en door hun sportievere uitstraling eerder afgeragd. Mijn keuze zou de Mondeo zijn.
Ford is over het algemeen betrouwbaar en niet overdreven prijzig in het onderhoud. Met ST-uitvoeringen is het net als met elke sportieve auto uitkijken, maar anders dan de alfa staan de sportievere uitvoeringen niet op je lijstje.

Verwijderd

Lijkt me een no-brainer: ga voor de ford. Je zou nog kunnen dubben of het een focus moet worden of een mondeo....

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zou voor de Ford gaan, als het kan voor de Focus, maar een Mondeo is ook niet verkeerd.

Heb zelf een tijdje in een Laguna gereden, weliswaar van 2004, maar zoals @teigetjuh zegt; Renault is eigenlijk onbetrouwbaar. Zat problemen gezien en meegemaakt met Renault.. om van te huilen..

hi!

Verwijderd

teigetjuh schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:50:
Renault heeft bij elke leeftijd nog steeds onbetrouwbare electronica, bouwkwaliteit is met de franse slag (beroerd dus). Alfa's zijn in het algemeen duur in onderhoud en door hun sportievere uitstraling eerder afgeragd. Mijn keuze zou de Mondeo zijn.
Ford is over het algemeen betrouwbaar en niet overdreven prijzig in het onderhoud. Met ST-uitvoeringen is het net als met elke sportieve auto uitkijken, maar anders dan de alfa staan de sportievere uitvoeringen niet op je lijstje.
Dat is kul wat je zegt. Alfa's zijn niet duur in onderhoud en veel onderhoud kan je zelf makkelijk doen.Het enige echte dure onderhoud is de distributieriem elke 60k kilometers. De bougies kosten je nog geen €70,00 inclusief verzendkosten en kan je met gemak zelf doen. Onderhoud is bij een Alfa wel belangrijk i.v.m. de lagers in het onderblok en olieverbruik. De 1.8 is verder een goed en betrouwbaar blok in de 156. Ik heb zelf 10 jaar Alfa gereden (33QV, 145QV, 147, 155WB 2.0, 156SW V6) en ik heb minimale kosten gehad, dus normaal onderhoud.

Renault heeft wel wat problematiek gehad in de elektronica maar dat is volgens mij, in ieder geval bij de Megane, na bouwjaar 2005 grotendeels verholpen. Gebouwd met Franse slag wil ik zeker niet zeggen. Na tien jaar Alfa gereden te hebben vond ik de Franse dame (Megane II) heerlijk rijden en wenste ik dat ik dat eerder gedaan had.

Ford is gewoon degelijk en vrijwel probleemloos. Ik zou het saai willen noemen.

Verwijderd

Een tijd terug veel neergeteld voor een focus. Heb hem naar de sloop moeten laten afslepen na zijn eerste snelweg ritje. Hij staat er nog, opgepoetst en al, lol.

Olie weg en vastgelopen...
De ventilator/verwarming trouwens proberen... Een relay achter het handschoenvak schijnt een bekend punt te zijn.
En de elektronische ramen achter...

Voor de rest een leek dus ik lees even lekker mee want ben ook wel weer op zoek.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

teigetjuh schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:50:
Dat van Renault klopt niet. Ja er zijn modellen geweest met problemen maar sinds de Mégane II en Laguna II phase 2 (bouwjaar 2003-2004+) zijn er geen noemenswaardige issues. Het is allemaal beeldvorming. Een kennis van me is Mercedes monteur en je wilt niet wéten met hoeveel elektronische problemen die hebben, zelfs nu nog. Maar het beeld is dat een Benz niet stuk kan, tja... Idem voor VW, ook die hebben blokken geproduceerd waar je met een grote boog omheen moet lopen.

Maar goed, elk merk heeft z'n maandagochtendexemplaren. Dus je moet ook een beetje mazzel hebben. Zeker weten doe je het nooit, zelfs niet als je nieuw en/of met garantie koopt...

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 01:37:
[...]

Dat is kul wat je zegt. Alfa's zijn niet duur in onderhoud en veel onderhoud kan je zelf makkelijk doen.Het enige echte dure onderhoud is de distributieriem elke 60k kilometers. De bougies kosten je nog geen €70,00 inclusief verzendkosten en kan je met gemak zelf doen. Onderhoud is bij een Alfa wel belangrijk i.v.m. de lagers in het onderblok en olieverbruik. De 1.8 is verder een goed en betrouwbaar blok in de 156. Ik heb zelf 10 jaar Alfa gereden (33QV, 145QV, 147, 155WB 2.0, 156SW V6) en ik heb minimale kosten gehad, dus normaal onderhoud.

Renault heeft wel wat problematiek gehad in de elektronica maar dat is volgens mij, in ieder geval bij de Megane, na bouwjaar 2005 grotendeels verholpen. Gebouwd met Franse slag wil ik zeker niet zeggen. Na tien jaar Alfa gereden te hebben vond ik de Franse dame (Megane II) heerlijk rijden en wenste ik dat ik dat eerder gedaan had.

Alfa is ook echt een merk voor "liefhebbers" - als je niet zelf je onderhoud kan doen loop je leeg. Ik was al trots dat ik laatst mijn ruitenwissers zelf heb vervangen...

Zou persoonlijk voor de Ford gaan, maar met auto's van deze leeftijd is het belangrijk wat de onderhoudshistorie is. En aangezien dat vooral giswerk blijft hoe de vorige eigenaren hem behandeld hebben is het sowieso gokwerk.

• DM89
Ik kan wel wat dingen zelf en zwager van mij werkt met auto's. Vind de 156 met facelift best mooi, binnenkant is ook erg netjes. Maar denk dat ik Alfa toch van het lijstje afhaal, heb er op een of de andere manier niet zo goed gevoel bij.

Vind de Renault Laguna 2 Phase 2 en De Ford Mondeo mooie auto's met veel ruimte. En zoals hier ook gezegd wordt is de Phase 2 sterk verbeterd samen met Nissan destijds. De naam Laguna heeft een negatieve reputatie omdat die eerste modellen een ramp waren.

Hierboven werd nog de Ford Focus gemeld, is deze beter dan de Mondeo?

Onderhoud historie is belangrijk maar uiteindelijk is het toch altijd hopen op een goede auto zonder problemen. Als ik naar een auto ga kijken ga ik sowieso een goede proefrit maken en als het even kan langs een dealer om de auto te laten checken.

[ Voor 16% gewijzigd door DM89 op 07-11-2016 08:21 ]

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 00:15

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Het is geen antwoord op je vraag, maar heb je ook overwogen om naar een Volvo v70 uit 2001 / 2003 te kijken? Er staan er redelijk veel van op internet. Zijn hartstikke betrouwbaar. Qua looks vind ik ze tijdloos. Je kunt ze met relatief veel luxe vinden. Ik rijd zelf rond in een v70 uit 2001 met automaat en vind het een heerlijke auto. Helaas heb ik wel wat onderhoudskosten gehad maar dat is meer omdat ik wat naief was in het aankopen van de auto. Met wat speurwerk kun je vast hele mooie exemplaren vinden.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En als je een occasion gaat kopen en wilt weten hoe goed/slecht het ding is: doe een aankoopkeuring.

Meer info hier: https://www.vakgarage.nl/...waarom-een-aankoopkeuring

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40

-tom-562

Oliesjeik

juggle schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:01:
Het is geen antwoord op je vraag, maar heb je ook overwogen om naar een Volvo v70 uit 2001 / 2003 te kijken? Er staan er redelijk veel van op internet. Zijn hartstikke betrouwbaar. Qua looks vind ik ze tijdloos. Je kunt ze met relatief veel luxe vinden. Ik rijd zelf rond in een v70 uit 2001 met automaat en vind het een heerlijke auto. Helaas heb ik wel wat onderhoudskosten gehad maar dat is meer omdat ik wat naief was in het aankopen van de auto. Met wat speurwerk kun je vast hele mooie exemplaren vinden.
Zo'n V70 is meteen 2 of 3 belastingklassen zwaarder :P Plus je moet rekening houden met een verbruik van 1:10. Het zijn overigens wel hele fijne auto's, en een klasse hoger als de eerder genoemde auto's.

Voor de TS, heb je een Mazda 6 overwogen?

Vaak bu'j te bang!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

Arjan A

Cenosillicafoob

Meulendijks89 schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:55:

Renault Laguna 2 2.0 bouwjaar 2005 Phase 2.
Vergeet deze maar. Ondanks alle toezeggingen van Renault en garages dat de phase 2 beter zou zijn, blijven het problematische auto's. De motoren zijn prima, en naar mijn ervaring rijden deze auto's super en comfortabel.Alleen de electronica blijft een heikel punt bij deze modellen, zeker nu ze wat ouder worden en er ouderdom begint op te treden.
Ik heb twee Laguna's van deze periode gehad, en ben er eigenlijk veel te lang in blijven doorrijden met alle bijbehorende problemen. Mocht je toch een testrit willen maken, let er dan op dat de verkoper niet de computer vlak van tevoren heeft gewist. Veel voorkomende problemen zijn motormanagement (berucht) en de bandenspanningscontrole (laten veel eigenaren uitzetten).
Mocht je meer info willen, laat maar weten. Ik heb 5 jaar Laguna gereden, en afgezien van de electronica zou ik er zo weer eentje willen rijden.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:14
Ook al een Skoda Octavia overwogen?

http://www.anwb.nl/auto/t...2011-05-16/1447#conclusie

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Alfa eigenaren hebben een wat aangepast beeld met betrekking tot onderhoudskosten. Dit is mij meerdere malen door diverse dealers in het verleden toevertrouwd. Niet omdat de onderdelen zo duur zijn, maar omdat je ze wel vaak moet vervangen. ;)

Ik heb zelf renault gereden en ook diverse collega's, in zowel de megane en de laguna in de periode tussen 2002 en 2012. Zelfs in de recentere modellen 2010- zijn er regelmatig problemen met de electronica (motoren van de ramen, bobines, motormanagement laten het toch best vaak afweten), de afwerking (waarom breekt de rand van je pookhoes af bij 2 graden vorst? Gewoon 1 voorbeeldje).

Verder heb ik ook slechte ervaringen met meerdere renault dealers, hoewel ik me afvraag of je met een auto van die leeftijd nog wel bij een dealer langs gaat en niet beter naar een universele garage.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Waarom niet iets Japans? Meestal zeer betrouwbaar.
Denk aan een Toyota Avensis station bijv.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
teigetjuh schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:06:
[...]

Alfa eigenaren hebben een wat aangepast beeld met betrekking tot onderhoudskosten. Dit is mij meerdere malen door diverse dealers in het verleden toevertrouwd. Niet omdat de onderdelen zo duur zijn, maar omdat je ze wel vaak moet vervangen. ;)

Ik heb zelf renault gereden en ook diverse collega's, in zowel de megane en de laguna in de periode tussen 2002 en 2012. Zelfs in de recentere modellen 2010- zijn er regelmatig problemen met de electronica (motoren van de ramen, bobines, motormanagement laten het toch best vaak afweten), de afwerking (waarom breekt de rand van je pookhoes af bij 2 graden vorst? Gewoon 1 voorbeeldje).

Verder heb ik ook slechte ervaringen met meerdere renault dealers, hoewel ik me afvraag of je met een auto van die leeftijd nog wel bij een dealer langs gaat en niet beter naar een universele garage.
Heet beeld van defecten is bij elk merk aanwezig. Ik rij al 4 jaar in de megane GTLine. leuke auto nooit problemen mee gehad. Electronica is goed in de auto. Raam motortjes zijn nog orgineel. Heb alleen vorige week APK gehad. Waarbij lamphoudertje defect was.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

[...]

Alfa dealer, en andere dealers, hebben mij ook wel eens wat toevertrouwd. Ik ben meer dan eens lachend weggelopen om de onzin die ik hoorde. Een aangepast beeld van het onderhoud heb ik zeker niet. En zo heel vaak gaat het niet kapot. Het is vaak achterstallig onderhoud in de goedkopere prijsklasse van auto's. Ik verklaar een Alfa zeker niet heilig maar na tien jaar weet ik er wel iets over lijkt me.

Ik kom veel auto's tegen en ik werk veel met auto's maar iedere auto of elk merk heeft wel wat.

• DM89
Heb naar bijna alle merken gekeken, Volvo heb je voor mijn budget niet veel. Wat Skoda en Toyota te bieden hebben voor het budget vind ik zelf niet zo mooi.

Baal er wel van dat de renault toch nog een probleem is ook na phase 2. Maar ik denk dat de ene de Renault helemaal afkraakt terwijl de ander zegt dat het een goede auto is... blijft lastig. Vind het zelft eennerg nette auto maar goed is dan wel weer een risico wat ik neem..

Wellicht is Ford dan toch de beste keus..

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
Misschien een Mazda 6? Zijn in leuke uitvoeringen te krijgen en heeft qua looks de tand des tijds wel goed doorstaan imo.

Ford Mondeo is wel zwaarder dan de Focus. Let op de deuren bij die serie Mondeo. Er werd bespaard op de anti-roest coating aan de binnenkant en menig portier is onder garantie vervangen omdat ze van binnenuit wegrotten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Meulendijks89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:41:

Baal er wel van dat de renault toch nog een probleem is ook na phase 2. Maar ik denk dat de ene de Renault helemaal afkraakt terwijl de ander zegt dat het een goede auto is... blijft lastig. Vind het zelft eennerg nette auto maar goed is dan wel weer een risico wat ik neem..
Volgens mij is dat inmiddels echt onzin hoor. de fase II-II van de Laguna staat echt bekend als een betrouwbare auto. * mystic heeft die ook nog een tijd op zijn lijst gehad en zich er toen flink in verdiept.

sowieso blijft het een mooie auto met veel waar voor je geld en erg comfortabel.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• DM89
Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:04:
Misschien een Mazda 6? Zijn in leuke uitvoeringen te krijgen en heeft qua looks de tand des tijds wel goed doorstaan imo.

Ford Mondeo is wel zwaarder dan de Focus. Let op de deuren bij die serie Mondeo. Er werd bespaard op de anti-roest coating aan de binnenkant en menig portier is onder garantie vervangen omdat ze van binnenuit wegrotten.
Mazda 6 is ook een nette auto, alleen niet veel aanbod met mijn budget. Maar is tegen de tijd dat ik een auto ga kopen zeker een testrit waard als er tegen die tijd een mooie te koop staat.
mystic schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:04:
[...]

Volgens mij is dat inmiddels echt onzin hoor. de fase II-II van de Laguna staat echt bekend als een betrouwbare auto. * mystic heeft die ook nog een tijd op zijn lijst gehad en zich er toen flink in verdiept.

sowieso blijft het een mooie auto met veel waar voor je geld en erg comfortabel.
Dat is dus ook wat ik tot nu toe veel heb gelezen, dat de phase 2 een betrouwbare auto is. Elke auto heeft natuurlijk wel wat.. ik denk dat als ik voor een laguna ga kijken sowieso een moet kopen met onderhoud historie aanwezig.

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 09:52
Ik zou een Mazda 6 uit die periode eens overwegen.
Heerlijke reisauto.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:45
Waarom geen oudere Hyundai i30? Kwa onderhoud/ betrouwbaarheid zit je dan sowieso goed.

Als het er echt 1 uit je lijst moet zijn zou ik voor de Ford gaan.

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:04:

Een Mazda 6 rot ook onder je kont vandaan als je het eerste type zoekt. Allemaal de spatbordranden verrot en verroest in de kokers. Ik heb vier klanten die allen een 6 gehad hebben en allemaal waren ze verlast aan de spatborden en kokers. Twee van de Mazda's waren zo verrot dat ze de apk niet doorkwamen en afgeschreven waren ondanks periodiek onderhoud. De latere types hebben hier al veel minder last van. Het zijn wel heerlijke auto's om in te rijden. Het model is ook mooi om te zien.

• Señor Sjon
Wat is het eerste type? In die tijd werkten Mazda en Ford samen, dus identieke problemen blijkbaar.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-11 22:46
Uit je lijst lijkt de Mondeo mij ook de beste keuze. Maar je zou ook eens kunnen kijken naar een Peugeot 307 Break van na de facelift, met de leeuwenbek (Vanaf bouwjaar 2005/2006). M'n vader heeft 10 jaar lang in een 1.6 16v bezinevariant van nieuw tot 175.000 km gereden en heeft deze van de zomer ingeruild. Buiten het normale onderhoud zonder echt bijzondere problemen, daarnaast een vrij ruime auto en handig met alle opbergvakjes. Let er dan wel op dat de SW een gewichtsklasse hoger zit voor de wegenbelasting dan de Break, ik denk door het panoramadak. Mooie uitvoeringen zijn bijvoorbeeld de Oxygo of de Premium.

Verwijderd

Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:04:
Wat is het eerste type? In die tijd werkten Mazda en Ford samen, dus identieke problemen blijkbaar.
Dat klopt inderdaad. Ook de 3 serie van Mazda rot onder je kont vandaan. Kwaliteitje van Ford :+

• Clavis
Je kunt ook kijken voor een Nissan Primera P12 Wagon.
Uitzonderlijke auto's. Rijd zelf de P11 Wagon, 18 jaar oud en nergens roest te bekennen..
Ook geen grote problemen gehad.

• SBTweaker
  • Laatst online: 31-08 21:16
Nog niemand die een Duitse wagen heeft aangeraden voor betrouwbaarheid maar wel Alpha, het moet niet gekker worden. Ik zou met dat budget voor een Audi a4 gaan, gewicht ligt rond de 1300. Bijvoorbeeld http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=298365162 bij een garage kopen heb ik ook altijd meer vertrouwen in omdat een slechte auto verkopen een slechte naam op levert.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Iedereen heeft het hier dan wel over betrouwbaarheid en onderhoud maar..... heb je al eens gekeken naar/nagedacht over de rij-eigenschappen?...

Volgens mij zit er nauwelijks verschil in de betrouwbaarheid van deze autos. Ze hebben allemaal hun specifieke aandachts punten maar in de praktijk is het allemaal een kwestie van mazzel/pech en daar kun je je keuze niet op baseren.

Er is echter wel een heel duidelijk verschil in rij eigenschappen en die zijn per model zonder meer universeel. De Ford is relatief hard geveerd en voelt zwaar. De Renault heeft veel zachtere vering maar daardoor minder weg gevoel. De Alfa heeft een relatief agressieve versnellingsbak waardoor hij in de stad niet altijd even prettig rijd.

Naar mijn mening is dat een veel belangrijkere overweging dan al het andere. Of het ding het begeeft of niet is aan de goden. Hoe je je ritten ervaart is een eigen keuze. Ik heb de Phase-II Laguna gereden en de Cougar (in feite de Mondeo maar dan met lagere body) en zou nooit meer voor Ford kiezen als ik ook Renault kon kiezen. Om het over de Duitsers al helemaal niet te hebben (die snappen het concept comfort überhaupt niet).

• SBTweaker
  • Laatst online: 31-08 21:16
Croga schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:32:
. Om het over de Duitsers al helemaal niet te hebben (die snappen het concept comfort überhaupt niet).
Serieus hoe kom je daar bij? Kijk op een willekeurige website en Audi vw scoort bijna altijd het hoogste op comfort. Zoek maar eens op autoweek etc.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben misschien partijdig, maar ga voor de Ford. Je kan voor die prijs een betere Focus Mk2 vinden van dat bouwjaar dan een Mondeo, die is ook een stukje lichter en dus goedkoper in de wegenbelasting.

Als je iets meer uit wil geven: Volvo V50. Feitelijk dezelfde auto maar de Volvo is luxer uitgevoerd en iets comfortabeler afgeveerd dan de Focus.

Mazda's 3 is ook van dezelfde familie: Mazda 3 is gelijk aan Focus of V50, Mondeo of V70 Mk2 zijn ook zelfde platform.

[ Voor 20% gewijzigd door Stoney3K op 07-11-2016 12:59 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

SBTweaker schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:54:
Serieus hoe kom je daar bij? Kijk op een willekeurige website en Audi vw scoort bijna altijd het hoogste op comfort. Zoek maar eens op autoweek etc.
Ik kom daarbij uit langdurig persoonlijke ervaring. Als je eenmaal Renault of Citroën gereden hebt, is Audi/VW/Seat/Skoda geen optie meer, laat staan Opel (die het voor elkaar krijgen hun Insignia minder comfortabel te maken dan een Clio)

Zoals gezegd; dit is heel persoonlijk. Ik heb in een Captur (een veredelde Clio) naar Denemarken gereden zonder ergens last van te hebben. Ik heb in een Insignia naar Schiphol gereden en had overal pijn. De Leon die ik nu rijdt zit daar een beetje tussenin.

• DM89
Stoney3K schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:54:
Ik ben misschien partijdig, maar ga voor de Ford. Je kan voor die prijs een betere Focus Mk2 vinden van dat bouwjaar dan een Mondeo, die is ook een stukje lichter en dus goedkoper in de wegenbelasting.

Als je iets meer uit wil geven: Volvo V50. Feitelijk dezelfde auto maar de Volvo is luxer uitgevoerd en iets comfortabeler afgeveerd dan de Focus.

Mazda's 3 is ook van dezelfde familie: Mazda 3 is gelijk aan Focus of V50, Mondeo of V70 Mk2 zijn ook zelfde platform.
De Focus MK2 is zeker een optie, net even bekeken :) kennis van mij heeft nog het model van daarvoor, ruim 2 ton gelopen maar loopt nog altijd als nieuw.

Zo zie je maar dat het toch wel bij elke auto wel wat is, de ene roest de andere heeft last van storingen.. wordt er allemaal niet makkelijker op haha. :9

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb zelf ook een Focus Mk1, de lichte 1.4 versie maar ik kom ermee waar ik wezen moet. Nu inmiddels al meer dan 3 ton gereden en geen noemenswaardige dingen, behalve normaal onderhoud zoals versleten uitlaat of koppeling.

Ford heeft vooral het voordeel van fatsoenlijke dealer-support in de Benelux (Focus Mk2, V50, Mondeo en V70 zijn gebouwd in België) en vervangende onderdelen zijn relatief goedkoop.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:57

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Sorry maar dat is alweer je reinste onzin... spreek aub niet over wat "je hebt horen zeggen" of wat "anderen je hebben toevertrouwd" maar uit je eigen ervaring.

Alfa 33, Alfa 75 en 75QV, Alfa 156, Alfa 147,Alfa 159, Alfa Guiletta, het is een chronologisch lijstje van de Alfa's waarmee ik ervaring heb (gehad) en je hoeft onderdelen heus niet vaker vervangen dan gemiddeld.
Wat wel nodig is is degelijk en tijdig onderhoud, zoals bij élke wagen.

ps: En vergeleken met de 'established' Duitse merken zijn Alfa-onderdelen helemaal niet duur, ga maar eens een schokdempertje kopen voor je A4 en je zal weten wat 'premium prijzen' zijn.

Wel zijn oudere Alfa's gevoelig aan de elektronica en natuurlijk heeft elk afzonderlijk model z'n mankementjes (maar ook z'n pluspunten) maar vertel me eens, bij welk automerk is dat niet zo?

BTW: nog snel een fabeltje uit de lucht halen: Alfa's roesten heus niet onder je kont weg, moest dat nog het geval zijn, dan verkochten ze niet meer en hield het merk simpelweg geen stand in de bikkelharde sector.

Uiteraard hebben ze die slechte reputatie ooit met een reden gehad en zoals met alle slechte reputaties geldt: hier geraak je nooit meer vanaf.

Ik ga TS hier ook niet in om het even welke richting sturen, het is een keuze die hij zelf moet maken op basis van gevoel en overweging... maak voldoende testritten met de auto's die je zou overwegen, dat is de enige tip die ik geef.

Oh en misschien ook nog: in het geval dat die Alfa 156 waarover je spreekt (ik vermoed dat je het over een 156 "facelift" hebt?), indien het een manuele bak is zou ik passen, tenzij je heel gespierde knieën hebt, die koppeling is nl. vrij ehm... "sportief" >:)

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 07-11-2016 13:41 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:58:
Lijkt me een no-brainer: ga voor de ford. Je zou nog kunnen dubben of het een focus moet worden of een mondeo....
Hier ook een Focus, voldoet qua alles aan het eisenlijstje :)
De Mondeo is een fractie groter in de kofferbak (het scheelt procenten op een halve kuub), binnenin wellicht ook ruimer, maar van de Focus rijden er veel meer rond. Mocht je nog eens een onderdeel nodig hebben lijkt dat me gunstiger.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 01:48:
Een tijd terug veel neergeteld voor een focus.
...
En de elektronische ramen achter...
Elektrische ramen achter zijn vrij zeldzaam bij de Focus.

Ik kan ook wel wat nadelen opnoemen van de Focus, maar tot nog toe zijn het allemaal vrij kleine dingetjes geweest. Als je het zelf doet kost het vrijwel niets.
En als je goed zoekt vind je er een van 1050 kg precies 8)

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 07-11-2016 13:19 ]

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik geloof dat de Focus Ghia wel elektrische ramen rondom heeft. Cruise control en climate control zijn ook wat zeldzamer opties op de Focus dan op de Mondeo die dat meer standaard heeft.

Als je dat wel wil maar de rij-eigenschappen van een compactere auto zoals een Focus graag houdt dan zou ik vooral ook naar de Volvo kijken. De 1.6 diesel van Volvo is erg zuinig.

De Mondeo legt in verhouding toch echt iets meer gewicht in de schaal en dat merk je bij de blauwe enveloppen, en in je verbruik.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:51

aap

Wij hebben ook een Focus (MKII) en die is best luxe uitgevoerd. Het is de Titanium-uitvoering en daar zie je er veel van, wsl. omdat die onder leaserijders populair was.

Daarvoor hadden we een Renault Megane Mk II (phase 1). Die had wel het een en ander aan kinderziektes, maar ik mis hem toch wel nu we de Focus hebben. Die Focus stuurt toch als een tank en ik merk nu pas hoe ik gehecht was aan het Franse gevoel 8)7
(Maar ik mag van mijn vriendin toch geen Renault meer kopen :-( )

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:08
Meulendijks89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:11:
[...]

Mazda 6 is ook een nette auto, alleen niet veel aanbod met mijn budget. Maar is tegen de tijd dat ik een auto ga kopen zeker een testrit waard als er tegen die tijd een mooie te koop staat.

[...]

Dat is dus ook wat ik tot nu toe veel heb gelezen, dat de phase 2 een betrouwbare auto is. Elke auto heeft natuurlijk wel wat.. ik denk dat als ik voor een laguna ga kijken sowieso een moet kopen met onderhoud historie aanwezig.
Precies.
De Laguna 2, phase 2 staat ook nog steeds op mijn lijstje.
Ik baseer me dan ook op de occasiontest van de ANWB:
"Dit vindt de Wegenwacht
De Renault Card in zijn eerste vorm kan niet tegen vocht. Vuil in de sleuf waar die card in moet, verstoort een goede werking. De modellen voor de facelift hebben last van een keur aan problemen. De elektronica laat ze veelvuldig in de steek, maar er zijn ook andere –mechanische- problemen, zoals een veel te snel verslijtende koppeling, met name bij de sterke dieselversies. Verder komen mankementen aan de versnellingsbak en wielophanging regelmatig voor. Dat was al het geval toen deze Laguna’s nieuw waren en het is er niet beter op geworden. De exemplaren van na de facelift zijn echter op tal van punten verbeterd en kennen daardoor niet meer problemen dan doorsnee moderne auto’s." en verderop
"Conclusie
Ja, de Laguna is verguisd, maar enige nuancering is daarbij wel op z’n plaats. De versies vóór de facelift in 2005 maken hun slechte reputatie helaas vaak waar, maar men gaat er gemakkelijk aan voorbij dat de latere een veel betere naam verdienen. Helaas werkt dat in de praktijk niet zo. Wat jammer dat Renault dit allemaal heeft laten gebeuren, zonder direct adequaat ingrijpen.".

Als zij nou gelijk hebben, dan hebben jij en ik straks een (best) goede stationwagen voor weinig geld :P

Overigens schijnt de Laguna 3 helemaal een erg goede auto te zijn. Die zijn helaas nog wel wat duurder: http://www.autowereld.nl/...avi-16080869/details.html

Hier eentje van een particulier, voor 7000 euro http://www.marktplaats.nl...f31&previousPage=lr&pos=1

[ Voor 4% gewijzigd door Hkuit op 07-11-2016 14:25 . Reden: 2e link toegevoegd ]

Verwijderd

[...]

Dat je niet zoveel onderhoud hoeft te doen is ook niet zo gek als je in tien jaar 5 auto's slijt :+

Het klopt wat je zegt hoor, vooral zelf het onderhoud doen kan een hoop schelen. Maar als je puur uitgaat van de standaard borrelpraat/de-oom-van-de-broer-van-mijn-achterburen-had-ook-zo'n-auto dan raden mensen al heel snel merken als Renault of Alfa af, terwijl er zat mensen zijn die dik tevreden in deze auto's rondrijden. En tja, als je graag en Alfa wilt rijden omdat je hem echt mooi vind, dan mag het ook wat geld kosten.

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Honda Accord of Toyota Avensis iemand?

Alfa zou ik zeker niet gaan als je afgaat op betrouwbaarheid. Renault zijn perfecte wagens voor leasing, na max 5 jaar ben je er vanaf en daarna beginnen de problemen (als je geluk hebt).
Ford wagens op leeftijd is altijd een gamble, electronica, frame en carrosserie zijn meestal wel ok, maar het zijn veelal de onderdelen van de motor die het voor bekeken houden bij Ford.

Zoals je al kan zien aan m'n avatar, ben ik een grote voorstander van Honda. Onderhoudskosten zijn onder gemiddelde, motor en versnellingsbak zijn subliem vergeleken met alle andere merken (buiten BMW en Toyota, deze komen in de buurt). Als je wat rond kijkt, kan je zeker een Honda Accord Tourer vinden, waarschijnlijk wel een 2.2 diesel of een 2.0 VTEC motor er in, maar deze zijn super betrouwbaar. De motorisaties van de Avensis ken ik niet zo goed, maar dit zijn ook superbetrouwbare modellen en onderhoud kost ook niet een donatie van je ingewanden.

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 16:54
Kijk anders eens naar de Mitsubishi Lancer wagon (facelift vanaf 2005 ongeveer). Vrij goedkoop doch spartaans en onverwoestbaar.
Als je er één met sportonderstel kunt bemachtigen, dan zijn ze super leuk om mee te rijden.
Veel exemplaren zijn ook met affabriek LPG-inbouw te vinden.

Zie ook: http://www.autoweek.nl/au...0&carvorm%5B%5D=3&sort=52

• Señor Sjon
anti-rsca schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:34:
Honda Accord of Toyota Avensis iemand?

Alfa zou ik zeker niet gaan als je afgaat op betrouwbaarheid. Renault zijn perfecte wagens voor leasing, na max 5 jaar ben je er vanaf en daarna beginnen de problemen (als je geluk hebt).
Ford wagens op leeftijd is altijd een gamble, electronica, frame en carrosserie zijn meestal wel ok, maar het zijn veelal de onderdelen van de motor die het voor bekeken houden bij Ford.

Zoals je al kan zien aan m'n avatar, ben ik een grote voorstander van Honda. Onderhoudskosten zijn onder gemiddelde, motor en versnellingsbak zijn subliem vergeleken met alle andere merken (buiten BMW en Toyota, deze komen in de buurt). Als je wat rond kijkt, kan je zeker een Honda Accord Tourer vinden, waarschijnlijk wel een 2.2 diesel of een 2.0 VTEC motor er in, maar deze zijn super betrouwbaar. De motorisaties van de Avensis ken ik niet zo goed, maar dit zijn ook superbetrouwbare modellen en onderhoud kost ook niet een donatie van je ingewanden.
De eerste accord tourer had anders wel wat weg van een lijkenwagen. :+ Heb zelf een Honda motor, maar echt goedkoop is Honda meestal niet qua onderdeelprijzen (als je ze nodig hebt...). Naar ik begrijp worden ze ook wel geregeld gejat?

• radium6969
  • Laatst online: 18-07 20:39
Ik stem ook voor een Mitsu, kun je prima de 3 ton mee aantikken is de ervaring. Uiteraard met normaal onderhoud. Weet niet of een Galant wagon ook in je klasse valt? Fijne ruime, en heerlijke reis auto's.

Als leeftijd niet zo een probleem is heb je ook een goede aan een Nissan Primera station met een 1.8 motor. Erg fijne blokken, zonder noemenswaardige problemen. De 2.0 is niet veel sterker, alleen bovenin.
Onderhoud is ook prima te doen. Qua gewicht is zo een primera nog best redelijk.

(Dan heb ik het over de 1.8 van voor 2002) Want de 1.8 in de 2002+ modellen verbruiken olie door te slappe zuigerveren, geen issue, maar geen fijne gedachte als je auto rijd.... 2.0 heeft daar weer geen last van....

[ Voor 18% gewijzigd door radium6969 op 07-11-2016 16:00 ]

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 15:16
Icephase schreef op maandag 07 november 2016 @ 02:40:
[...]

Dat van Renault klopt niet. Ja er zijn modellen geweest met problemen maar sinds de Mégane II en Laguna II phase 2 (bouwjaar 2003-2004+) zijn er geen noemenswaardige issues. Het is allemaal beeldvorming. Een kennis van me is Mercedes monteur en je wilt niet wéten met hoeveel elektronische problemen die hebben, zelfs nu nog. Maar het beeld is dat een Benz niet stuk kan, tja... Idem voor VW, ook die hebben blokken geproduceerd waar je met een grote boog omheen moet lopen.

Maar goed, elk merk heeft z'n maandagochtendexemplaren. Dus je moet ook een beetje mazzel hebben. Zeker weten doe je het nooit, zelfs niet als je nieuw en/of met garantie koopt...
De Laguna is een legendarisch slechte auto. Er zijn zelfs garages waar de Laguna geweigerd wordt.

PV Output

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

aap schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:47:
Die Focus stuurt toch als een tank en ik merk nu pas hoe ik gehecht was aan het Franse gevoel 8)7
Focus stuurt als een tank? Wacht maar tot je een Duitser rijdt, dan is de Ford ineens een schattig klein gooi-en-smijtwagentje.

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 15:16
Stoney3K schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:22:
Als je dat wel wil maar de rij-eigenschappen van een compactere auto zoals een Focus graag houdt dan zou ik vooral ook naar de Volvo kijken. De 1.6 diesel van Volvo is erg zuinig.
Dat blok is een PSA blok, daar zijn veel problemen mee: kapotte turbo's, roetfilter problemen en door het veel te kleine carter icm de roetfiltergeneratie het gevaar van een stijgend olie-pijl door de onverbrande diesel die in het carter terecht komt: motor slaat op hol en blaast zichzelf op. Ga dan voor het betrouwbare 2.0 blok, verbruikt nauwelijks meer.

PV Output

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10 01:47
Heb je de Dacia Logan MCV al overwogen? Er zit weinigs extra's op, maar de basis is heel betrouwbaar.
Ik raad je in ieder geval aan een paar gebruikerservaringen te lezen, beginnend bij de slechtste.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• DM89
wpeterw schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:17:
[...]

De Laguna is een legendarisch slechte auto. Er zijn zelfs garages waar de Laguna geweigerd wordt.
De Laguna was in het begin erg slecht. Rond 2005 is Nissan erbij gekomen en is de Laguna daardoor wel sterk verbeterd. Dit wil niet zeggen dat het nu een probleemloze auto is maar door de eerste Laguna's heeft hij een erg slechte reputatie, waardoor mensen ook meteen denken dat het slecht is wat niet persee zo hoeft te zijn vanaf 2005..
Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:58:
[...]

De eerste accord tourer had anders wel wat weg van een lijkenwagen. :+ Heb zelf een Honda motor, maar echt goedkoop is Honda meestal niet qua onderdeelprijzen (als je ze nodig hebt...). Naar ik begrijp worden ze ook wel geregeld gejat?
Heb zelf voordat ik de Fiat kocht ruim 8 jaar in een Honda Civic van 1998 gereden.. nooit problemen mee gehad. Aangezien ik nu een station wil staat de Honda helaas niet op het lijstje, dan zou ik bij de Accord uitkomen.. mooi ding maar te duur helaas anders wist ik het wel.
Arbitrator schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:45:
Kijk anders eens naar de Mitsubishi Lancer wagon (facelift vanaf 2005 ongeveer). Vrij goedkoop doch spartaans en onverwoestbaar.
Als je er één met sportonderstel kunt bemachtigen, dan zijn ze super leuk om mee te rijden.
Veel exemplaren zijn ook met affabriek LPG-inbouw te vinden.

Zie ook: http://www.autoweek.nl/au...0&carvorm%5B%5D=3&sort=52
radium6969 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:59:
Ik stem ook voor een Mitsu, kun je prima de 3 ton mee aantikken is de ervaring. Uiteraard met normaal onderhoud. Weet niet of een Galant wagon ook in je klasse valt? Fijne ruime, en heerlijke reis auto's.

Als leeftijd niet zo een probleem is heb je ook een goede aan een Nissan Primera station met een 1.8 motor. Erg fijne blokken, zonder noemenswaardige problemen. De 2.0 is niet veel sterker, alleen bovenin.
Onderhoud is ook prima te doen. Qua gewicht is zo een primera nog best redelijk.

(Dan heb ik het over de 1.8 van voor 2002) Want de 1.8 in de 2002+ modellen verbruiken olie door te slappe zuigerveren, geen issue, maar geen fijne gedachte als je auto rijd.... 2.0 heeft daar weer geen last van....
De Mitsubishi Lancer Station staat nu op mijn lijstje, de 2.0 intense in het blauw ziet er best stoer uit vind ik.. bedankt voor de tip, deze ga ik zeker overwegen alleen al omdat het een jap is.

Toch gaat het een moeilijke keuze worden.

Mitsubishi Lancer SW 2.0
Ford Mondeo / Ford Focus 1.6 tot 2.0
Renault Laguna 2.0

Ik zag dat iemand hier nog Peugot noemde? Mijn ouders hebben er een, zo'n 206 ei. Prblemen met ruitenwissers die geregeld aan gaan, veel roest. Motor is dan nog wel als nieuw. Mijn broer had de 307 dacht ik, grotere model. Alleen maar ellende met die auto. Mijn ervaring met Peugot is dus niet zo goed maar toch zijn er ook weer zoveel goede ervaringen met Peugot, eigenlijk het zelfde als de Laguna dus..

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 16:54
Een mooie short list.
Ik zou zeggen: ga proefrijden en ervaar het rijgedrag zelf.
Een auto in het echt ervaren kan je heel blij of heel teleurgesteld maken, weet ik uit ervaring.

• DM89
Arbitrator schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:37:
Een mooie short list.
Ik zou zeggen: ga proefrijden en ervaar het rijgedrag zelf.
Een auto in het echt ervaren kan je heel blij of heel teleurgesteld maken, weet ik uit ervaring.
Ga ik zeker doen begin van het nieuwe jaar.

Had graag gezien dat mijn budget wat hoger was maar goed afgelopen jaar samen gaan wonen in een nieuwbouw appartement en na een half jaar weer verhuist naar nieuwbouw huis dus dat heeft ook wat gekost en kost nog steeds geld :P maar goed heb 4 mooie auto's op het lijstje staan voor een leuk bedrag waar ik nog wel een hele tijd mee voorruit kan.

Hoef zelf niet de nieuwste ofzo als het maar goed is.

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 13:05
De reden waarom ik geen Franse auto's koop is dat ze 'te zacht' zitten. Het zit in eerste instantie heerlijk, maar als ik 2-3 uur achter elkaar in zo'n stoel zit kan je me opvegen. (Renault, Citroën als lease gehad vroeger)
Ik rijd al jaren in Ford Focus stations, en dat zit magnifiek. (IMO)

Weinig problemen (maar dat is in mijn geval, YMMV), en de diesels halen makkelijk 250K aan kilometers.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29

Daniel36

vernieuwde formule

Volgens mij is de lancer wat kleiner dat andere twee.
Wel een mooie wagen btw.

• DM89
Daniel36 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:24:
Volgens mij is de lancer wat kleiner dat andere twee.
Wel een mooie wagen btw.
Ja volgens mij klopt dat maar sowieso veel groter dan wat ik nu heb :)
JAVE schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:18:
De reden waarom ik geen Franse auto's koop is dat ze 'te zacht' zitten. Het zit in eerste instantie heerlijk, maar als ik 2-3 uur achter elkaar in zo'n stoel zit kan je me opvegen. (Renault, Citroën als lease gehad vroeger)

Weinig problemen (maar dat is in mijn geval, YMMV), en de diesels halen makkelijk 250K aan kilometers.
Daarvoor moet ik testritten gaan maken.. heb zelf liever wel een wat hardere stoel.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34

timovd

Voorsprong door techniek

[...]

Agree! Renaults na 2004 zijn prima. Alfa is veel duurder in onderhoud.
Ford is prima, maar niet per se voordeliger in onderhoud dan een Renault.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

aap schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:47:
Daarvoor hadden we een Renault Megane Mk II (phase 1). Die had wel het een en ander aan kinderziektes, maar ik mis hem toch wel nu we de Focus hebben. Die Focus stuurt toch als een tank en ik merk nu pas hoe ik gehecht was aan het Franse gevoel 8)7
Ik heb dat precies andersom: Ik heb nu een Renault (grand scenic, maar goed, het blijft frans) en had voorheen een Focus Ghia uitvoering. Dat strakke sturen van de ford (mede door de meer dan prima vering) en de steviger stoelen mis ik enorm nu ik de slappe franse hap heb... :)
Dat dus... :Y heb precies hetzelfde. Ik woon onder Maastricht in Belgie, mijn ouders in Den Helder. Na 3,5 uur sturen kom ik gebroken uit die grand scenic van me....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 18:58 ]

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
RWK__ schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:06:
Ik zou voor de Ford gaan, als het kan voor de Focus, maar een Mondeo is ook niet verkeerd.

Heb zelf een tijdje in een Laguna gereden, weliswaar van 2004, maar zoals @teigetjuh zegt; Renault is eigenlijk onbetrouwbaar. Zat problemen gezien en meegemaakt met Renault.. om van te huilen..
Tja dat is je persoonlijke ervaring.
ik rij al 7 jaar in een clio estate 1e was een benzine uitvoering
met plezier bijna 4 jaar mee gereden en ging met 150.000 km op de teller retour naar leasemaatschappij
deze auto heeft buiten de onderhoudsbeurten nooit de garage gezien.
2e deze keer een diesel zit nu bijna aan de 150.000 km met 180.000 mag die ook weer retour leasemaatschappij.
de dealer vindt het een rot auto want ze verdienen er niks aan buiten de beurten dan uiteraard die hij elke 30.000 km krijgt.
mijn keuze staat dus al weer vast renault clio estate is top auto.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:11
Ik heb het hele gesprek niet doorgenomen, maar valt een Skoda Octavia II ook niet binnen het budget te krijgen? Ik heb hem zelf en ik vind hem heerlijk! Ruimte, ook met mijn 1.94m, kwalitatief nooit problemen mee en smoelt in mijn optiek best aardig...

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:52:
Dat dus... :Y heb precies hetzelfde. Ik woon onder Maastricht in Belgie, mijn ouders in Den Helder. Na 3,5 uur sturen kom ik gebroken uit die grand scenic van me....
En dit is exact waarom rij eigenschappen oneindig veel belangrijker zijn dan betrouwbaarheid.

Mischien dat de ene auto 3 jaar mee gaat en de ander 4. Maar als je 4 jaar lang iedere dag gebroken uit je auto stapt dan garandeer ik je dat je liever een comfortabele auto had gehad die een jaar eerder naar z'n grootje was.

Jullie vinden de Fransen onplezierig, zo kan ik niet met de Duitsers door één deur terwijl ik zonder enige moeite 10 uur door rijdt in een Captur (hoewel m'n eerdere Megane GT prettiger zat ;))

Verwijderd

Als je voor een oude, goedkope occasion gaat zijn er 3 goede adviezen:

1. Japans
2. Japans
3. Japans

Ietwat gechargeerd natuurlijk, maar de kern van waarheid is zeer degelijk (made in Japan?).

Verder moet je een Alfa Romeo-fan die praat over betrouwbaarheid eigenlijk nooit geloven. Die zijn te zeer verblind door de liefde voor het merk, komt vooral heel veel onzin uit. Een oude, goedkope Alfa Romeo is vrijwel altijd een hele, HELE onbetrouwbare auto. Bar- en barslecht op dat vlak. Misschien dat Rover bij het volledige gebrek aan degelijkheid in de buurt komt, verder staan ze op eenzame diepte.

En dan ben ik nog best wel fan van het merk, het zijn heerlijke, karaktervolle auto's.

• DM89
De Nissan Primera is ook wel een leuke auto alleen de tellers zitten in het midden van het dashboard dat lijkt me dan weer minder..

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29

Daniel36

vernieuwde formule

Dat went snel hoor.

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:25:
De Nissan Primera is ook wel een leuke auto alleen de tellers zitten in het midden van het dashboard dat lijkt me dan weer minder..
Dat heeft de hyundai matrix ook... 3 jaar met veel plezier in gereden... alleen aan de luidruchtige kant... (waarschijnlijk door de 3cylinder diesel, de latere 4 cylinder is minder luidruchting)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 21:50 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:02
BvZwolle schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:38:
Ik heb het hele gesprek niet doorgenomen, maar valt een Skoda Octavia II ook niet binnen het budget te krijgen? Ik heb hem zelf en ik vind hem heerlijk! Ruimte, ook met mijn 1.94m, kwalitatief nooit problemen mee en smoelt in mijn optiek best aardig...
Vond de Skoda Octavia ook wel fijn rijden, is wel een hele lage auto.
En erg lang, haha!

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-11-2016 21:53 ]

My favorite programming language is solder.

• Clavis
Meulendijks89 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:25:
Klopt, lijkt mij ook niks. Vandaar dat ik voor een P11 heb gekozen. Wel een stuk ouder, maar ontzettend betrouwbaar.

Leuke auto, met 123 dkm NAP. Onder je budget zelfs ;)

http://www.autowereld.nl/...nap-20380312/details.html

[ Voor 17% gewijzigd door Clavis op 08-11-2016 09:15 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Clavis schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:58:
[...]

Klopt, lijkt mij ook niks. Vandaar dat ik voor een P11 heb gekozen. Wel een stuk ouder, maar ontzettend betrouwbaar.
En erg krokant soms. Bij alle vier de deuren kwam in een keer de roest opzetten en ook in de motorruimte. Maar wel heel erg betrouwbaar, zuinig, CVT automaat is wennen maar rijdt als een trein en zeker met de 2 liter motor. De binnenruimte was geweldig en je kan rustig 4 ton meerijden zonder problemen. Al met al, een hele fijne auto en een mooie auto voor die tijd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03

Arch-IT-ect

.nutter

Señor Sjon schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:58:
[...]

Over uiterlijk kunnen we discussieren, maar het klopt wel dat eerste model van Accord Tourer niet de meest flatterende lijnen heeft... Maar m.i. zijn er maar weinig wagens voor 2006 met mooie lijnen (of het moeten jaguars, lambo's en ferrari's zijn).

Onderdelen zijn niet duurder dan onderdelen van andere merken. Vroeger had Honda hier een broertje aan dood, dit kwam omdat alle onderdelen uit Japan kwamen, (duurdere loonkost en torenhoge transportkosten). Nu worden deze onderdelen aan vrij normaal tarief verkocht (bij dealers is dit nog steeds pokkeduur, maar een zoektocht op het net, zal je algauw naar schappelijke prijzen leiden).

Of ze veel gejat worden, heb ik geen flauw idee van, anyway, moest ik ooit een auto moeten jatten, zou ik ook voor een Japanner gaan >:)

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Pagina: 1