Ik wil een andere auto gaan kopen, dit moet het eerste kwartaal van 2017 gaan gebeuren.
Eind 2015 had ik een Fiat Stilo gekocht (DOM!), deze bleek achteraf helemaal naar de klote en ben toen flink voor de gek gehouden, uiteindelijk in mei 2016 na veel ellende weg gedaan en het geld kwijt. We hebben nu nog een oude Fiat maar willen dus een auto erbij gaan kopen, dit moet een station worden met benzine motor.
Na veel rondkijken naar stationwagons kwamen er 3 uit die ik er goed uit vind zien:
Ford Mondeo 1.8/2.0 bouwjaar 2005 chrome grill.
Renault Laguna 2 2.0 bouwjaar 2005 Phase 2.
Alfa Romeo 1.8/2.0 bouwjaar +-2004 facelift model
Voorkeur ligt nu vooral bij de eerste 2.
Budget ligt helaas niet zo hoog, zo rond de 3000-4000 euro. Max 180.000km
Over alle 3 de auto's lees ik goede en slechte dingen maar da's wel met elk merk en model. Had al begrepen dat ik bij de Renault moet kijken vanaf 2005 want dan zijn behoorlijk betrouwbaar.
Mij vraag is:
Wat zou tussen deze 3 de beste keus zijn qua betrouwbaarheid, onderhoud etc?
Eind 2015 had ik een Fiat Stilo gekocht (DOM!), deze bleek achteraf helemaal naar de klote en ben toen flink voor de gek gehouden, uiteindelijk in mei 2016 na veel ellende weg gedaan en het geld kwijt. We hebben nu nog een oude Fiat maar willen dus een auto erbij gaan kopen, dit moet een station worden met benzine motor.
Na veel rondkijken naar stationwagons kwamen er 3 uit die ik er goed uit vind zien:
Ford Mondeo 1.8/2.0 bouwjaar 2005 chrome grill.
Renault Laguna 2 2.0 bouwjaar 2005 Phase 2.
Alfa Romeo 1.8/2.0 bouwjaar +-2004 facelift model
Voorkeur ligt nu vooral bij de eerste 2.
Budget ligt helaas niet zo hoog, zo rond de 3000-4000 euro. Max 180.000km
Over alle 3 de auto's lees ik goede en slechte dingen maar da's wel met elk merk en model. Had al begrepen dat ik bij de Renault moet kijken vanaf 2005 want dan zijn behoorlijk betrouwbaar.
Mij vraag is:
Wat zou tussen deze 3 de beste keus zijn qua betrouwbaarheid, onderhoud etc?