Toon posts:

Script om taal in te stellen en onthouden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zeggen soms dat de simpelste dingen vaak de moeilijkste zijn.

Ik heb een website met 3 taken (Engels, Nederlands en Frans). Die is opgedeeld in 3 blokken (en, nl, fr) en met enkele CSS pagina's.

De bedoeling kun je raden denk ik. Ik wil een homepage maken waarop een keuzemenu te zien is om de voorkeurtaal in te stellen. Ok, dat is simpel.

Maar hoe creëer ik een cookie die de gekozen taal onthoudt zodat de gebruiker automatisch bij het volgende bezoek op de gekozen taal terechtkomt?

Ik heb al vanalles opgezocht maar niets concreet gevonden.
Heeft er iemand een niet al te moeilijke oplossing hiervoor?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou de cookies persoonlijk server-side afhandelen, maar om je antwoord te kunnen geven op de vraag moet je wel even iets meer vertellen over je website, te beginnen met... over welk platform hebben we het? php? asp.net?

Los van het platform: ik zou een cookie zetten met javascript op het moment dat je gebruiker een taal kiest, en server-side het cookie uitlezen en de daarin aanwezige taal gebruiken. En als die er niet is, dan kies je een standaard-taal.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n eigen web- en mailserver. De webserver draait op IIS Windows Server 2012 R2 en is kan ASP, ASPX en PHP pagina's inlezen. Ikzelf werk meestal met Asp.net.
Er zijn 2 databases aan gekoppeld en enkele PHP pagina's om nieuwe gebruikers toe te voegen aan de mailserver (zelf heb ik die niet geschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hebt de juiste techniek al gevonden. Wat lukt je precies niet? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt misschien grappig en je mag gerust lachen, maar ik weet niet hoe ik die cookie moet maken om de taal te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik zou inderdaad gewoon een cookie zetten en vervolgens de taal automatisch te detecteren aan de hand van de browser. Dat eerste was trouwens nog geen minuut op Google met als zoekterm "asp.net set a cookie" ;)

De helft van programmeren is weten hoe je moet zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, en ik maar zoeken 8)7
Zal het eens proberen.Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44