-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Nog meer winkels ?
Misschien een beetje te veel gevraagd ..
Hooguit maakt zo'n airco het 5 graden koeler, maar dan heb je het ook gehad, serieus. Als je echt een goede airco wilt, moet je een carrier nemen o.i.d.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb d'r ook zoëen staan, bakkie water erin, en dat koelt de lucht dan een beetje. Het is niet meer dan een ventilator, buiten de luchtstraal merk je er nix vanOp vrijdag 29 juni 2001 19:54 schreef Adarkar het volgende:
bij de gamma hebben ze een "mini" airco voor 150 piek, heb er ook eentje gehaald. je moet natuurlijk niet teveel verwachten voor 150 piek, het koelt niet een hele kamer, maar het is wel lekker om een beetje koele lucht tegen je aan te krijgen als je achter je peeceetje zit
Ze zijn wel prijzig, maar volgens mij heb ik dan wel levenslang plezier van !!
En een vette kamer !
mijne komt btw bij megapool vandaan:
ding koelt 120 kubike meter (prijs was iets van 899 piek
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Bij de Megapool zei je he ??
Morgen de stad in !!!
De answer_man heeft dezelfde....
Ik ben het niet met answer_man eens. 120m3 koelt hij echt niet. Als het heet is (op de zolderkamer bij mij) dan kan hij daar zeker niet tegenop koelen. In de wind van het apparaat is het wel lekker koel. Maar meer dan 5 graden onder de normale temperatuur zal hij het bij erg heet weer niet krijgen.
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je zit. Ik zit op een zolderkamer, de zon staat continu op het dak te branden. Maar als je op een normale kamer zit zou hij het best wel eens goed kunnen koelen.
Het is verder een degelijk en goed werkend apparaat. Ik heb hem een jaar geleden bij de Maxwell gehaald voor 999,- (zo te zien ben ik voor 100,- afgezet)
Remember there are no stupid questions, just stupid people...
Maar ik wil dus ook naar de zolder verhuizen en dan heb ik een echt goed apparaat nodig, die ongeveer 100m3 koelt.
Ik denk dat ik dan toch voor zo'n vet dure moet gaan ... Of misschien 2
Hoeveel Watt is die van 899,- ?
- de dakpannen witspuiten, zal een stuk warmte schelen
- meer (of betere) isolatie aanbrengen, met subsidie kost dat weinig. Neem dan wel lekker dik glaswol
- pc- en monitorwarmte-afvoerinstallatie, met fans enzo installeren, dan een buis naar buiten laten gaan waar de warmte naar buiten geleid wordt. Je hebt wel van die monitorafzuigsystemen geloof ik, of maak er gewoon zelf een!
Zo'n plafondventilator heeft op zich ook wel iets, niet duur, maar toch in de hele kamer een lekkere koele bries, kost zo'n 100 gulden, ook bij Gamma bijvoorbeeld.
Verwijderd
En als je de prijs wil dempen, kijk dan eens op sites als ibazaar (wel Belgisch
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKB010528LF160006
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dLF622343LF502380
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKL290398LF861329
Ik ga zeker zo'n apparaat kopen, niet 2dehands, want ik vind het een zeer grote uitgave, dan heb ik liever vanaf het begin garantie.
Ik denk dat ik rustig ga sparen. Ik heb hem pas volgend jaar zomer nodig, want ik wil pas na deze zomer verhuizen, waardoor ik nog niet hoef te zweten in de nieuwe ruimte!