• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29
Door dit benauwde weer, ben ik een beetje weg aan smelten. Ik ben dus op zoek naar een air-conditioning apparaat voor in huis.

Bestaan die wel? En waar kan zo'n ding kopen ?! Prijs maakt niet veel uit.

Het is ook omdat ik van plan ben naar zolder te verhuizen(5x8m!), >:) maar daar is de temperatuur :o nog veel hoger!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 18:53

Mark_640

In my memory

• Smarron
Wel grappig. Ik had hem iets goedkoper voorgesteld, maar alvast bedankt!

Nog meer winkels ?

Verwijderd

Bij de blokker hadden ze ook een airco voor 1500,- was wel vorig jaar

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:01
bij de gamma hebben ze een "mini" airco voor 150 piek, heb er ook eentje gehaald. je moet natuurlijk niet teveel verwachten voor 150 piek, het koelt niet een hele kamer, maar het is wel lekker om een beetje koele lucht tegen je aan te krijgen als je achter je peeceetje zit :)

• Smarron
Ik wil dus wel een apparaat hebben die ongeveer 90m3 koelt.

Misschien een beetje te veel gevraagd ..

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij hebben ook zo'n ding van ongeveer 1500 gulden. Je moet er niet teveel van verwachten, je krijgt er echt geen ijskoude lucht van, zoals je in de auto weleens hebt, met airco.
Hooguit maakt zo'n airco het 5 graden koeler, maar dan heb je het ook gehad, serieus. Als je echt een goede airco wilt, moet je een carrier nemen o.i.d.

• Xtuv
  • Laatst online: 09:03
Gewoon een paar 120mm Delta HP's gebruiken :P ;)

Verwijderd

Nou ik vind 5 graden zeer de moeite waard. 23 ipv 28 graden is echt relaxt, maar wel een beetje prijzig.

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 19:54 schreef Adarkar het volgende:
bij de gamma hebben ze een "mini" airco voor 150 piek, heb er ook eentje gehaald. je moet natuurlijk niet teveel verwachten voor 150 piek, het koelt niet een hele kamer, maar het is wel lekker om een beetje koele lucht tegen je aan te krijgen als je achter je peeceetje zit :)
Ik heb d'r ook zoëen staan, bakkie water erin, en dat koelt de lucht dan een beetje. Het is niet meer dan een ventilator, buiten de luchtstraal merk je er nix van :(

• Smarron
Ik denk dat ik er wel 1 ga kopen bij http://www.airpur.nl

Ze zijn wel prijzig, maar volgens mij heb ik dan wel levenslang plezier van !!

En een vette kamer !

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
d8 je van de makro?

mijne komt btw bij megapool vandaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.cornelis/PICT0008.JPG

ding koelt 120 kubike meter (prijs was iets van 899 piek :P )

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• Smarron
Damn !! Zoveel m3 en zo goedkoop ?!
Bij de Megapool zei je he ??

Morgen de stad in !!!

• Platel
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Hey, ik zie daar mijn airco staan :o)
De answer_man heeft dezelfde....
Ik ben het niet met answer_man eens. 120m3 koelt hij echt niet. Als het heet is (op de zolderkamer bij mij) dan kan hij daar zeker niet tegenop koelen. In de wind van het apparaat is het wel lekker koel. Maar meer dan 5 graden onder de normale temperatuur zal hij het bij erg heet weer niet krijgen.
Het hangt er natuurlijk vanaf waar je zit. Ik zit op een zolderkamer, de zon staat continu op het dak te branden. Maar als je op een normale kamer zit zou hij het best wel eens goed kunnen koelen.
Het is verder een degelijk en goed werkend apparaat. Ik heb hem een jaar geleden bij de Maxwell gehaald voor 999,- (zo te zien ben ik voor 100,- afgezet)

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Smarron
Ik heb hem gezien bij de Megapool, hij is gewoon fl 999,-

Maar ik wil dus ook naar de zolder verhuizen en dan heb ik een echt goed apparaat nodig, die ongeveer 100m3 koelt.

Ik denk dat ik dan toch voor zo'n vet dure moet gaan ... Of misschien 2 >:) aanschaffen !!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Wij hebben voor ons nieuwe zolder-kantoor ook zeker zo'n ding nodig! Maar we zitten een beetje tegen onze 3600Watt limiet aan...schiet natuurlijk niet echt op met zo'n airco...
Hoeveel Watt is die van 899,- ?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als echte tweaker kun je natuurlijk ook:

- de dakpannen witspuiten, zal een stuk warmte schelen
- meer (of betere) isolatie aanbrengen, met subsidie kost dat weinig. Neem dan wel lekker dik glaswol
- pc- en monitorwarmte-afvoerinstallatie, met fans enzo installeren, dan een buis naar buiten laten gaan waar de warmte naar buiten geleid wordt. Je hebt wel van die monitorafzuigsystemen geloof ik, of maak er gewoon zelf een!

Zo'n plafondventilator heeft op zich ook wel iets, niet duur, maar toch in de hele kamer een lekkere koele bries, kost zo'n 100 gulden, ook bij Gamma bijvoorbeeld.

Verwijderd

Mijn vriend heeft een hele goeie, die koelt zijn zolderkamer ook helemaal (toch vrij groot) en het is niet enkel een frisse luchtstroom, de kamer wordt wel degelijk gekoeld. Als je dat spul een uur voor je gaat slapen opzet, is het tegen dan echt wel aangenaam. Ik zou zeggen,neem eens contact met hem op via icq 40440891 als je wil weten welk model.
En als je de prijs wil dempen, kijk dan eens op sites als ibazaar (wel Belgisch :) ).
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKB010528LF160006
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dLF622343LF502380
http://ibazaar.be/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKL290398LF861329

• Smarron
Hmm, ik denk dat zo'n propeller niet werkt, wan ik heb een puntdak op mijn zolder. Ook verder geen zin om de hele zolder te gaan verbouwen met isolatiespul. En het koelt niet. Dat is juist wat ik wil.

Ik ga zeker zo'n apparaat kopen, niet 2dehands, want ik vind het een zeer grote uitgave, dan heb ik liever vanaf het begin garantie.

Ik denk dat ik rustig ga sparen. Ik heb hem pas volgend jaar zomer nodig, want ik wil pas na deze zomer verhuizen, waardoor ik nog niet hoef te zweten in de nieuwe ruimte!

Verwijderd

je meot die dingen ook inde winter kopen, dat scheelt je zo 50% van de prijs.
Pagina: 1