PSN tegoed kaart verlopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 7.896 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:10
Ik heb vorig jaar zomer samen met mijn ps4 2 psn tegoed kaarten gekocht van 50 euro. Ik heb er toen meteen 1 gebruikt en de andere kaart in de kast gelegd omdat ik niet wilde dat mijn kinderen al het te goed in 1x op zouden maken.

Nu wilde ik net de tweede kaart gebruiken en die geeft nu de melding dat deze verlopen is.

Nu staat er op het doosje wel dat ze maar 12 maanden geldig zou zijn, maar ik had niet verwacht dat dit zo strikt zou zijn (zeker omdat dit nog een psn kaart is die niet geactiveerd hoeft te worden bij de kassa). Dus ze kunnen eigenlijk niet eens weten wanneer deze is aangeschaft.

Iemand nog tips of ideeën wat ik hier nog aan kan doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Uhmmie op 06-11-2016 20:18 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Beste antwoord (via Uhmmie op 07-11-2016 12:24)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

Rmg

Mja bellen: 020 709 5025 over een half uurtje zijn ze open. Waarschijnlijk krijg je zonder problemen een nieuwe code of tegoed op je account aangezien dit volgens de Nederlandse wet niet helemaal jofel is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat heb je zelf al gevonden? Ik mis nu je eigen inzet.

Wat zei Playstation bijvoorbeeld toen je ze belde/mailde hiermee? En wat vertelde de webshop waar je de kaarten gekocht had?

Ik laat voor nu het topic open, maar toon je geen eigen inzet dan gooi ik een slotje op het topic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmmie
De mediamarkt zegt dat ik contact op moet nemen met Sony en van Sony heb ik nog geen reactie ontvangen op mijn email (ze zijn momenteel niet telefonisch bereikbaar).

Met Google kon ik helaas geen goed voorbeeld vinden van andere mensen met hetzelfde probleem. Mijn voornaamste vraag is, of een psn tegoed kaart hetzelfde is als een bijvoorbeeld een cadeaubon? Of dat dit door de wet als twee verschillende dingen wordt gezien. Ook hierop kon ik geen goed antwoord vinden met Google. Ik heb wel gevonden dat voor cadeaubonnen namelijk de wet veranderd is en dat deze niet meer mogen verlopen als er geen aanschafdatum opstaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik raad aan vooral dit artikel te lezen om te weten hoe het binnen Nederlands recht zit.

https://webwinkelrecht.nl...sduur-van-een-cadeaucard/

Ik zou vriendelijk contact opnemen en beargumenteren dat de dienst nog steeds beschikbaar is zoals bedoeld, en er dus niet een moeilijk te bedienen vraag wordt gesteld.

Vermoedelijk zijn ze daar schikkelijk mee. Het systeem is wellicht strikt ingericht, maar bij contact met support zou ik flexibiliteit verwachten. Je moet het doel van het systeem daarbij in acht nemen; het gaat om het omzetten van het ene tegoed naar het andere. Waarom is het tegoed na verzilvering wel lang houdbaar?
Deze zaken zijn relevant voor de reden van beperking van houdbaarheid.

Maar zoals gezegd: begin met een constructieve dialoog. Dat lost vaak de problemen al op :)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 06-11-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uhmmie schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:15:
Ik heb vorig jaar zomer ...

Nu wilde ik net de tweede kaart gebruiken en die geeft nu de melding dat deze verlopen is...

Nu staat er op het doosje wel dat ze maar 12 maanden geldig zou zijn...

maar ik had niet verwacht dat dit zo strikt zou zijn ...

Iemand nog tips of ideeën wat ik hier nog aan kan doen?
Wat zou je hier aan moeten willen doen? Je wist (of moest weten) hoe lang ze geldig zijn, je hebt er zelf voor gekozen om de tweede te laten verlopen, en je hebt er daarna nog bijna een half jaar overheen laten gaan.

Mijn tip: koop gewoon een nieuwe tegoedkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

tinzarian schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:54:
[...]

Wat zou je hier aan moeten willen doen? Je wist (of moest weten) hoe lang ze geldig zijn, je hebt er zelf voor gekozen om de tweede te laten verlopen, en je hebt er daarna nog bijna een half jaar overheen laten gaan.

Ik zeg: lees jij eerst de reactie en de linkjes van Floppus nog maar eens. Je hebt op méér recht dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 13:25
tinzarian schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:54:
Klinkt in mijn oren een beetje kort door de bocht.
Het tegoed is € 50,--, vind ik het alsnog zonde geld.
Ja, je hebt gelijk dat TS hierin laks is geweest, maar je mag toch wel hopen dat Sony uit coulance positief zal reageren

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:46

Rmg

Mja bellen: 020 709 5025 over een half uurtje zijn ze open. Waarschijnlijk krijg je zonder problemen een nieuwe code of tegoed op je account aangezien dit volgens de Nederlandse wet niet helemaal jofel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

sbruynis schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:45:
Ja, je hebt gelijk dat TS hierin laks is geweest, maar je mag toch wel hopen dat Sony uit coulance positief zal reageren
Nee, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Omdat waardebonnen tegenwoordig niet zomaar meer mogen verlopen. Ze vertegenwoordigen in principe gewoon een bedrag in euro's. Er zijn uitzonderingen, maar ik vraag me af of er aan de voorwaarden wordt voldaan om daaronder te kunnen vallen. Dit is immers gewoon een "universeel" tegoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 21:51
sbruynis schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:45:
[...]

Klinkt in mijn oren een beetje kort door de bocht.
Het tegoed is € 50,--, vind ik het alsnog zonde geld.
Sony PlayStation en coulance? Meerdere malen met ze te maken gehad maar coulance is ze daar onbekend.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:29
Uit de link van Floppus (want die heeft niet iedereen gelezen volgens mij):
De regels zijn als volgt: als de cadeaucard alleen een uitgiftedatum heeft is hij 5 jaar geldig vanaf het moment van aankoop.

Indien de cadeaucard echter zowel een uitgiftedatum heeft als een geldigheidsduur is deze in beginsel de door het bedrijf aangegeven geldigheidsduur geldig. Een bedrijf mag namelijk zelf bepalen hoe lang de cadeaucard geldig is, zolang dit maar langer is dan 1 jaar. Is de cadeaucard korter dan een jaar geldig dan is dit in strijd met de wet (art.6:236 onder g BW) en kun je deze geldigheidsduur vernietigen. Gevolg? De cadeaucard krijgt dan een onbeperkte geldigheidsduur.
Als de geldigheidsduur 12 maanden is, doet het er volgens mij helemaal niet meer toe of er nou wel of geen uitgiftedatum en geldigheid op staan, want twaalf maanden is niet grote dan 1 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:04
celshof schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:35:
Uit de link van Floppus (want die heeft niet iedereen gelezen volgens mij):

[...]
Als de geldigheidsduur 12 maanden is, doet het er volgens mij helemaal niet meer toe of er nou wel of geen uitgiftedatum en geldigheid op staan, want twaalf maanden is niet grote dan 1 jaar.
En op welke dag precies verliep de kaart dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uhmmie
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Zo zie je maar weer dat er erg veel onduidelijkheid heerst over dergelijke tegoed bonnen.

Maar back on topic..

Ik heb zojuist contact gehad met Sony. In eerste instantie gaf de medewerker aan dat ik een geldige code had en dat deze (na controle) op mijn account zou moeten werken. Toen ik aangaf dat dit niet zo was ging hij even met een collega overleggen.

Niet veel later kreeg ik te horen dat mijn code niet juist geactiveerd zou zijn in de winkel en dat ik er dus mee terug moest naar de winkel. Hierop gaf ik aan dat dit nog zo'n ouderwetse code was met kraslaag in een doosje (ipv alleen een kaartje) en dat deze codes dus geen activatie behoeven. Dit snapte de medewerker niet en ik moest maar een foto van de kaart + bon naar hun toe mailen en dan zouden ze er binnen 14 dagen op terug komen.

Echter werkte de code in eens wel nadat ik de telefoon had opgehangen..

Erg vage gang van zaken, maar gelukkig heb ik mijn 50 euro tegoed alsnog ontvangen...

Voortaal toch maar beter opletten.

[ Voor 29% gewijzigd door Uhmmie op 07-11-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 16:29
Uhmmie schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:49:

En uiteraard heeft Sony helemaal niets gedaan.... Dat heb ik vaker gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
celshof schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:20:
[...]
En uiteraard heeft Sony helemaal niets gedaan.... Dat heb ik vaker gehoord ;)
Idd, maar liever op deze manier en dat ik mijn tegoed uit eindelijk alsnog heb. Dan dat ik kan fluiten naar mijn 50 euro ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
Uhmmie schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:49:
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Zo zie je maar weer dat er erg veel onduidelijkheid heerst over dergelijke tegoed bonnen.

Maar back on topic..

Ik heb zojuist contact gehad met Sony. In eerste instantie gaf de medewerker aan dat ik een geldige code had en dat deze (na controle) op mijn account zou moeten werken. Toen ik aangaf dat dit niet zo was ging hij even met een collega overleggen.

Niet veel later kreeg ik te horen dat mijn code niet juist geactiveerd zou zijn in de winkel en dat ik er dus mee terug moest naar de winkel. Hierop gaf ik aan dat dit nog zo'n ouderwetse code was met kraslaag in een doosje (ipv alleen een kaartje) en dat deze codes dus geen activatie behoeven. Dit snapte de medewerker niet en ik moest maar een foto van de kaart + bon naar hun toe mailen en dan zouden ze er binnen 14 dagen op terug komen.

Erg vage gang van zaken, maar gelukkig heb ik mijn 50 euro tegoed alsnog ontvangen...

Voortaal toch maar beter opletten.
toon volledige bericht
100% zeker dat je 'm in eerste instantie correct had ingevuld? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Normaal zetten we geen slotjes op opgeloste vragen, maar deze keer doe ik het toch. Het begint hier steeds verder off-topic te raken.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.