MSI, SCSI en Promise mysterie

Pagina: 1
Acties:

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 20:34
Ik heb mijn nieuwe pc in elkaar gezet (tb1200), in mijn bios van mn MSI K7T Turbo RAID zeg ik dat de bootvolgorde "first scsi, then ata100" is, en mijn 1e bootdevice is FLOPPY, 2e = SCSI, 3e = HDD1.

Nu heb ik een probleem, ik kan prima booten vanaf mijn scsi schijf, raid 0 werkt ook prima, MAAR raid 0 werkt alleen maar totdat ik de computer uit zet, als ik dat doe dan geeft bij de volgende boot de promise onboard kaart aan dat er één van de twee ibm's (60gxp) offline is. Gooi ik die raid array echter weg en maak ik een exact dezelfde nieuwe array aan.....dan werkt het hele spul weer tot de volgende koude boot.

Ik hoop dat jullie iets weten want dit werkt niet echt relaxt.

Bedankt,

daansan

I love it when a plan comes together!

• daansan
oh ja, vergeten te vermelden

de scsi kaart is een adaptec aha2940u2w met twee cheetahs eraan, een plex lezer, een yamaha brandertje en een seagate tapedrive..

Opstarten van cdrom lukt me trouwens ook niet... (van de plex)

promise kaartje is zoals gezegd onboard en daaraan hangen twee ibm 60gxp 40gb schijven, elk op een apart channel.

Verwijderd

je hebt dus een scsi kaart en promise RAId?.....windows(en je bios) ziet die promise als scsi...als je daar mee wil booten moet je zorgen dat de irq van de promise lager is dan die van de scsi(wel ff aan de volgorde van irq's denken)...maar waarom je array steeds niet werkt...geen idee...draai ff dat test proggie dat je bij IBM kan downen....

• daansan
welk test proggie bedoel je precies?

ik zit net pas in de IDE wereld, dusse....

• daansan
Oplossing:

Sluit beide IDE schijven op één raid kanaal aan.
Dan werkt het weer.

Groeten,

Daansan

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jaja, ook via GoT bedank ik je nog maar een keer, Daan. ;)

hier draait alles ook weer perfect :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Pagina: 1