Aankoop advies voor 15/17" inch GTX1070 laptop (GT62VR niet)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een MSI GT62VR Dominator Pro 010-NL gekocht en was zeer teleurgesteld. (en teruggestuurd)

De laptop maakt mij gewoon te veel lawaai.

Welk alternatief bestaat er die wel rustig is?

Ik snap dat de fans moeten werken maar zelfs bij het aanmaken van een profiel en de fans op laag gezet irriteerde mij het ventilator geluid enorm.

Ik wil dus bij office/surfen/etc.. taken een stille laptop die als ik 3d/gpu zaken doen heus wel mag blazen.

Ik zit nu te denken aan een Alienware 15R3 maar Dell werkt niet echt mee. Reageren nergens op, geen nummer om te bellen, chat op site werkt niet, etc... beetje jammer voor zo'n bedrag laptop.

Ik wil minimaal een GTX1070 ivm oculus rift. Scherm FullHD, hoeft geen 4k te zijn.

Ook overweeg ik een ASUS GL502VS, die zou rustiger moeten zijn. Op Youtube zijn filmpjes die 'meten' en zou de AW15R3 het stilste zijn.

Ik heb momenteel een laptop met een 950m en die is echt rustig tijdens office taken.

Wat raden jullie aan?

[ Voor 5% gewijzigd door hawkeye73 op 06-11-2016 19:55 . Reden: terugsturen vermeld ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De GT62VR maakt teveel lawaai? Volgens mij staat deze erom bekend dat hij zeer rustig is. De MSI White Brand versie (MS-16L1) kun je zelfs met een desktop 6700K bestellen.

Met de custom ventilatorprofiel kun je de fans op 0% zetten. Heb je hier wel naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
ja, ik heb in de dragon software de fan speed op laagst gezet, power save mode, etc... maar blijft zoemen ik vond ook een artikel over MSI Silent Option, maar dit is voor mij een no-go. Dit vind ik ook terug op andere sites (bijv. http://www.notebookcheck....book-Review.171215.0.html ). Minimaal DB bij load 40/46. Dat kan rustiger zijn maar het geluid was irritant. Een fluitende toon net zoals hier op die site beschreven, ik vind het verschrikkelijk! Ik heb hier een oudere Acer met 950m (http://www.notebookcheck....book-Review.153424.0.html) en die is echt stil tijdens office/surfen (en geen fluittoon) terwijl ik de MSI met geen enkele manier echt 'stil' kreeg, bleef altijd blazen ook al was het licht. Ik vind het wel logisch als bij load met gpu het ding lawaai maakt. Geen problemen mee. Maar rustig surfen en office werkzaamheden moet ie voor mij toch echt stil zijn. Volgens mij zijn dit soort laptops niets voor mij. Dacht dat ze veel rustiger waren. Bij notebookcheck.net zie ik veel reviews met de system noise een issue. Ik ben hier heel gevoelig voor, net zoals deze reviewer.

Als ik geen desktop had gehad had ik misschien een 17" overwogen. Die maken ook minder lawaai, gelezen in die reviews van notebookcheck.net met meetwaardes erbij. Scheelt echt.

Om af te sluiten. Als een nieuwe laptop van deze prijsklasse uit de doos nu en dan zo'n irritant geluid maakt, hoe moet dit dan zijn als de laptop fans beetje versleten zijn. Voor mij reden om terug te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Als je een GTX 1070 wil betekent dat enorm veel hitte in je systeem. Zoals je wel weet zijn het nu desktop level GPU's, dat betekent ook desktop GPU heat. Daarom zitten er vaak flinke fans in omdat je anders te snel thermal throttling krijgt.

Als je een 15 inch systeem hebt is dit meer het geval dan bij een 17 inch omdat je daar meer 'air-flow' space hebt, dus hoeft de lucht iets minder hard te stromen.

Fans op 0 zetten zou ik nooit doen...

Ik denk dat het enorm lastig wordt om een stille 1070 te vinden, 1060 moet wel lukken maar dat kan inderdaad lastig zijn met VR. Misschien zoals je zegt de AW, maar dan heb je ook een grote kist van 3.5kg. (groot dus veel air flow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de GT73VR-6RE-205NL en deze hoor ik amper.
Zelfs bij het spelen van BF1 is de laptop bijna niet te horen.

Is wel 2800 euro, dus weet niet of je dat voor een laptop overhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06-2023
Alienware heeft nu 10% korting op al haar producten, tot 9 november geldig.

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
@KoudeKoffie.... ik heb gezien dat de GT73VR inderdaad flink rustiger is.maar inderdaad geen 2800, misschien de 1060 overwegen maar denk het niet. Heb 1080 in PC wil niet te veel verschil.

@thomaszomer Alienware kan goede produkten maken maar toch durf ik niet te bestellen. De reden is, ik vind nergens 10% terug als ik wil bestellen, tot aan betalen/paypal knop staat gewoon de prijs. Ik kan nergens bellen als consument. Twitter hebben ze na 3 dagen gereageerd dat ze geen vragen qua aankoopadvies kunnen doen aan consumenten. Dacht het niet dus met een notebook van 2200.

Ik wacht even dat ik mijn geld terug krijg en denk dat ik rond maart weer eens ga kijken wat er dan allemaal te koop is. Surfacebook komt er ook aan. Misschien dat de prijzen en modellen met minder lawaai meer in de markt staan. Of misschien wel firmware upgrades of tools om fans nog beter te regelen. Voor nu beslis ik ff alles op hold te zetten. merci voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
Je kan in je winkelmandje een waardebon toevoegen. ''alien10''

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Dus een 1060 is wel rustiger? Misschien de GS63VR? Die is rustiger en dunner. 37 dB in tegenstelling tot de 40 dB bij GT62VR.... max is zelfde dB... maar maakt me niets uit.

Zoveel keuze maar tsja... even rustpauze inlassen :)
ProGamerIII schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:05:
Als je een GTX 1070 wil betekent dat enorm veel hitte in je systeem. Zoals je wel weet zijn het nu desktop level GPU's, dat betekent ook desktop GPU heat. Daarom zitten er vaak flinke fans in omdat je anders te snel thermal throttling krijgt.

Als je een 15 inch systeem hebt is dit meer het geval dan bij een 17 inch omdat je daar meer 'air-flow' space hebt, dus hoeft de lucht iets minder hard te stromen.

Fans op 0 zetten zou ik nooit doen...

Ik denk dat het enorm lastig wordt om een stille 1070 te vinden, 1060 moet wel lukken maar dat kan inderdaad lastig zijn met VR. Misschien zoals je zegt de AW, maar dan heb je ook een grote kist van 3.5kg. (groot dus veel air flow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Thomaszomer schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:48:
Je kan in je winkelmandje een waardebon toevoegen. ''alien10''
merci voor de tip

Ik laat het even...

Ik vind de mededeling ook voor kerst gegarandeerd blah blah... en niet kunnen bellen eventjes een no-go. Dat is over 1,5 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
Kan ik me voorstellen. Ik vind zelf de site ook enorm vervelend. Daarnaast kun je pas ''echt'' configureren als je in je winkelmandje kiest voor ''systeem aanpassen''. Toen kon ik pas selecteren dat ik graag de grotere accu wil en stroomadapter.

Maar succes met uw zoektocht. Ik zit zelf ook nog te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Accu aanpassen vind ik niet, heb jij de Alienware 17 gekozen?

BTW die ALIEN10 korting is wel mooi.... hopelijk komt die korting nog eens langs...
Thomaszomer schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:54:
Kan ik me voorstellen. Ik vind zelf de site ook enorm vervelend. Daarnaast kun je pas ''echt'' configureren als je in je winkelmandje kiest voor ''systeem aanpassen''. Toen kon ik pas selecteren dat ik graag de grotere accu wil en stroomadapter.

Maar succes met uw zoektocht. Ik zit zelf ook nog te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
Als je klikt op systeem aanpassen, kun je ergens onderaan kiezen voor een 240W/330W stroomkabel. Iets verder naar onder kun je de bijbehorende adapter kiezen (240W).

Als ik dan naar de volgende pagina ga, krijg ik de keuze voor een 4 cells accu of 6 cells.

Ik heb dan de alienware 15 R3 (goedkoopste variant) met UHD scherm en 128GB ssd + 1TB hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
in duitsland hebben ze een zeer interessante OMEN laptop. Volgens mij is deze niet in Nederland te verkrijgen. Hij heeft SSD(m2) 16gb ddr4, 1070GTX en 4k ips beeldscherm. Volgens mij hebben de HP omen laptops dat in Nederland geen UHD resolutie??

http://www.notebooksbilli...+w107ng+gaming?nbb=45c48c

Ik weet alleen niet op het toetsenbord ook qwerty is.
Mocht je een NL shop vinden dan hoor ik het graag :)

bij de mediamarkt: geen UDH maar wel 16gb intern en voor €1800 .Dat is is goedkoper dan de NL versie in pricewatch en toch zelfde of betere specs.
http://www.mediamarkt.de/...hp-17-w104ng-2168218.html

[ Voor 19% gewijzigd door harrybeuker op 07-11-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Ik wil eigenlijk geen UHD scherm, wil ultra op fullhd aankunnen... ik heb begrepen dat UHD niet lekker schaalt naar FullHD als je games toch op FHD zet ipv UHD.

FHD versie is inderdaad super aanbieding.... Ik denk helaas QWERTZ...

Niets voor mij.... http://www.gameswelt.at/h...ok-mit-einem-manko,266382 (ze schrijven 53dB en zelfs onaangenaam hard... even ter vergelijking... ik vind de 40-46dB van de MSIs al niet fijn.... dus gaat hem voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Ik had de één na duurste genomen (ik hoef geen 4k scherm) en kon die dingen niet kiezen.

Ga jij het bestellen? Ik wil wel van iemand horen hoe het geluid is van de fans enzo....
Thomaszomer schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:02:
Als je klikt op systeem aanpassen, kun je ergens onderaan kiezen voor een 240W/330W stroomkabel. Iets verder naar onder kun je de bijbehorende adapter kiezen (240W).

Als ik dan naar de volgende pagina ga, krijg ik de keuze voor een 4 cells accu of 6 cells.

Ik heb dan de alienware 15 R3 (goedkoopste variant) met UHD scherm en 128GB ssd + 1TB hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 19:01
Ik zit met hetzelfde zoektocht. Een 15 inch laptop met gtx 1070.
Ik twijfel tussen de clevo P650RS-G GTX 1070, Asus GL502 en de allienware.
Voordeel van clevo is de vele uitbreidingsmogelijkheden, zou een goede koeling hebben en zowel g-sync als optimus
De Asus is relatief gezien erg voordelig met name in duitaland. Maar dan zit je met de toetsenbord.
De allienware is relatief gezien iets prijziger maar beter gebouwd. Heeft geen optimus en is 1 kilo zwaarder dan de clevo en Asus.
Ik ben er ook niet over uit.

Btw 4k schaalt wel goed aangezien het 4x1080p is. 3k schaalt bijvoorbeeld niet goed.

Is het misschien zo dat de meeste veel lawaai maken omdat ze geen optimus ondersteunen en dus de 1070 continue aanstaat?

[ Voor 9% gewijzigd door Iceman1987 op 07-11-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
hawkeye73 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:54:
Ik wil eigenlijk geen UHD scherm, wil ultra op fullhd aankunnen... ik heb begrepen dat UHD niet lekker schaalt naar FullHD als je games toch op FHD zet ipv UHD.

FHD versie is inderdaad super aanbieding.... Ik denk helaas QWERTZ...

Niets voor mij.... http://www.gameswelt.at/h...ok-mit-einem-manko,266382 (ze schrijven 53dB en zelfs onaangenaam hard... even ter vergelijking... ik vind de 40-46dB van de MSIs al niet fijn.... dus gaat hem voor mij niet worden.
wat is de stilste 17 inch laptop met een 1070 dan? daar ben ik ook wel geinteresseerd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
Hmm bijzonder. Misschien krijg ik die opties vanwege het 4K scherm. Ik twijfel nog, weet niet zo goed wat ik moet kiezen. Ik las laatst dat alienware in verhouding vrij duur is. Met korting kom ik nu op iets meer dan €1700. Maargoed, heb nog 2 dagen om te twijfelen.. :?
hawkeye73 schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:55:
Ik had de één na duurste genomen (ik hoef geen 4k scherm) en kon die dingen niet kiezen.

Ga jij het bestellen? Ik wil wel van iemand horen hoe het geluid is van de fans enzo....

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Ik gebruik http://www.notebookcheck.net/ en dan hun reviews, staat bijna altijd System Noise als onderdeel. Eerlijk en meten.

Je kunt dan zoeken op GTX1070, 17" en bijvoorbeeld Noise under load <= 40 dB.

Klik hier.
harrybeuker schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:13:
[...]

wat is de stilste 17 inch laptop met een 1070 dan? daar ben ik ook wel geinteresseerd in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Ik heb tot nu toe nog geen enkele GTX1070 laptop gevonden met Optimus, jij wel? Ik lees dat nergens bij Clevo..

Als ik die Clevo vol doe met mijn wensen kom ik op 2057 euro... alleen vind ik nergens info over koelen enzo.

Als ik de Clevo P651RP6-G neem dan is ie nog luider (46-49 db in verhouding tot 40 db MSI, te luid voor mij dus) .... zie http://www.notebookcheck....book-Review.172321.0.html vooral de alinea "The chassis manufacturer could also improve the idle behavior. While the base level of 31 to 32 dB(A) is very discreet and you can only hear a quiet rusting fan (the left one sometimes stands still), sometimes annoying noise peaks occur without any obvious reason. Quite undemanding tasks such as web browsing or installations sometimes force unnecessary changes in the fans' rotation speeds. This behavior is typical of Clevo Barebones, whereas it has already been improved in the past 1 to 2 years." zegt voor mij genoeg.

De ASUS of de Alienware... of misschien zelfs toch de MSI GS63VR met 1060.... twijfel...

Hopelijk snel review info over de nieuwe Alienware. Zien we echt of die zo stil is. Hoop van wel!
Iceman1987 schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:09:
Ik zit met hetzelfde zoektocht. Een 15 inch laptop met gtx 1070.
Ik twijfel tussen de clevo P650RS-G GTX 1070, Asus GL502 en de allienware.
Voordeel van clevo is de vele uitbreidingsmogelijkheden, zou een goede koeling hebben en zowel g-sync als optimus
De Asus is relatief gezien erg voordelig met name in duitaland. Maar dan zit je met de toetsenbord.
De allienware is relatief gezien iets prijziger maar beter gebouwd. Heeft geen optimus en is 1 kilo zwaarder dan de clevo en Asus.
Ik ben er ook niet over uit.

Btw 4k schaalt wel goed aangezien het 4x1080p is. 3k schaalt bijvoorbeeld niet goed.

Is het misschien zo dat de meeste veel lawaai maken omdat ze geen optimus ondersteunen en dus de 1070 continue aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-08 09:01
Ik zit ook te twijfelen om de alienware 15 r3 te halen. Vind het een prachtige laptop, en nu helemaal met de 10% korting. Ik ga dan persoonlijk voor de 1070 versie met 120hz gsync scherm. Er zijn op internet al wel wat reviews over te vinden maar je word er ook niet echt wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
hawkeye73 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:34:
Ik heb tot nu toe nog geen enkele GTX1070 laptop gevonden met Optimus, jij wel? Ik lees dat nergens bij Clevo..
Dit komt doordat een Nvidia een keuze maakt, er is ondersteuning voor G-Sync OF Optimus. Beide kan niet, misschien over een of twee jaar wel, maar dat is nog even afwachten. De modellen die nu op de markt zijn met een 1070 kaart zijn erg game-gericht, dat kun je simpelweg afleiden uit het uiterlijk.

Voor deze game-laptops is G-Sync een enorm mooie toevoeging, het heeft namelijk een drastische impact op de 'realtimeness' van wat je ziet. Daarom wordt er vrijwel altijd gekozen voor G-Sync bij een 1070, bij een 1060 zal er waarschijnlijk ook wel wat Optimus te vinden zijn. (nog niet naar gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Zag er inderdaad mooi uit tijdens gameplay. De GS63VR heeft 1060 met Optimus.... misschien verklaard dat de 37 dB tijdens normale load.
[Voor deze game-laptops is G-Sync een enorm mooie toevoeging, het heeft namelijk een drastische impact op de 'realtimeness' van wat je ziet. Daarom wordt er vrijwel altijd gekozen voor G-Sync bij een 1070, bij een 1060 zal er waarschijnlijk ook wel wat Optimus te vinden zijn. (nog niet naar gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
ProGamerIII schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:26:
[...]

Dit komt doordat een Nvidia een keuze maakt, er is ondersteuning voor G-Sync OF Optimus. Beide kan niet, misschien over een of twee jaar wel, maar dat is nog even afwachten. De modellen die nu op de markt zijn met een 1070 kaart zijn erg game-gericht, dat kun je simpelweg afleiden uit het uiterlijk.
Dat is niet waar. Meeste laptopdesigners hebben idd een keuze gemaakt tussen g-sync of optimus zoals Asus en Allienware. Maar het is mogelijk, wel technisch iets lastiger. Clevo het geïmplementeerd. Zie hier.
Maar je kunt op de site van Clevo zelf kijken.
Daar staat het als hybride gpu oid.
Je kunt in de bios instellen of je wilt dgpu of hybride.
Als je het fijne wilt weten dan verwijs ik naar notebookrevieuw.com . Daar is een hele ervaringstopic over het betreffende laptop. Dus ja, g-sync en optimus kan. En voorzover ik weet heeft alleen Clevo het geïmplementeerd.
En daar is de mening dat clevo een van de betere koelingsystemen heeft. staan ook foto's van een gigantisch koelingsysteem de 1070.

[ Voor 5% gewijzigd door Iceman1987 op 08-11-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Als ik hier iets aan kan toevoegen: ik heb zelf nu sinds een weekje een nieuwe laptop van BTO (welke gewoon Clevo barebones gebruikt) met een 1060 erin. Deze heeft inderdaad G-Sync maar niet Optimus volgens mij, maar wel zoals gezegd een soort alternatief in de vorm van MS Hybrid.

Nu heb ik nog geen tijd gehad om de laptop hard uit te testen qua prestaties bij gamen e.d. maar ik heb wel vast een beetje rondgekeken. BTO heeft een test versie van W10 home voorgeïnstalleerd op de laptop staan inclusief drivers e.d. en er zit een soort control panel bij waarmee dat MS Hybrid bestuurd wordt. Al is mij nog niet helemaal duidelijk of dit nu alleen een grafisch paneeltje is waarmee een door Microsoft ingebouwde functie bestuurd kan worden, of dat deze software zelf het schakelen tussen integrated/dedicated GPU mogelijk maakt.

In ieder geval kan je in dat programma zelf gebruikersprofielen kiezen zoals battery saving, performance etc. en dan kan je zelf nog selecteren welke GPU je precies gebruikt. Dus er zit wel degelijk zoiets in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
Iceman1987 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:57:
[...]

Dat is niet waar. Meeste laptopdesigners hebben idd een keuze gemaakt tussen g-sync of optimus zoals Asus en Allienware. Maar het is mogelijk, wel technisch iets lastiger. Clevo het geïmplementeerd.

Daar staat het als hybride gpu oid.
Je kunt in de bios instellen of je wilt dgpu of hybride.
Hier was ik niet mee bekend, maar dan maak je dus alsnog een keuze en heb je of G-Sync of Optimus. Opzich wel redelijk makkelijk te veranderen maar je iGPU gaat dan uit als je voor G-Sync kiest. Misschien dat Clevo/Sager meer technische risico's nemen om hun marktaandeel te vergroten of dat Asus/MSI de prijs zo laag mogelijk wil houden en daarom geen iGPU integreerd.

Zou leuk zijn als het straks switchbaar wordt zonder reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 23:24
Net bij een andere topic ook al gepost maar misschien dat je er wat mee kan:

Ik heb een Asus Rog uit Duitsland besteld namelijk de Asus ROG GL502VS-FY042T (https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1). Kost je wat maar dan heb je ook ECHT wat. Ik vond de 1060 namelijk niet zo toekomst proof (minstens 3 jaar) en wat je toch merkt is dat je in Nederland veel compromis moet sluiten.

Ik wou een goed scherm, snelle CPU, 16GB DDR4, een rappe SSD en mocht niet meer dan 2.5kg wegen. Het enige nadeel is dat als je uit Duitsland besteld dat je QWERTZ krijgt maar als je zoals ik blind kan typen en je toetsenbord in Windows aanpast moet dat geen probleem zijn ;) plus ik werk op kantoor op een aparte scherm en mechanisch toetsenbord.

Wellicht dat je ook op Amazon.de beter even kan kijken, zijn qua prijzen ook wat fijner.

[ Voor 4% gewijzigd door Headblast op 09-11-2016 14:41 ]

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceman1987
ProGamerIII schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:22:
[...]

Hier was ik niet mee bekend, maar dan maak je dus alsnog een keuze en heb je of G-Sync of Optimus. Opzich wel redelijk makkelijk te veranderen maar je iGPU gaat dan uit als je voor G-Sync kiest. Misschien dat Clevo/Sager meer technische risico's nemen om hun marktaandeel te vergroten of dat Asus/MSI de prijs zo laag mogelijk wil houden en daarom geen iGPU integreerd.

Zou leuk zijn als het straks switchbaar wordt zonder reboot :)
Klopt, je hebt geen G-sync met de iGPU, maar is dat nodig? G-Sync is met name van belang als je gaat gamen.
Het is niet volledig perfect wellicht, maar beter dan wat de andere fabrikanten hebben neergezet op dit gebied.

• hawkeye73
Alienware 15 R3 reviews...

Dave Lee heeft nu review op youtube: YouTube: Alienware 15 R3 Review (GTX 1070) - 25% Thinner!!

Lisa Gade van MobileTechReview ook: YouTube: Alienware 15 R3 Review

[ Voor 5% gewijzigd door hawkeye73 op 10-11-2016 15:24 . Reden: AW15R3 erbij vermeld ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeerKaas
Ik heb de alienware 15 R3 gekocht, zal wel even mijn persoonlijke ervaring geven als ik hem binnen heb!

• Rikkert.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 22:23
Let op dat die Alienwares veel problemen hebben met CPU overheat, dit is ook de reden dat ik het heb geannuleerd en wacht tot ze goed zijn..
Zie reddit bijvoorbeeld.

• hawkeye73
Ja graag. Vooral lawaai tijdens office en surfen ben ik benieuwd. Alvast merci !
rikdenhartog7 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:01:
Ik heb de alienware 15 R3 gekocht, zal wel even mijn persoonlijke ervaring geven als ik hem binnen heb!

• hawkeye73
Begreep dat dit meestal 6820HKs waren. Wat ik veel las is net dat de AW15R3 geen thermale issues had en throttling. Even in de gaten houden dan.
Rikkert. schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:27:
Let op dat die Alienwares veel problemen hebben met CPU overheat, dit is ook de reden dat ik het heb geannuleerd en wacht tot ze goed zijn..
Zie reddit bijvoorbeeld.

• HeerKaas
Ik ben zelf gegaan voor de i7 6700hq ik weet dat er overhittings problemen zijn met de 6820HK. Ben ook voor de 120hz gsync optie gegaan en de 1070. Heb geen ssd gekozen want wil er zelf de samsung 960 evo er nog inzetten

update: Ik krijg de laptop wss pas de 29e. Heb contact gehad met dell en de laptop was niet meer op vooraad dus moet wachten...

[ Voor 22% gewijzigd door HeerKaas op 14-11-2016 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:36
Zelf heb ik een MSI GT62VR 6RD, deze maakt van zichtzelf ook iets geluid, al is het maar weinig. Tijdens het spelen van games is dat geen probleem, dan merk je het niet eens, maar bij een beetje browsen vond ik het ook storend.
Dit heb ik opgelost door "Silent option" te downloaden, dit stelt je in staat de fans bij lage temperatuur helemaal uit te zetten. Daarnaast heb ik een spindown tijd ingesteld voor de HDD zodat deze ook niet meer te horen is. Het resultaat: een 100% stille laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf een MSI met de 6820HK, maar geen CPU overheating bij mij.
Is dit merk gebonden aan de Dell laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Ik heb besloten om even te wachten. Even geen early adopter taferelen :) Op dit moment geen zin in. Komen straks wel nieuwe modellen en duidelijke oplossingen zoals ook Uiterlix meld. Over tijdje neem ik wel de definitieve beslissing, niet 123 nieuwe laptop nodig.

Merci allemaal voor de feedback en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Hmm Nu was ik van plan deze laptop aan te schaffen, tot ik op dit topic stuitte. Is het geluid dan werkelijk zo storend? Als ik game, game ik met een headset op. Voor mij gaat een betere koeling van de componenten, boven meer geluid van de fans.

Naast deze laptop is de HP Omen 17 w121ND ook interessant. Ook een GTX1070, 16gb ram en een IPS scherm, maar dan op 17" en met een 512GB ssd voor 100euro minder. (alleen niet leverbaar..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arniebomba schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:55:
Hmm Nu was ik van plan deze laptop aan te schaffen, tot ik op dit topic stuitte. Is het geluid dan werkelijk zo storend? Als ik game, game ik met een headset op. Voor mij gaat een betere koeling van de componenten, boven meer geluid van de fans.

Naast deze laptop is de HP Omen 17 w121ND ook interessant. Ook een GTX1070, 16gb ram en een IPS scherm, maar dan op 17" en met een 512GB ssd voor 100euro minder. (alleen niet leverbaar..).
De HP Omen is gewoon op voorraad.
Vandaag bestaald, morgen in huis. ;)

Hoor er tot nu toe weinig negatiefs over, zeer mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:20:
[...]

De HP Omen is gewoon op voorraad.
Vandaag bestaald, morgen in huis. ;)

Hoor er tot nu toe weinig negatiefs over, zeer mooi prijsje.
De omen met 1070 is niet op voorraad. Die met 1060 wel. En ik wil uiteraard die met 1070 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arniebomba schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:18:
[...]

De omen met 1070 is niet op voorraad. Die met 1060 wel. En ik wil uiteraard die met 1070 :)
NVM

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 11:24 ]

Pagina: 1