Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen WIFI als PS4 aanstaat. Op zoek naar een nieuwe router?

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views

Vraag

• Awulle
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-03-2021
Hoi.

Allereerst excuses als ik dit in het verkeerde gedeelte heb gepost, heb ong 10 minuten gescrolled om het juiste topic te vinden :D

Ik heb glasvezel van Telfort en gebruik de bijgeleverde router. Dat is de Sitecom WLR 400 geloof ik.
Het probleem is dat als de Sony PS4 aanstaat, ik geen wifi verbinding meer heb in de rest van het huis.

De PS4 is bekabeld via mijn router.
Ik heb de PS4 ook via Wifi verbonden, maar ook dan is er geen wifi beschikbaar voor de laptops, smartphones etc.

Is dit iets wat jullie vaker hebben gelezen?

Ik denk dat ik een andere router moet gaan aanschaffen.

Welke router zouden jullie aanraden?
Het liefst dual band, max 80,- eu, en die ik samen met mijn Ps4 en laptops/smartphones kan gebruiken.

Alvast bedankt _/-\o_

Andrew

Alle reacties

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 21:00

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Waarom wifi op je ps4 als je al een utp kabel eraan hebt hangen??

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Frank1973 schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:13:
Waarom wifi op je ps4 als je al een utp kabel eraan hebt hangen??
Dit, al moet ik wel zeggen dat dat enkel symptoombestrijding i.p.v. een oplossing is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zoek je wifi ip adres van de ps4 eens op, en kijk of deze al ergens wordt gebruikt.
Werkt wifi uberhaubt op de ps4?

Anjunabeats

• Awulle
Bedankt voor de reacties,

Excuus,

Ik bedoel te zeggen dat als mijn playstation aanstaat, en ik lekker online aan het rammen ben, dat de wifi in mijn huis het niet meer doet.

Dus mijn vriendin kan niet meer whatsapp / facebooken, op zowel de laptop als de smartphone
Ik kan geen whatsapp ontvangen op mijn telefoon bijv, tenzij ik switch naar 4G.

Als de playstation uitstaat, of als ik de netwerk kabel eruit haal, hebben we dit probleem niet.

Wifi op de PS4 doet het overigens gewoon.

Maar snappen jullie het probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Awulle op 06-11-2016 20:45 ]

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Het is een beetje vreemd dat de ps4 voor problemen zorgt, terwijl je wel online kunt gamen. De verbinding naar de ps4 werkt in ieder geval wel :D

Heb je je router al eens volledig gereset?

Anjunabeats

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Vraag me af of je dan wel bekabeld nog kan internetten op de laptop bv.
Lijkt er op alsof de lijn dicht zit?
Zie je nog wel je Wifi SSID en kan je wel connecten maar niet internetten.
Of zie je ook geen SSID en schakel je vanzelf over op 4g?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Awulle
Wizai, gereset door de router paar minuten van het stroom te halen.
Terug naar fabrieksinstellingen heb ik (nog) niet gedaan.

Darkside, SSID staat er wel, hij geeft ook aan verbonden met. Maar bij app bijv klokjes en als ik een internet pagina open, staat er dat die niet kan weergeven.

Indd eens proberen of de lappie bekabeld wel kan als de ps4 ook aanstaat.

Als ik de PS4 alleen via Wifi aan heb staan,(dus de kabel eruit) blijft het probleem zich voordoen en doen al mijn andere apparaten het niet op de WIFI.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst excuses als ik dit in het verkeerde gedeelte heb gepost, heb ong 10 minuten gescrolled om het juiste topic te vinden :D
10 minuten lang en niet Componenten Aankoopadvies gevonden voor aankoopadvies (wat dit topic is) of trouwens Netwerken (want naast aankoopadvies stel je vragen over je netwerkproblemen) :?

Dan zou ik wat doen aan je leessnelheid (vooral gezien eerste van die twee nota bene boven Overige Hardware staat in het subforumlijst :o ).

We worden als crew niet bepaald vrolijk van dit soort 'disclaimers' - als je het niet zeker weet, vraag dan gewoon na, contactgegevens van relevante crew staan in alle subfora. Doe je die moeite niet en kom je met een verhaal als dit... tja...

Hoe dan ook, voor een aankoopadviesvraag voldoet dit topic niet (zie CAA beleid - er ontbreekt o.a. een eigen voorstel en motivatie voor dat voorstel) en voor een vraagtopic in Netwerken ontbreekt alle relevante info (er bestaat geen "Sitecom WLR-400" en verder meld je niets over je netwerk of wat er - muv PS4 - op aangesloten is).

Ik zou zeggen bepaal eerst of je de problemen die je nu hebt wilt troubleshooten, of dat je gewoon zonder meer een nieuw apparaat wilt kopen. En open dan een fatsoenlijke topic in het juiste subforum. Dit topic is nu vleesch noch visch en zou in beide gevallen toch dicht gaan, dus doe ik het hier alvast.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.