Toon posts:

Opslag MacBook Pro upgrade d.m.v. SD card

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een hele goede avond :)

Situatie:
- Ik heb een MacBook Pro 120 GB, 2016.
- Opslag zit vol.
- Ik heb op TNW (zie link) een oplossing gezien waarbij gebruik gemaakt wordt van een 200GB Sd card & Reader. Een vergelijkbaar concept, echter wel duurder is TarDisk($399).

Mijn vraag luidt als volgt:
- Nu zou ik graag een 200 GB SD kaart willen kopen (zie link) echter twijfel ik of deze direct functioneert. Waarom? Omdat in het artikel van TNW heb gelezen dat je een soort van "minidrive" nodig hebt. Moet ik deze los erbij kopen?

- Wat is jullie mening/feedback? Hoor het graag! _/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-11-2016 19:04)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
denk dat ts een macbook pro model 2015 bedoeld. (alleen gekocht in 2016)..

Als je altijd toegang hebt tot internet zou ik eerder gaan voor opslag in de cloud. altijd toegankelijk vanaf meerdere devices.

Of lokaal eens kijken welke data je er af kan halen en die thuis op je nas of wat dan ook bewaren.
Hangt er ook puur vanaf wat je primaire werkzaamheden op je macbook zijn. ALs het puur opslag is van data die je af en toe eens nodig hebt dan zou ik dat thuis op een externe schijf opslaan.

Daarnaast zou ik zelf ook niet zo snel meer het "instap-model" kopen.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. maak nooit gebruik van mijn SD slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat is er mis met een gewone USB-HDD of een SD-card aan/in een externe cardreader?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
USB-HDD, ik heb geen zin om iedere keer dat ding mee te sjouwen en eraan te koppelen. Sd card met externe card reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:26
Ik heb zelf een jetdrive Lite. deze is zo klein dat hij niet ver uitsteekt. Je ziet een 1 - 2 mm uitsteken aan de zijkant. Je titel is wat misleidend. Je hebt het over opslagruimte, niet over geheugen.

[ Voor 24% gewijzigd door carpebios op 06-11-2016 19:29 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Het hoeft niet, je mag ook gewoon een "normale" SD-kaart of adapter gebruiken. Die zal dan alleen een stukje uitsteken.

Die mini-adaptertjes speciaal voor een macbook zijn trouwens ook wel op ebay te krijgen voor een paar euro.

[ Voor 25% gewijzigd door mcDavid op 06-11-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@carpebios, excuus, ik zal de titel aanpassen.
@mcDavid, bedankt, zitten er nog verschillen in mini adaptertjes omtrent snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 21:17:
@carpebios, excuus, ik zal de titel aanpassen.
@mcDavid, bedankt, zitten er nog verschillen in mini adaptertjes omtrent snelheid?
De adapters zijn het probleem niet, let vooral op de snelheid van de kaartjes zelf. Neem eentje met een beetje fatsoenlijke read en write. Standaardkaartjes halen rond de 20/10, dat is huilen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SanDisk MicroSD Ultra 200GB 80MB/s Class 10 , deze oke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Ik neem aan dat je eigen internetverbinding ook toegang tot google heeft? Typ de naam in gevolgd door "benchmark" of "review" en je weet net zo veel als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met geheugen te maken :?

Die upgrade je (indien mogelijk) met (SO-)DIMMs. Je hebt het in je topicstart al over opslag.

Titelfix: "Geheugen MacBook Pro upgrade d.m.v. SD card" -> "Opslag MacBook Pro upgrade d.m.v. SD card"

Sowieso is een topic over opslag hier in PMG op de verkeerde plek, los daarvan hebben we aparte subfora voor Macgebruikers. Ik verplaats deze.

Move PMG -> M&S

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mcdavid, niet zo zuur doen.. je begint naar azijn te ruiken.
@Dion, heb dat geprobeerd, lukt mij niet als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:04:
Volgens mij is er op tweakers een eigen onderzoeksplicht, mcdavid doet (in mijn ogen) niet zuur, misschien had hij het wat anders kunnen verwoorden. Maar we gaan er hier toch een beetje van uit dat je zelf wel op kan zoeken of een SD kaartje al dan niet geschikt is.

En nu is het tijd voor koffie. :O

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:04:
Het is niet echt netjes om mensen die je proberen te helpen uit te maken voor azijnpissers.

Afgezien daarvan; we verwachten hier op wel enige mate van eigen inzet. Dat houdt in dat je eerst zelf een antwoord probeert te vinden op je vragen. Je hoeft absoluut niet alles zelf te weten, maar als je er zelf niet uitkomt is het wel erg handig om te vertellen waar je allemaal naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed. Op die manier kunnen we je het beste helpen, en komen we niet met oplossingen die je al lang en breed hebt geprobeerd.

Dat gezegd hebbende: een MacBook Pro 2016 met 120 GB aan opslag bestaat niet. Je kunt ze krijgen met minimaal 256 GB of meer. Als je opslag dus vol zit kun je 'm wellicht beter terugsturen en eentje met een grotere SSD bestellen. Anders zit er niks andes op dan met een externe HDD/USB-stick/SD-cardreader of cloud-opslag aan de gang te gaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Laatst online: 04-10 06:36
Ik heb in mijn MacBook Air ook een 64GB microSD-kaart zitten, puur voor wat opslag. Daarvoor maak ik gebruik van DX.com-versie van de Nifty Minidrive. Werkt hetzelfde, lekker felgroen kleurtje en hij steekt een paar mm uit. Linkje.

[ Voor 19% gewijzigd door me_mrtn op 07-11-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

De 2016 heeft ook geen SDkaartpoort, dus dat kan helemaal niet zo.

En ik heb er toevallig wel 1 in mijn iMac zitten, en opzich werkt het wel, maar hij wil ook wel eens spontaan unmounten, dan moet ie er even uit en weer in. Niet helemaal optimaal.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 22:14
denk dat ts een macbook pro model 2015 bedoeld. (alleen gekocht in 2016)..

Als je altijd toegang hebt tot internet zou ik eerder gaan voor opslag in de cloud. altijd toegankelijk vanaf meerdere devices.

Of lokaal eens kijken welke data je er af kan halen en die thuis op je nas of wat dan ook bewaren.
Hangt er ook puur vanaf wat je primaire werkzaamheden op je macbook zijn. ALs het puur opslag is van data die je af en toe eens nodig hebt dan zou ik dat thuis op een externe schijf opslaan.

Daarnaast zou ik zelf ook niet zo snel meer het "instap-model" kopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@iedereen, bedankt voor het meedenken, waardeer ik erg.

Betreft inderdaad model 2015.
Pagina: 1