Een efficiënte all-in-one printer gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Ik zoek een?
Efficiënte All-in-One printer ter vervanging van mijn huidige printer; pricewatch: Canon Pixma MG5250
Features die het apparaat moet hebben: Plug & Play (in ieder geval geen gezeur met 'kan apparaat niet vinden'), Inkjet, AirPrint, Wifi, scanner, kopieerfunctie, onder en achterlade, label functie mag maar moet niet. Maar bovenal, een stuk efficienter met de inkt omgaan dan mijn huidige printer en tevens grotere cardridges, ik moet nu te vaak inkt wisselen, terwijl de cardridges via bijvoorbeeld 123inkt al vrij duur zijn.

Wat is je budget?
Maximaal 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik print veel, soms is het nodig, soms omdat ik bepaalde documenten op papier wil, ik print heus niet al mijn rekeningen en documenten, stop judging. Tevens heeft mijn vriendin regelmatig creatieve uitspattingen die geprint moeten worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niets, alles lijkt op elkaar en echte efficientie vergelijkingen vind ik nergens. Het merk maakt me niet veel uit, zo lang ze me maar niet proberen uit te zuigen met de minst efficiënte cartridges

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 21:30

Croga

The Unreasonable Man

Efficiënter? Vergeet het maar.....

Het hele doel van dit soort printers is te zorgen dat je zoveel mogelijk inkt moet kopen. Daarmee wordt het geld verdient. Niet met de printer zelf.

Wat wellicht nog je beste optie is, is om twee printers aan te schaffen. Één kleuren inkjet voor de creatieve uitspattingen, en een zwart/wit laser voor alle andere zaken. Lasers zijn nogsteeds oneindig veel "efficiënter" dan inktjet, als het op kosten per pagina aan komt.

• MadDogMcCree
Croga schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:53:
Efficiënter? Vergeet het maar.....

Het hele doel van dit soort printers is te zorgen dat je zoveel mogelijk inkt moet kopen. Daarmee wordt het geld verdient. Niet met de printer zelf.

Wat wellicht nog je beste optie is, is om twee printers aan te schaffen. Één kleuren inkjet voor de creatieve uitspattingen, en een zwart/wit laser voor alle andere zaken. Lasers zijn nogsteeds oneindig veel "efficiënter" dan inktjet, als het op kosten per pagina aan komt.
Laser heb ik ook aan gedacht, maar toners zijn wel zo'n flinke investering, ik twijfel of ik daar wel genoeg voor print, ik neem aan dat de toners niet oneindig mee gaan? Dan is het wellicht duurkoop. Een tweede printer heb ik helaas de ruimte niet voor.

Ik heb hiervoor ook een Canon gehad (geen idee meer welk model), op zich een prima printer, maar ging helaas stuk. Deze had veel grotere cartridges, ik heb het idee dat hoe kleiner de cartridge is, hoe meer je uiteindelijk betaald. Alleen al grotere cartridges zou dus al een flinke verbetering kunnen zijn.

Ter verduidelijking, de huidige (3rd party) cartridges die ik koop via een inktseller zijn 23ml (zwart groot) en 13ml (zwart, geel, blauw, roze) (19ml en 8ml wanneer ik Canon cartridges zou aanschaffen).

[ Voor 8% gewijzigd door MadDogMcCree op 06-11-2016 19:04 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:54
Je hebt ook goedkope all in one inkjets die je zo kan ombouwen dat ze met externe (grote) inkt containers werken. Veel efficiënter (lees prijs per pagina) kan het niet. Ik bedoel zoiets als de epson ecotank.
Edit: Ah. Het principe heet CISS..

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 06-11-2016 19:21 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:18

DarkSide

theres no place like ::1

De meest canons hebben een XL cartridge.
Heb zelf een 4250. En daar heb je normale cartigdes voor en XL cartridges waarmee je veel meer paginas kunt printen. Inkt wel duurder, maar per pagina goedkoper dan de normale kleine cartidges die standaard geleverd worden.

Een Laserprinter is idd duurder, De toner ook, maar je kan er ook echt veel meer pagina's mee printen.
Zeker als je veel print is het vaak uiteindelijk wel voordeliger. Maar wel een investering.
Zeker omdat je tegewoordig voor een paar tientjes een Inkjet hebt met wifi, scanner, kleurenscherm etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

DarkSide schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:06:
Zeker omdat je tegewoordig voor een paar tientjes een Inkjet hebt met wifi, scanner, kleurenscherm etc.
Voor €85 heb je een laser die hetzelfde doet.... De investering is niet veel groter dan bij een inkjet alleen krijg je er wel meteen een hele berg meer paginas bij.....

Let ook op, TS, dat een laser printer nooit hoeft te spoelen vanwege uitdrogen en de toner niet veroudert. Die toner blijft z'n werk wel gewoon doen.....

[ Voor 16% gewijzigd door Croga op 06-11-2016 19:21 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:18

DarkSide

theres no place like ::1

Ok. Dacht dat een kleuren laser, met scan en netwerkfunctionaliteit toch nog wat duurder was.

Zelf print ik niet zoveel. En last van uitdrogen heb ik nog niet gehad.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eerst even wat het prijsverschil is tussen een kleurenlaser multifunction en een inktjet. Verkoedelijk 50 a 100 euro. Das een setje kleureninkt en dan heb je het er uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Inkt zal na een paar maanden steeds slechter werken als hij nog steeds niet leeg is. Toner blijft een paar jaar goed.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

DarkSide schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:24:
Ok. Dacht dat een kleuren laser, met scan en netwerkfunctionaliteit toch nog wat duurder was.
Ik weet niet hoe het zit met kleuren lasers... Ik zei ook in mijn originele opmerking: Kleur met inkjet doen, Z/W laser ernaast voor de rest....

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

CEA is voor apparatuur zoals besproken in CE. Denk daarbij aan TV's, speakers, receivers, mediaspelers, et cetera. Printers vallen onder Harde Waren.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MadDogMcCree
Ik heb me even wat meer verdiept in laser printers, ik twijfel of dit echt iets voor mij is. Het is nu ook weer niet zo dat ik maandelijks een binder vol pagina's afdruk. Een All-in-one is echt een must, gezien ik gewoon geen ruimte heb voor 2 printers. Tevens vind ik het gemakkelijk dat alles in één is.

Qua betaalbaarheid is er in mijn geval eigenlijk maar 2 opties, en die zitten al flink boven het budget;
pricewatch: Samsung SL-C480W
pricewatch: Dell E525w

De Samsung is nog relatief compact, de Dell lijkt me gigantisch.

Tevens heb ik begrepen dat Laser printers niet ideaal zijn om foto's te printen. Nu print ik niet vaak foto's, maar toch. Ik denk dat laser in mijn geval gewoon niet geschikt is. Tevens vind ik het wel fijn om een snelle printer te hebben, ppm lijkt bij lasers flink lager te zitten.

Ik ga toch op zoek naar een inkjet printer, gezien er aan laser voor mij gewoon teveel nadelen zitten. Nu nog een vinden met cartridges van circa 20ml per kleur.

• MadDogMcCree
Ik denk dat het de volgende printer wordt. Helaas wel boven het budget, maar inktpatronen zijn per ml een gigantische stap goedkoper:

pricewatch: Epson EcoTank ET-2550
Pagina: 1