Is mijn GTX 660 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 836349

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vraag
Is mijn GTX 660 kapot?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geforce Experience, driver 375.70 (de meest recente)

Een aantal (3 tot 3.5) jaar geleden heb ik een Acer computer aangeschaft met een i5 3350p, 8GB aan RAM (DDR3), 1TB hdd (hier heb ik een ssd aan toegevoegd), een nVidia GTX 660 en een 500W voeding.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd (Al zo'n ongeveer 5x), de case vrijgemaakt van stof, de kaart uit het apparaatbeheer verwijdert.

De laatste tijd liep mijn computer vaak vast; mijn beeldschermen bleven hangen totdat het een zwart scherm werd, daarna drukte ik de computer uit. Vandaag crashte hij weer, maar dit keer met gevolgen; ik kan opeens League spelen met ongeveer 3 FPS, Minecraft start hij niet op en maar 1 van mijn 2 beeldschermen wordt herkend. Battlefield 1 heb ik maar niet opgestart.

In het Apparaatbeheer geeft hij de melding: ''Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)''

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Gegroet, Lars

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Wat zijn de temperaturen van de onderdelen als de boel crasht?

Heb je Windows al eens opnieuw geïnstalleerd?

Wat is het merk en type van de 500w voeding? 500w zegt helemaal niets namelijk. Er zijn genoeg 500w voedingen die niet eens de helft stabiel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-07 07:51
Naast voorgenoemde checks hoe reageert je machine als je de onboard kaart gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

De temperaturen lijken mij niet te hoog; aangezien hij telkens crashte na een moment van rust (wanneer ik net een potje League begon of BF1 ging spelen), tevens kan ik nu niet meer controleren of hij crasht aangezien hij rond de 3 fps haalt waardoor League spelen vrijwel onmogelijk is.
Windows heb ik anderhalf jaar geleden opnieuw geïnstalleerd.
De voeding heeft het 3 jaar goed gedaan en volgens mij werkt die nog prima (Nooit problemen mee gehad, geeft nog steeds genoeg stroom, denk ik). Ik weet niet meer van welk merk de voeding is, maar het heeft een brons certificaat.

Nog iets opvallends; ik wilde het Nvidia Configuratiescherm openen om de grafische kaart uit te schakelen, maar het Nvidia configuratiescherm start helemaal niet.

Groeten, Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Met 'lijken mij' en 'denk ik' komen we niet veel verder. Als je niet met concrete informatie komt is het voor ons onmogelijk om jou te helpen.

Haal de videokaart er eens uit en sluit de monitor aan op het moederbord. Wat gebeurt er dan? Is LOL dan enigszins speelbaar? Wat is dan de temperatuur van de cpu als deze wordt belast met LOL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:55
Zonder videokaart geeft de i5 3350p geen beeld. Deze heeft nl. geen igp.

Beetje googlen leert wel dat het vaak een hardwareprobleem is. Kun je de videokaart in een andere pc testen?

[ Voor 43% gewijzigd door Baloes op 06-11-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:24
Als het control panel van je driver niet wil openen zou ik wederom toch de driver verwijderen en opnieuw installeren. Maar voordat je het opnieuw installeert het goed verwijderen, dat wil zeggen een clean install waar alle oude profielen worden verwijderd. Nvidia maakt teven mappen aan op de volgende locatie (standaard): C:\NVIDIA
Deze ook verwijderen, mogelijk wat andere dingen opschonen zoveel als je kunt. De driver zou namelijk gewoon moeten werken. Als dat al niet gebeurt zou ik niet snel naar de rest gaan kijken, en als het niet lukt een herstel gebruiken van Windows of een verse installatie hiervan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik heb het zelfde met mijn 660Ti. Ik denk dat het de ouderdom is van de kaart. Je zou met EVGA Precision OC of met MSI Afterburner de kaart wat kunnen terugklokken. Draai zelf hier mem op -98Mhz en core op -103MHz en voltage op 1,1 ipv 0,9. om hem tijdens gamen stabiel te houden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geen tweede systeem in huis waar ik hem eventueel in kan testen, daarom heb ik de kaart eruit gehaald en ben ik van plan om deze morgen weg te brengen naar de plaatselijke computerzaak (om te testen of zij dezelfde problemen ondervinden met mijn kaart). Het testen zonder de GPU kan inderdaad niet, de moederbord poorten (HDMI en DVI) zijn zelfs gesloten. De voeding is van FSP Group Inc. (Ik heb nog nooit iets met clocks gedaan, daar ga ik dus ook niet aan beginnen voordat ik meer kapot maak)

Ik hoop dat ze bij de computerzaak meer technische kennis hebben dan ik, en wanneer ik wat weet meld ik het zeker.

Groeten, Lars
Pagina: 1