Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair als development werkstation (back-end en front-end dev), gebruik met name intellij in een ubuntu virtualbox. Niets super spannends. Verder ook bezig met machine learning in matlab/octave. Dus wat rekenkracht is wel fijn.
Daarnaast zal ik hem gebruiken om te gamen, met name overwatch en battlefield 1. Ook fijn als hij komende jaren de meeste spelen op uhd kan draaien. Ik werk/game op dit scherm: https://tweakers.net/pric...28d590d-zilver-zwart.html
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een SSD, muis, toetsenbord en scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder is stilte een belangrijke eis. Het systeem moet nauwelijks hoorbaar zijn, ook als hij flink moet werken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit allemaal fijn samenspeelt en of het allemaal echt voldoet aan mijn eisen. Zijn er geen opties die ik over het hoofd zie? Zijn er geen componenten die voor weinig geld vervangen kunnen worden voor componenten die veel meerwaarde beiden?
Primair als development werkstation (back-end en front-end dev), gebruik met name intellij in een ubuntu virtualbox. Niets super spannends. Verder ook bezig met machine learning in matlab/octave. Dus wat rekenkracht is wel fijn.
Daarnaast zal ik hem gebruiken om te gamen, met name overwatch en battlefield 1. Ook fijn als hij komende jaren de meeste spelen op uhd kan draaien. Ik werk/game op dit scherm: https://tweakers.net/pric...28d590d-zilver-zwart.html
Wat mag het systeem gaan kosten?
1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een SSD, muis, toetsenbord en scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 319,90 | € 319,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 96,50 | € 96,50 |
| 1 | Corsair VS550 | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 119,- | € 119,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.174,85 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder is stilte een belangrijke eis. Het systeem moet nauwelijks hoorbaar zijn, ook als hij flink moet werken.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit allemaal fijn samenspeelt en of het allemaal echt voldoet aan mijn eisen. Zijn er geen opties die ik over het hoofd zie? Zijn er geen componenten die voor weinig geld vervangen kunnen worden voor componenten die veel meerwaarde beiden?