2e monitor IPS

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik ben opzoek naar een tweede monitor voor mijn pc. Maar ook om op te gamen met de xbox one en wiiu.

Nu was ik aan het kijken naar een dell ultrasharp 24 inch.
Deze had een responsetime van 8ms en volgens mij is dat te hoog om ook op te kunnen gamen (casual en niet hardcore).
Verder zal ik het scherm gewoon gebruiken voor netflix,youtube en internet gebruik.

https://azerty.nl/0-1132-...utm_campaign=bestverkocht

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met 8ms is niets mis hoor. Ik game zelf op een Dell 34 inch IPS scherm en dat gaat meer dan prima. Ik heb persoonlijk liever mooiere kleuren dan dat alles super snel is. Zeker voor casual gamen is er niets mis met IPS en 8ms.

Verwijderd

Kijk ook eens naar de https://azerty.nl/2-1132-...lite-xb2483hsu-b2dp-.html. Qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Dell, iets sneller en goedkoper.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:48:
Kijk ook eens naar de https://azerty.nl/2-1132-...lite-xb2483hsu-b2dp-.html. Qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Dell, iets sneller en goedkoper.
Deze heeft geen HDMI aansluiting en geen audio uitvoer.
Ik heb namelijk op dit moment mijn speakers op mijn beeldscherm aangesloten voor mijn XboxOne.

Verwijderd

De Iiyama heeft een 3,5mm audio-uitgang.

Voor HDMI is er de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
een interessante monitor moet ik zeggen.
Heb je zelf ervaring met dit scherm ?

Verwijderd

Heb er eens mee mogen werken en vind de beeldkwaliteit mooier dan mijn pricewatch: Dell P2416D Zwart afgezien van het feit dat de Dell 1440P is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pykow schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:53:
Beste tweakers.

Ik ben opzoek naar een tweede monitor voor mijn pc. Maar ook om op te gamen met de xbox one en wiiu.

Nu was ik aan het kijken naar een dell ultrasharp 24 inch.
Deze had een responsetime van 8ms en volgens mij is dat te hoog om ook op te kunnen gamen (casual en niet hardcore).
Volgens jou? Wat heb je verder gezocht om dat onderbuikgevoel te staven?

Bedenk dat 8ms dus minder dan 1/100 van een seconde is...
Verder zal ik het scherm gewoon gebruiken voor netflix,youtube en internet gebruik.

https://azerty.nl/0-1132-...utm_campaign=bestverkocht

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.
Je hebt het over tweede monitor maar zegt niets over wat je al hebt. Lijkt me dat dat relevant zou moeten zijn voor evt keuze. Maar los daarvan, deze gemist?

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Mijn excuses voor een niet uitgebreide omschrijving/informatie.

Momenteel heb ik een LG IPS277L monitor http://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-IPS277L

Dit scherm heeft een responsetime van 5ms. Ooit heb ik een oude hp scherm gehad met 12ms en merkte hierdoor ghosting.

Mijn huidige scherm heeft soms last van screentearing bijvoorbeeld in battlefield 1. Maar dat ligt denk ik aan mijn videokaart (MSI GTX770 Gaming 4gb)
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming

Mijn huidige scherm werkt naar behoren.
Maar nu ik wat meer ruimte heb, wil ik weer een tweede monitor. Ik weet uit ervaring dat dit vaak geen of weinig invloed heeft op je fps en anders schroef ik wat zaken naar beneden.

Volgend jaar wil ik mijn pc upgraden naar een gtx1070 en DDR4 etc. Gewoon een nieuwe game pc van rond de 1500 euro.
Doelstelling is om eind volgendjaar of over 1,5 jaar ook mijn lg scherm te vervangen voor 1440p.

De 2 monitor wil ik gebruiken voor mijn consoles. Mijn xboxOne, wii U wil ik met HDMI aansluiten en mijn speakers sluit ik altijd aan op het scherm. (Dit doe ik nu ook en dat werkt geweldig)
Maar ik wil het scherm ook gebruiken als 2e scherm voor mijn game PC.

Mijn wens is dus als volgt.
- rond de 24 inch dat is voldoende om op te gamen, maar als er een mooie 27 inch scherm is, dan overweeg ik dit zeker.
- 1920 x1080 resolutie
- IPS paneel ik wil een goede kleurcontras. Zwart moet pik zwart zijn en geen vage kleuren er overheen
- hdmi input voor mijn consoles
- 2e input mag van alles zijn. Mijn videokaart heeft displaypoort, dvi-d en dvi-i aansluiting. (Hdmi is bezet voor mijn huidige scherm).
- audio output om mn speakers aan te sluiten.

Ik hou van een strake design en dell utrasharp zoals in mijn eerste bericht komt een beetje in de richting van wat ik zoek.
Liyama schermen heb ik nog niet in praktijk gezien.
Heb wel ervaring met HP, goedkope AOC, asus widescreen ips.

Ik weet niet of een 1440p scherm nu kopen verstandig is, want mijn videokaart gaat dat denk ik niet trekken. Maar wat is jullie mening ?
Alvast een 1440p scherm kopen en ondervinden hoe dit gaat ,
Iemand ervaring hoe een game ip 1080p eruit ziet op een 1440p ? Want native is meestal niet scherp.

Ik zie jullie hulp graag tegemoet.

[ Voor 6% gewijzigd door Pykow op 07-11-2016 00:40 ]

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Als ik toch voor 1440p ga en weet dat ik mijn games naar beneden moet schroeven om 60FPS te halen, welke monitor rijden jullie mij dan aan:

https://www.4launch.nl/pr...b--zwart-zilver-/tweakers

http://www.monitorstore.n...35-4BCE-B85F-5E9858172EA7

Of zeggen jullie dat je 1440p op minimaal 27inch wilt draaien ?

Ter info:
Ik draai nu Battlefield 1 op LOW settings en gelocked op 60FPS en daar kom ik nooit onder.
Zet ik de lock eraf, dan zit ik boven de 120FPS gemiddeld.

Overwatch speel ik nu ook al op LOW en heb 170FPS, dus op 1440p verwacht ik speelbaar op 60FPS
Tot dat ik volgend jaar mijn PC ga upgraden.

[ Voor 22% gewijzigd door Pykow op 07-11-2016 10:54 ]

• PilatuS
  • Niet online
Persoonlijk vind ik 27 inch het ideale formaat voor 1440p. Maar er zijn ook genoeg mensen die het op 25 inch prima vinden.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:12:
Persoonlijk vind ik 27 inch het ideale formaat voor 1440p. Maar er zijn ook genoeg mensen die het op 25 inch prima vinden.
Ja zit erg te twijfelen.
1440p 27inch zijn wat prijziger.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou persoonlijk niet meer kleiner willen dan 27 inch qua hoogte. Ik heb dan een 34 inch scherm, maar qua afmetingen is dat gewoon een 27 inch met 2 stukken er naast.

1440p op 27 inch geeft ook een prima formaat qua tekst. Niet te groot en niet te klein vind ik.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:12:
Ik zou persoonlijk niet meer kleiner willen dan 27 inch qua hoogte. Ik heb dan een 34 inch scherm, maar qua afmetingen is dat gewoon een 27 inch met 2 stukken er naast.

1440p op 27 inch geeft ook een prima formaat qua tekst. Niet te groot en niet te klein vind ik.
Zou ik dan hiervoor gaan ? of heb je een advies voor een goedkopere variant met minimaal IPS, HDMI aansluiting en geluid output ?

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

pricewatch: BenQ GW2765HE Zwart

27inc 1440p 319 euro

geluid niet naar gekeken zie ik net

There eent no place like home

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 21:31

pclinde

TechGaming.nl

Ik zou sneller naar een responsetijd kijken van 4 ms i.p.v. 8 ms. Als je er echt gevoelig voor bent valt het snel op (blur / ghosting). Aangezien je van plan bent om veel te gamen. ;)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

@pclinde daarom linkte ik ook die benq met 4ms

There eent no place like home

• PilatuS
  • Niet online
pclinde schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:05:
Ik zou sneller naar een responsetijd kijken van 4 ms i.p.v. 8 ms. Als je er echt gevoelig voor bent valt het snel op (blur / ghosting). Aangezien je van plan bent om veel te gamen. ;)
Ghosting is iets wat een probleem was bij de eerste TFT schermen. Het is iets wat tegenwoordig vrijwel niet meer van toepassing is. Verder is er niets mis met 8ms voor casual gamen zoals hij zelf aangeeft. Tuurlijk is een 1ms 144Hz scherm beter, maar dat betekend niet dat een 8ms IPS scherm slecht is. Voor wat hij zelf aangeeft boeit het vrijwel niets.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Die responstijden zeggen helemaal niets. Er zijn verschillende metingen en de fabrikant zal altijd de meting presenteren die de gunstigste resultaten geeft. Een 8ms scherm kan dus in de praktijk beter presteren dan een 4ms scherm. Zie : http://www.prad.de/en/monitore/shownews_faq402.html

Dat gezegd hebbende: Moderne schermen hebben nauwelijks tot geen last meer van ghosting (zie ook opmerking Pilatus) dus daar zou niet de focus op moeten liggen.

Wat dan wel weer belangrijk is, is inputlag van het scherm zelf: Wikipedia: Input lag
Persoonlijk zou ik daar juist meer de focus op leggen.

1440p is wat meer toekomst bestendig maar op een klein formaat scherm niet echt prettig dus ik zou zelf minimaal een 27 inch scherm nemen.

Overigens, als je niet bang bent voor exotisch spul en wel een risico durft te nemen, dan zou je nog voor een Koreaans ips scherm kunnen kijken. 1440p, 27 inch, 120hz IPS paneel (dmv overclocken) voor ongeveer 300 euro.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
ChojinZ schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:35:
Die responstijden zeggen helemaal niets. Er zijn verschillende metingen en de fabrikant zal altijd de meting presenteren die de gunstigste resultaten geeft. Een 8ms scherm kan dus in de praktijk beter presteren dan een 4ms scherm. Zie : http://www.prad.de/en/monitore/shownews_faq402.html

Dat gezegd hebbende: Moderne schermen hebben nauwelijks tot geen last meer van ghosting (zie ook opmerking Pilatus) dus daar zou niet de focus op moeten liggen.

Wat dan wel weer belangrijk is, is inputlag van het scherm zelf: Wikipedia: Input lag
Persoonlijk zou ik daar juist meer de focus op leggen.

1440p is wat meer toekomst bestendig maar op een klein formaat scherm niet echt prettig dus ik zou zelf minimaal een 27 inch scherm nemen.

Overigens, als je niet bang bent voor exotisch spul en wel een risico durft te nemen, dan zou je nog voor een Koreaans ips scherm kunnen kijken. 1440p, 27 inch, 120hz IPS paneel (dmv overclocken) voor ongeveer 300 euro.
Momenteel heb ik een ips van 27 inch en zit er maar 60cm vanaf. Daarnaast merk ik niks van de 5ms op dit scherm, terwijl ik er toch dicht op zit.

2 vrienden van mij hebben een dell 25 inch 1440p. En zijn hier zeer tevreden over.

Ik lees alleen maar goede reviews over dit scherm. Hoewel het scherm last heeft van IPS glow (dat heeft mijn huidige scherm ook, onder een bepaale hoek is zwart meer grijs, maar van dichtbij merk je dit niet)

De review en vrienden hebben mij overgehaald om voor de dell 25 inch te gaan (eerder gelinkt). Paar mensen die ik heb gesproken komen ook van een 27 inch scherm.
Maar ze zeggen dat 25 inch 1440p heel scherp is en duidelijker.

• Pykow
  • Nu online

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Zojuist mijn scherm binnen gekregen. de Dell Ultrasharp U2515H
aangesloten met de meegeleverde displayport kabel aan mijn MSI gaming laptop (dat is mijn werk laptop)
met
i7-5700HQ 2.7GHz
8GB RAM
GTX960m 2GB

Laptop scherm is zelf 1080p en daar heb ik mijn nieuwe scherm mee uitgebreid.

Diablo III gestart en alles op High settings gewoon keurig 60FPS en dan heb ik dus nog niet gespeeld met de settings.

Vervolgens Overwatch gestart alles op LOW 80 to 90FPS kleine stuttering, maar ik moet niet vergeten dat ik op de achtergrond Outlook 356, spotify, Word, Windev ontwikkelomgeving 2 stuks en 5 tabs in chrome heb open staan.
Maar het is zeker speelmaar en de SIM waarde is 4.6 (dat heeft met input lag te maken)

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik zie het begin van je post en ik schrok ff, Iiyama ProLite is echt brakke zooi. Goede keuze gemaakt met de Dell.

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Pagina: 1