Mijn excuses voor een niet uitgebreide omschrijving/informatie.
Momenteel heb ik een LG IPS277L monitor
http://www.lg.com/hk_en/monitor/lg-IPS277L
Dit scherm heeft een responsetime van 5ms. Ooit heb ik een oude hp scherm gehad met 12ms en merkte hierdoor ghosting.
Mijn huidige scherm heeft soms last van screentearing bijvoorbeeld in battlefield 1. Maar dat ligt denk ik aan mijn videokaart (MSI GTX770 Gaming 4gb)
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming
Mijn huidige scherm werkt naar behoren.
Maar nu ik wat meer ruimte heb, wil ik weer een tweede monitor. Ik weet uit ervaring dat dit vaak geen of weinig invloed heeft op je fps en anders schroef ik wat zaken naar beneden.
Volgend jaar wil ik mijn pc upgraden naar een gtx1070 en DDR4 etc. Gewoon een nieuwe game pc van rond de 1500 euro.
Doelstelling is om eind volgendjaar of over 1,5 jaar ook mijn lg scherm te vervangen voor 1440p.
De 2 monitor wil ik gebruiken voor mijn consoles. Mijn xboxOne, wii U wil ik met HDMI aansluiten en mijn speakers sluit ik altijd aan op het scherm. (Dit doe ik nu ook en dat werkt geweldig)
Maar ik wil het scherm ook gebruiken als 2e scherm voor mijn game PC.
Mijn wens is dus als volgt.
- rond de 24 inch dat is voldoende om op te gamen, maar als er een mooie 27 inch scherm is, dan overweeg ik dit zeker.
- 1920 x1080 resolutie
- IPS paneel ik wil een goede kleurcontras. Zwart moet pik zwart zijn en geen vage kleuren er overheen
- hdmi input voor mijn consoles
- 2e input mag van alles zijn. Mijn videokaart heeft displaypoort, dvi-d en dvi-i aansluiting. (Hdmi is bezet voor mijn huidige scherm).
- audio output om mn speakers aan te sluiten.
Ik hou van een strake design en dell utrasharp zoals in mijn eerste bericht komt een beetje in de richting van wat ik zoek.
Liyama schermen heb ik nog niet in praktijk gezien.
Heb wel ervaring met HP, goedkope AOC, asus widescreen ips.
Ik weet niet of een 1440p scherm nu kopen verstandig is, want mijn videokaart gaat dat denk ik niet trekken. Maar wat is jullie mening ?
Alvast een 1440p scherm kopen en ondervinden hoe dit gaat ,
Iemand ervaring hoe een game ip 1080p eruit ziet op een 1440p ? Want native is meestal niet scherp.
Ik zie jullie hulp graag tegemoet.
[
Voor 6% gewijzigd door
Pykow op 07-11-2016 00:40
]