Toshiba satellite c660-2n3 onderdelen verkopen hulp!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik heb mij net ingeschreven en kon nergens op de forum een speciale verkoop hulp sub forum vinden, dus sorry als ik in de verkeerde onderwerp zit.

Ik heb dus de volgende laptop:https://tweakers.net/pricewatch/306465/toshiba-satellite-c660-2n3/specificaties/

Ik heb even gekeken en zou graag alle onderdelen verkopen behalve de HDD schijf aangezien er gevoelige materiaal in kan zijn, zelfs na verwijderen etc.

Ik heb niet veel verstand van laptops etc. en wou dus eigenlijk hulp vragen hoe ik dit moet aanpakken.

Zelf dacht ik eraan om de videochip en de CPU te verkopen, aangezien dat de enigste 2 dingen zijn die je echt kan verkopen?

Met vriendelijke groeten,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Leuk idee.

Al over nagedacht hoe je die dingen uit je laptop haalt ?

Pikant detail, er zit geen video kaart in.

Wat je dan kan verkopen, het geheugen. Dat kan er wel uit. Met een beetje geluk kan je daar 5 euro voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:51:
Beste leden,

Ik heb mij net ingeschreven en kon nergens op de forum een speciale verkoop hulp sub forum vinden, dus sorry als ik in de verkeerde onderwerp zit.

Ik heb dus de volgende laptop:https://tweakers.net/pricewatch/306465/toshiba-satellite-c660-2n3/specificaties/

Ik heb even gekeken en zou graag alle onderdelen verkopen behalve de HDD schijf aangezien er gevoelige materiaal in kan zijn, zelfs na verwijderen etc.

Ik heb niet veel verstand van laptops etc. en wou dus eigenlijk hulp vragen hoe ik dit moet aanpakken.

Zelf dacht ik eraan om de videochip en de CPU te verkopen, aangezien dat de enigste 2 dingen zijn die je echt kan verkopen?

Met vriendelijke groeten,
Zou je de laptop wél in zijn geheel verkopen als je zeker wist dat je de HDD helemaal leeg zou kunnen maken? Daarmee bedoel ik een methode om 100% te voorkomen dat er iets terug te halen is qua data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Of je haalt de hdd eruit en verkoopt de laptop.
De koper kan namelijk beter een SSD plaatsen. Dan heb je nog wat aan dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik open die laptop gewoon, er is een video erover op YouTube en heb het eens gedaan. Toen kon ik niet verder gaan omdat ik een schroef verkllot had haha. Maar nu kan ik em gewoon breken.
Ik bedoel dan waarschijnlijk de videochip als het geen videokaart heeft en de CPU: Intel core i5 - 2450M.

En ik verkoop liever die HDD helemaal niet haha, die laptop is ook helemaal naar de klote dus alleen die onderdelen zijn handig. 100% geloof ik niet in

Is er nog iets wat ik kan verkopennaast de videochip en de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
De cpu zit vastgesoldeerd dacht ik, maar wie weet.
en de videochip zoals jij het noemt is een onderdeel van de cpu.

sukses ermee.

Naast het geheugen kan je ook proberen de accu te verkopen, maar ik neem aan dat die het na 4 jaar wel niet meer veel zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vroeg ik ook om hulp haha. Hoe bedoel je precies dat de CPU vastgesoleerd is en dat de videochip onderdeel is van de CPU? Niet te doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:21:
Daarom vroeg ik ook om hulp haha. Hoe bedoel je precies dat de CPU vastgesoleerd is en dat de videochip onderdeel is van de CPU? Niet te doen dus?
Vasgemaakt aan het moederbord en het videochip deel zit in de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Nu snap je het helemaal.

Maar ik weet niet zeker of het bij jouw model zo is. Je zal moeten gaan schroeven en kijken of het vastzit, of niet. Als het niet vastzit, kan die eruit (logisch).

Maar dan nog, wie wil een dergelijke cpu kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hem nu naar fabrieksinstelling aan het doen en dan zal ik em open maken en jullie op de hoogte houden. Als mensen me dan kunnen helpen of het waarde heeft of als ik iets niet kan vinden zou dat fijn zijn.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Zet hem gewoon te koop zonder HD. Als iemand interesse heeft in losse onderdelen is diegene al zo ver dat een hele laptop ook prima is om zelf dingen uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FoxLenny schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:20:
Zet hem gewoon te koop zonder HD. Als iemand interesse heeft in losse onderdelen is diegene al zo ver dat een hele laptop ook prima is om zelf dingen uit te halen.
Dat klinkt helemaal niet verkeerd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan haal ik inderdaad die HDD eruit en al die fucking stof f verwijderen, moet wel een soort van plaatje breken haha, omdat een schroef vast zit en zeker niet eruit kan. Maar dat is sws nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
In dit geval kan de processor nog wel uit de laptop gehaald worden. Het is pas sinds Haswell dat de CPU's met hoger wattage vastgesoldeerd worden (oftewel, 2 generaties later, je hebt een Sandy Bridge). Zie hier voor bevestiging: YouTube: How to open and clean toshiba satellite c660. Bij dit soort laptopprocessors zitten de pinnetjes nog aan de CPU, niet in de socket, dus wees er wel voorzichtig mee en zorg dat je iets hebt om de CPU in te steken.

De videochip zit geïntegreerd in de CPU, dus dat is één geheel, kun je er niet apart uit halen zonder je CPU in twee te hakken ;) (zelfs dat niet eigenlijk).

Het RAM geheugen is er ook uit te halen.

Maar stel dat jij kopers vindt voor die onderdelen (wat al een taak op zich gaat zijn, veel kun je niet er niet voor vragen, een upgrade is het niet voor de meeste laptops waarvoor deze onderdelen passen), hoe ga jij aan de koper garanderen dat jij niets gesloopt hebt? Wat als dat zo blijkt te zijn? Heel eerlijk, als ik weet dat ik een CPU koop van iemand die nog nooit een laptop open heeft gehad, dan is dat risico mij de verzendkosten nog niet waard. Ik zou de laptop zo, zonder hardeschijf, voor onderdelen verkopen (of wat de koper er ook mee wilt), dan kun je er ook bij melden dat het gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:23
Of je koopt een nieuwe HDD/SSD en verkoopt een werkende laptop.
https://tweakers.net/pric...945;490925;277951;307567/

[ Voor 43% gewijzigd door mitsumark op 06-11-2016 23:55 ]

Pagina: 1