Plaatsing subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Beste Tweaker,

Ik ben in het bezit van een Harman Kardon set (60BQ). Net een huisje gekocht, maar helaas is de muur waar het TV meubel komt te staan maar 180cm breed. Nu heb ik de volgende 2 opties:

1. TV meubel van 120 cm breed waar een tv van 1 meter breed op komt te staan (dus 10 cm aan weerskanten meubel over, niet ideaal).
Beide boxen aan de voorzijde komen naast het meubel te staan. De box rechtsvoor (op een standaard/zuil) komt direct 10 cm achter de subwoofer te staan i.v.m. de beperkte ruimte. Het nadelige van dit alles vind ik dat er zoveel apparatuur op een beperkte ruimte wordt gepropt = lelijk.

2. Een TV meubel nemen van 180 cm breed wat maakt dat ik aan beide weerskanten van de televisie 40 cm over heb. De 2 voorste boxen komen dus op het meubel zelf te staan en de standaards kunnen de zolder op. Kanttekening is dat ik de subwoofer dus niet in de buurt van de tv neer zet, maar linksachter naast de bank. Ik heb een bank van 3 meter breed dus de subwoofer staat weliswaar midden in de kamer. Voor het oog geeft dit in ieder geval rust en alles is niet zo in 1 hoek gepropt.

Is optie nummer 2 van grote invloed op het geluid of maakt dit eigenlijk helemaal niks uit? Zo nee, dan kan ik er voor kiezen de subwoofer dus hier neer te zetten.

Onderstaand een kleine impressie van de mogelijkheden.

https://www.dropbox.com/s/rbruh6n7xw5jsbs/Naamloos.jpg?dl=0

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Jag

Een subwoofer ergens anders neerzetten geeft in de regel ook een heel ander resultaat. Er is veel mee te verliezen/winnen. Helaas is op voorhand niet goed te voorspellen wat het beste werkt. Dus je kan het het beste gewoon beide een keer proberen. Voor de theoretische onderbouwing van dit verhaal, zie de openings post van het grote subwoofer topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Jag schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:25:
Een subwoofer ergens anders neerzetten geeft in de regel ook een heel ander resultaat. Er is veel mee te verliezen/winnen. Helaas is op voorhand niet goed te voorspellen wat het beste werkt. Dus je kan het het beste gewoon beide een keer proberen. Voor de theoretische onderbouwing van dit verhaal, zie de openings post van het grote subwoofer topic.
Ik zie dit nergens terugkomen?

Laat ik het anders stellen.. heeft iemand er ervaring mee?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

Jag

Wat zie je nergens terugkomen? Ervaringen van anderen kan je niet zomaar vertalen naar je eigen situatie. Als bij iemand anders de sub naast de bank goed klonk, hoeft bij jou niet ook zo te zijn. Het enige wat in jouw specifieke geval wellicht wel geldt, is dat de sub misschien te hoog gecrossed staat om ergens anders dan dichtbij je fronts te plaatsen (omdat je hem dan te goed kan lokaliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24
henidde schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:43:
[...]

Ik zie dit nergens terugkomen?

Laat ik het anders stellen.. heeft iemand er ervaring mee?
Mijn pa had zijn sub naast de bank staan (geen idee waar die momenteel staat), een vriend van me heeft zijn tv dwars de huiskamer in staan met de sub achter de tv. Beiden geven goed geluid kwa bass, en het is voor ons onmogelijk om jou te vertellen wat de beste locatie is. Je komt maar op 1 manier achter het antwoord en dat is proberen. Het is waarschijnlijk niet wat je horen wilt, maar je moet dus eerst de locatie voor je sub bepalen en aan de hand daarvan je tv meubel kopen.
Of je kiest interieur technisch de beste oplossing en neemt genoegen met wat het je aan bass opleverd, en het kan best zo zijn dat het goed uit pakt en dat de beste locatie voor de sub overeen komt met de interieur technisch beste plek.

[ Voor 14% gewijzigd door MewBie op 06-11-2016 22:26 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*